Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz2525

Debiutant



Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Sprinter 413cdi 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Sty 2014, 21:01
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu


Nie miałem całego dnia , bo byłem w pracy , ale jutro wymienię filtry paliwa i powietrza . Może popróbuję też są bańką , natomiast przewody zdaje się , że mam czarne .
Powrót do góry
archive_49

Auto Maniak



Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 588

Posiadane auto: mercedes 208 2.2 cdi, 2000,ford mondeo mk1 i mk2,fiat 126p,honda acura integra 1994rok,ford transit od 1998 rok,opel vectre 1998 rok,
Piwa: 24/1
Wysłany: Pią 17 Sty 2014, 21:57
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu


Najlepszym sposobem na odpowietrzanie paliwa, jest gruszka paliwowa i warto je kupić, a efekt niesamowity Wink
Powrót do góry
Lukasz2525

Debiutant



Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Sprinter 413cdi 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 18 Sty 2014, 17:07
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu


Witam , witam , witam , wymieniłem filtry paliwa i powietrza - zapalił od razu po przekręceniu kluczyka , jak nówka sztuka . Potwierdzę jeszcze za parę dni czy wszystko ok , czy może odpalił dlatego , że filtr był zalany do samej góry . Smile
Powrót do góry
gabryiel

Auto Maniak



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 1715
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki.
Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Sob 18 Sty 2014, 18:23
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu


Wsród wielu porad zabrakło usunięcie zanieczyszczeń z zaworu zwrotnego układu paliwa ,a straszenie zniszczonymi wtryskami jest nie na miejscu. . Koledzy dobrze podpowiadają że należy wstępnie wymienić filtr.
_________________
To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Powrót do góry
maniuś65

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 248
Skąd jesteś (miejscowość / region): dęblin
Posiadane auto: volkswagen sharan 2,0 b+gs 96r.
Piwa: 27/2
Wysłany: Sob 18 Sty 2014, 21:37
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu


Witam ponownie.
Chciałbym przeprosić ciebie Mercel . W jednym z postów zamiast wpisać Mercel wpisałem Marcel może ja nie pierwszy ani ostatni ale przeprosić wypada.
Co do przezroczystych przewodów to dokładnie nie pamiętam które są przezroczyste a które nie ale moim zdaniem to we wszystkich dieslach powinny być wszystkie przezroczyste. Kto naprawia diesle to wie dlaczego ułatwiają diagnozę innym nie trzeba tłumaczyć. Ja osobiście uwielbiam przezroczyste przewody.
Pewno zgodzicie się ze mną że układ CR jest troszkę skomplikowany ale wbrew pozorom łatwy do diagnozy.
Ja osobiście dzielę go na 3 części:
-pobranie paliwa ze zbiornika i dostarczenie go do pompy hp (czyli wysokiego ciśnienia ) pod dość niskim ciśnieniem, nieprzerywanym ciągiem(czyli nie przerywanego pęcherzykami powietrza).
-napełnienie szyny rail paliwem pod bardzo wysokim ciśnieniem(przy rozruchu w mercedesie jest wymagane minimalne ciśnienie 160at wykryte na listwie przez sterownik który przy niższym ciśnieniu nie podaje napięcia na wtryskiwacze).
-wprowadzenie paliw do cylindra odpowiednio rozpylonego w dostatecznej ilości i odpowiednim czasie.
Więc tutaj co najmniej jeden punkt szwankuje.
1.Jeżeli mamy w samochodzie pompkę paliwa elektryczną to jest trochę prościej ale meśki mają mechaniczną a pompki mechaniczne lubią pompować ciecz a nie potrafią pompować powietrza. Nasz zbiornik paliwa to takie urządzenie które nam zawsze zabiera paliwo raz w cpn drugi raz po zgaszeniu silnika próbuje nam zabrać paliwo z wszystkich filtrów, pompek,itd (całego układu paliwowego), wiec szuka jakiejś dziurki którą może wejść powietrze i mu to ułatwić. Jak powietrze dostanie się do pompki zasilającej to punkt pierwszy mamy kichę. Dlaczego ? bo zbiornik jest nisko i fizyka się kłania a jeśli zrobimy zbiornik nad układem paliwowym to zbiornik nie chce nam wpuszczać powietrza w układ a wprost przeciwnie wciska paliwo. Czas pracy 0,5 godziny, poniesione koszty 10 złotych a układ sprawdzony pod względem szczelności i zapowietrzenia. Jak Mercel myślisz - prosto tanio i skutecznie.
Filtr paliwa oczywiście od razu zakładam nowy a jęśli ktoś myśli że go naciągam na koszty to niech sobie weźmie ten stary ściągnięty a po usunięciu usterki i odpowiednim przebiegu założy go sobie no bo przecież jest wciąż w pełni sprawny i dalej może spełniać swoją funkcję w rozumienu właściciela a nie moim.
2. Ciśnienie w szynie sprawdzam mechanicznym wtryskiwaczem(jak pisałem wcześniej). Metoda sprawdzona 100% lepsza niż manometr i tester diagnostyczny kto chce uzasadnienia niech pyta odpowiem. Oczywiście nie każdy w domu ma wtryskiwacz i przewód wiec raczej możliwe do wykonania w warsztacie. Spróbujcie sami polecam. Jeżeli punkt 2 kicha to nie przechodź do 3.
3.To wtryskiwacze a tu bardzo dużo do pisania.

Myślę że trzeba zacząć od punktu 1.
Jeżeli ciepły pali a zimny nie to znaczy znaczy że nie pali bo jest zimny lub nie pali bo długo stał i weszło powietrze gdzieś w układ.
Sprawdźcie też temperatury szczególnie silnika na ich podstawie sterownik oblicza dawkę rozruchową przez przepływomierz też musi przepływać powietrze tak że rury w komplecie.
pozdrawiam.
Napisz Mercel co myślisz na temat moich długich wywodów 1 i 2 punkt
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 18 Sty 2014, 21:37
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
maniuś65

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 248
Skąd jesteś (miejscowość / region): dęblin
Posiadane auto: volkswagen sharan 2,0 b+gs 96r.
Piwa: 27/2
Wysłany: Sob 18 Sty 2014, 21:59
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu


Nie widziałem że sprawa rozwiązana. Napisałem dluuuugi wywód na temat merca wysyłam szukam a tu nie ma aż się zdenerwowałem, a tutaj proszę następna strona i jest. A tyle dyskusji o tym filtrze wymienić nie wymienić i co zaciągnął? Tam padło kilka słów w stronę Mercela więc proszę cię odpisz. Pozdrawiam
Powrót do góry
maniuś65

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 248
Skąd jesteś (miejscowość / region): dęblin
Posiadane auto: volkswagen sharan 2,0 b+gs 96r.
Piwa: 27/2
Wysłany: Sob 18 Sty 2014, 22:02
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu


Co do gruszki to jest bardzo dobry pomysł tylko czasami powietrze bardzo łatwo wchodzi ale wypchnąć go z tamtąd to bardzo ciężko!!!
Powrót do góry
archive_49

Auto Maniak



Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 588

Posiadane auto: mercedes 208 2.2 cdi, 2000,ford mondeo mk1 i mk2,fiat 126p,honda acura integra 1994rok,ford transit od 1998 rok,opel vectre 1998 rok,
Piwa: 24/1
Wysłany: Nie 19 Sty 2014, 01:14
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu


witaj, maniuś65. Ależ się rozpisałeś Smile.
Cytat:
wpisać Mercel wpisałem Marcel
ja się nie obrażam, aż takim nie jestem Very Happy
Odpowiedz na pierwsze pytanie:
Też można sprawdzić, używając bańki. Ale nasuwa się pytanie od czego jest pompa niskiego ciśnienia?. Owszem, pompka elektryczna ułatwia, ale niestety sprintery nie mają. Jeżeli widzimy że auto coś szwankuje i gaśnie, jasne jest chyba, że pierwsze podstawy wymieniamy filtr paliwa.

Odpowiedz na drugie pytanie:
Za dużo roboty i oznacza brak wiedzy, na temat ciśnienia. Jak sam piszesz nie każdy ma drugi wtryskiwacz, więc nie każdy może sprawdzić. Tutaj można zadać również pytanie, kiedy ostatnio wymieniał filtr paliwa. Odpowiedz zawsze otrzymuję nie wiem, lub może dwa lata temu. Więc długo nie trzeba myśleć co trzeba zrobić, jak myślisz maniuś65.

Na powyższe odpowiedz:
Nie zawsze może filtr paliwa pomóc, większość jeśli mamy zbyt duży przebieg. Zauważyłem że wytrzymałość wtrysków tylko do 200 tys przebiegu. Po regeneracji wtrysków, wytrzymują do 180 tys. Nie zauważyłem awarii czujników na listwie paliwowej, to musiało być jakiś wyjątek. Chyba że mamy przebieg ponad 500 tys, to możliwe.

Gruszkę paliwową, owszem w jedną stronę łatwo wchodzi, ale wyjąć troszkę ciężej Very Happy .
Ale za to paliwo szybciej idzie i szybciej odpala.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Lukasz2525

Debiutant



Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Sprinter 413cdi 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 19 Sty 2014, 21:57
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu


Byłem na małej przejażdżce . Nie jest tak idealnie jak wczoraj z zalanym filtrem , ale po postoju od wczoraj odpalił po 2-3 sekundach kręcenia ( 4 stopnie C , odczuwalne -1 ) , kolejne odpalenia już po jeździe po sekundzie kręcenia . Z zalanym filtrem nawet nie zdążył się zakręcić na sucho , bo od razu odpalił , ale jakby nie patrzeć wrócił do życia Very Happy , więc chyba będzie już ok . Wniosek jest taki , że jestem głupi i powinienem był wymienić te filtry we wtorek jak miałem wolne , a nie męczyć go kilka razy spray'em . Dzięki Smile
Powrót do góry
Lukasz2525

Debiutant



Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Sprinter 413cdi 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 26 Sty 2014, 19:26
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu


Sluchajcie , problem wraca co pare dni Smile . Krecimy i nic . W miedzyczasie mechanik wymienil mi uszczelke na filtrze paliwa , a druga czyms podsmarowal i przez 3 dni znowu byl spokoj . Mam tez nowy akumulator , podobno super dobry . Co dalej . Moze jednak te swiece wymienic ?
Powrót do góry
Lukasz2525

Debiutant



Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Sprinter 413cdi 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 18 Kwi 2014, 19:29
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Zapowietrzanie przy odpalaniu


Gdyby ktoś był jeszcze zainteresowany , to piszę , że od stycznia jest ok . Po tym jak wymieniłem filtr paliwa i powietrza było przez kilka dni dobrze , później znowu nie mogłem odpalić , pojechałem do mechanika , wymienił mi nową uszczelkę z filtra , drugą chyba czymś podsmarował i problem zniknął . Coś mi tylko czasami delikatnie postukuje na wolnych obrotach , ale nie wiem czy to od tego samostartu czy coś od sprzęgła/dwumasy , bo jest to podobne chrobotanie jak po wciśnięciu sprzęgła , a auto ma 260tyś , więc pewnie jest już na wykończeniu .
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes Sprinter »

Opinie o samochodach Mercedes Sprinter - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne


MercedesA 180

73 900

2016r.

148 000 km

wielkopolskie

MercedesCLS 350

95 800

2013r.

136 750 km

lubelskie

MercedesGLE 250

139 900

2017r.

120 000 km

kujawsko-pomorskie

MercedesE 220

23 000

2008r.

209 000 km

lubelskie

MercedesGLC 220

136 500

2019r.

49 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System