Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Nie miałem całego dnia , bo byłem w pracy , ale jutro wymienię filtry paliwa i powietrza . Może popróbuję też są bańką , natomiast przewody zdaje się , że mam czarne .
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Witam , witam , witam , wymieniłem filtry paliwa i powietrza - zapalił od razu po przekręceniu kluczyka , jak nówka sztuka . Potwierdzę jeszcze za parę dni czy wszystko ok , czy może odpalił dlatego , że filtr był zalany do samej góry .
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 1715 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki. Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Sob 18 Sty 2014, 18:23
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Wsród wielu porad zabrakło usunięcie zanieczyszczeń z zaworu zwrotnego układu paliwa ,a straszenie zniszczonymi wtryskami jest nie na miejscu. . Koledzy dobrze podpowiadają że należy wstępnie wymienić filtr. _________________ To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Witam ponownie.
Chciałbym przeprosić ciebie Mercel . W jednym z postów zamiast wpisać Mercel wpisałem Marcel może ja nie pierwszy ani ostatni ale przeprosić wypada.
Co do przezroczystych przewodów to dokładnie nie pamiętam które są przezroczyste a które nie ale moim zdaniem to we wszystkich dieslach powinny być wszystkie przezroczyste. Kto naprawia diesle to wie dlaczego ułatwiają diagnozę innym nie trzeba tłumaczyć. Ja osobiście uwielbiam przezroczyste przewody.
Pewno zgodzicie się ze mną że układ CR jest troszkę skomplikowany ale wbrew pozorom łatwy do diagnozy.
Ja osobiście dzielę go na 3 części:
-pobranie paliwa ze zbiornika i dostarczenie go do pompy hp (czyli wysokiego ciśnienia ) pod dość niskim ciśnieniem, nieprzerywanym ciągiem(czyli nie przerywanego pęcherzykami powietrza).
-napełnienie szyny rail paliwem pod bardzo wysokim ciśnieniem(przy rozruchu w mercedesie jest wymagane minimalne ciśnienie 160at wykryte na listwie przez sterownik który przy niższym ciśnieniu nie podaje napięcia na wtryskiwacze).
-wprowadzenie paliw do cylindra odpowiednio rozpylonego w dostatecznej ilości i odpowiednim czasie.
Więc tutaj co najmniej jeden punkt szwankuje.
1.Jeżeli mamy w samochodzie pompkę paliwa elektryczną to jest trochę prościej ale meśki mają mechaniczną a pompki mechaniczne lubią pompować ciecz a nie potrafią pompować powietrza. Nasz zbiornik paliwa to takie urządzenie które nam zawsze zabiera paliwo raz w cpn drugi raz po zgaszeniu silnika próbuje nam zabrać paliwo z wszystkich filtrów, pompek,itd (całego układu paliwowego), wiec szuka jakiejś dziurki którą może wejść powietrze i mu to ułatwić. Jak powietrze dostanie się do pompki zasilającej to punkt pierwszy mamy kichę. Dlaczego ? bo zbiornik jest nisko i fizyka się kłania a jeśli zrobimy zbiornik nad układem paliwowym to zbiornik nie chce nam wpuszczać powietrza w układ a wprost przeciwnie wciska paliwo. Czas pracy 0,5 godziny, poniesione koszty 10 złotych a układ sprawdzony pod względem szczelności i zapowietrzenia. Jak Mercel myślisz - prosto tanio i skutecznie.
Filtr paliwa oczywiście od razu zakładam nowy a jęśli ktoś myśli że go naciągam na koszty to niech sobie weźmie ten stary ściągnięty a po usunięciu usterki i odpowiednim przebiegu założy go sobie no bo przecież jest wciąż w pełni sprawny i dalej może spełniać swoją funkcję w rozumienu właściciela a nie moim.
2. Ciśnienie w szynie sprawdzam mechanicznym wtryskiwaczem(jak pisałem wcześniej). Metoda sprawdzona 100% lepsza niż manometr i tester diagnostyczny kto chce uzasadnienia niech pyta odpowiem. Oczywiście nie każdy w domu ma wtryskiwacz i przewód wiec raczej możliwe do wykonania w warsztacie. Spróbujcie sami polecam. Jeżeli punkt 2 kicha to nie przechodź do 3.
3.To wtryskiwacze a tu bardzo dużo do pisania.
Myślę że trzeba zacząć od punktu 1.
Jeżeli ciepły pali a zimny nie to znaczy znaczy że nie pali bo jest zimny lub nie pali bo długo stał i weszło powietrze gdzieś w układ.
Sprawdźcie też temperatury szczególnie silnika na ich podstawie sterownik oblicza dawkę rozruchową przez przepływomierz też musi przepływać powietrze tak że rury w komplecie.
pozdrawiam.
Napisz Mercel co myślisz na temat moich długich wywodów 1 i 2 punkt
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Nie widziałem że sprawa rozwiązana. Napisałem dluuuugi wywód na temat merca wysyłam szukam a tu nie ma aż się zdenerwowałem, a tutaj proszę następna strona i jest. A tyle dyskusji o tym filtrze wymienić nie wymienić i co zaciągnął? Tam padło kilka słów w stronę Mercela więc proszę cię odpisz. Pozdrawiam
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
witaj, maniuś65. Ależ się rozpisałeś .
Cytat:
wpisać Mercel wpisałem Marcel
ja się nie obrażam, aż takim nie jestem
Odpowiedz na pierwsze pytanie:
Też można sprawdzić, używając bańki. Ale nasuwa się pytanie od czego jest pompa niskiego ciśnienia?. Owszem, pompka elektryczna ułatwia, ale niestety sprintery nie mają. Jeżeli widzimy że auto coś szwankuje i gaśnie, jasne jest chyba, że pierwsze podstawy wymieniamy filtr paliwa.
Odpowiedz na drugie pytanie:
Za dużo roboty i oznacza brak wiedzy, na temat ciśnienia. Jak sam piszesz nie każdy ma drugi wtryskiwacz, więc nie każdy może sprawdzić. Tutaj można zadać również pytanie, kiedy ostatnio wymieniał filtr paliwa. Odpowiedz zawsze otrzymuję nie wiem, lub może dwa lata temu. Więc długo nie trzeba myśleć co trzeba zrobić, jak myślisz maniuś65.
Na powyższe odpowiedz:
Nie zawsze może filtr paliwa pomóc, większość jeśli mamy zbyt duży przebieg. Zauważyłem że wytrzymałość wtrysków tylko do 200 tys przebiegu. Po regeneracji wtrysków, wytrzymują do 180 tys. Nie zauważyłem awarii czujników na listwie paliwowej, to musiało być jakiś wyjątek. Chyba że mamy przebieg ponad 500 tys, to możliwe.
Gruszkę paliwową, owszem w jedną stronę łatwo wchodzi, ale wyjąć troszkę ciężej .
Ale za to paliwo szybciej idzie i szybciej odpala.
Pozdrawiam.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Byłem na małej przejażdżce . Nie jest tak idealnie jak wczoraj z zalanym filtrem , ale po postoju od wczoraj odpalił po 2-3 sekundach kręcenia ( 4 stopnie C , odczuwalne -1 ) , kolejne odpalenia już po jeździe po sekundzie kręcenia . Z zalanym filtrem nawet nie zdążył się zakręcić na sucho , bo od razu odpalił , ale jakby nie patrzeć wrócił do życia , więc chyba będzie już ok . Wniosek jest taki , że jestem głupi i powinienem był wymienić te filtry we wtorek jak miałem wolne , a nie męczyć go kilka razy spray'em . Dzięki
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Sluchajcie , problem wraca co pare dni . Krecimy i nic . W miedzyczasie mechanik wymienil mi uszczelke na filtrze paliwa , a druga czyms podsmarowal i przez 3 dni znowu byl spokoj . Mam tez nowy akumulator , podobno super dobry . Co dalej . Moze jednak te swiece wymienic ?
Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu
Gdyby ktoś był jeszcze zainteresowany , to piszę , że od stycznia jest ok . Po tym jak wymieniłem filtr paliwa i powietrza było przez kilka dni dobrze , później znowu nie mogłem odpalić , pojechałem do mechanika , wymienił mi nową uszczelkę z filtra , drugą chyba czymś podsmarował i problem zniknął . Coś mi tylko czasami delikatnie postukuje na wolnych obrotach , ale nie wiem czy to od tego samostartu czy coś od sprzęgła/dwumasy , bo jest to podobne chrobotanie jak po wciśnięciu sprzęgła , a auto ma 260tyś , więc pewnie jest już na wykończeniu .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.