Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz Posiadane auto: 307 2.2 2002
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 16 Sty 2014, 11:33
Temat postu:
a150 Blad:Cylinder 1 misfire/problemy z opaleniem gdy zimno
Witam, mam W169 2006 rok 1.5 benzyna + gaz. Problem jest taki ze gdy odpalam samochod po zimnej nocy auto nie ma mocy, co dodaje gazu to tak jaby sie dlawil i nie ma mocy zeby jechac, az do czasu jak je kilkakrotnie porzadnie przegazuje. Wtedy juz nagrzany silnik przelacza sie na gaz i jedzie bez problemu. W cieply dzien lub gdy auto bylo wczesniej jezdzone to nie ma tego problemu, tylko po zimnej nocy i tylko na beznynie bo odpalanie jest na benzynie.
Do tego na wolnych obrotach na gazie troszke nierowno chodzi a i czasem potrafi zgasnac (tak jaby sie zadlawial lub nie dostawal wystarczajaco czegos). Wymienilem cewki, swiece, przeczyscilem przeputnice i bez poprawy.
Gdy skasuje blad to sie nie pojawia kontrolka na desce ale dalej mozna go odczytac podpinajac sie.
Wydaje mi sie ze z elektryka powinno byc wszystko dobrze bo zmienilem nawet komputer w aucie ( mialem zapasowy z poprzednich problemow mi zostal).
ps. po wyczyszczeniu przepustnicy zauwazylem ze jest mala 1 mm szparka z kazdej stony, jak docisnie sie palcami to wtedy jest szczelnie ale ogolnie caly czas jest szparaka i czy tak to powinnow pozostac czy tez powinno byc szczelnie?
ps 2 . nie wiem czy zmieniac filtr paliwa bo nie wiem czy nie popsuje sie jakies cicnienie paliwa bo czytalem w jednym z watkow ze po zmianie wlasnie tego filtra zaczely sie problemy (?)
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Czw 16 Sty 2014, 18:44
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a150 Blad:Cylinder 1 misfire/problemy z opaleniem gdy zimno
W pierwszej kolejności powinny być wymienione świece (np irydowe), lub sonda lambda, niż komputer który przecież tylko zbiera dane z wielu czujników i na ich podstawie steruje pracą silnika. Natomiast komputer gazowy po prostu kopiuje mapę komputera benzynowego. Podobny problem z przerywaniem miałem w innym samochodzie, winą był jeden z wtryskiwaczy benzynowych.
Swoją drogą, komputer gazowy też powinien posiadać interfejs z którego można odczytać ewentualne błędy w pracy silnika.
Odnośnie przepustnicy: u mnie w 1.6 też jest mała szczelina, tak jakby przepustnica nie była domknięta. Ale nie można tego dotykać, tak gdzieś kiedyś przeczytałem, stąd ograniczyłem się tylko do umycia wszystkiego w benzynie ekstrakcyjnej i sprayem do czyszczenie gaźników. Ale podobno też nie zabardzo można to robić bo przepustnica jest pokryta specjalnym środkiem przeciw osadzaniu się nagarów, no ale skoro nagary już są to trzeba to jakoś wyczyścić.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a150 Blad:Cylinder 1 misfire/problemy z opaleniem gdy zimno
Faktycznie komputer silnika tylko steruje dawką paliwa i kątem wyprzedzenia zapłonu, na gazie sonda nigdy nie będzie dobrze pokazywać. Jest kilkanaście rzeczy które trzeba sprawdzić. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Czw 16 Sty 2014, 22:17
Temat postu:
Re: a150 Blad:Cylinder 1 misfire/problemy z opaleniem gdy zimno
grzegorzk94 napisał:
ps. po wyczyszczeniu przepustnicy zauwazylem ze jest mala 1 mm szparka z kazdej stony, jak docisnie sie palcami to wtedy jest szczelnie ale ogolnie caly czas jest szparaka i czy tak to powinnow pozostac czy tez powinno byc szczelnie?
Jak ręką szczelnie zatkamy wlot powietrza to silnik zgaśnie, prawda? stąd jeśli przepustnica jest zamknięta, bo palcami ją dopchnęliśmy to też będzie szczelnie, i z braku powietrza silnik się zdławi i zgaśnie.
W tym dokumencie W168 throttle.pdf jest to opisane, że na wolnych obrotach przepustnica jest wychylona 10-12 stopni. Pozostaje pytanie, czy obecnie nie jest uszkodzona.
Tak wogóle to zależy od rozwiązania, np Ford, honda, mają IAC (idle air valve) i przepustnica może być zamknięta, bo powietrze dopływa dodatkowym kanałem.
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz Posiadane auto: 307 2.2 2002
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 16 Sty 2014, 23:48
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a150 Blad:Cylinder 1 misfire/problemy z opaleniem gdy zimno
bluevaneo napisał:
W pierwszej kolejności powinny być wymienione świece (np irydowe), lub sonda lambda, niż komputer .
swiece wymienione, cewki, kable ... a komputer mialem juz wczesniej kupiony zapasowy bo moj poprzedni siadl ale dal sie pozniej zregenerowac wiec mam dwa teraz
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a150 Blad:Cylinder 1 misfire/problemy z opaleniem gdy zimno
Witam, Mam pytanie,
Cytat:
Do tego na wolnych obrotach na gazie troszke nierowno chodzi a i czasem potrafi zgasnac (tak jaby sie zadlawial lub nie dostawal wystarczajaco czegos). Wymienilem cewki, swiece, przeczyscilem przeputnice i bez poprawy.
Jeśli na benzynie i na gazie, tak samo się zachowują, to możliwe że lewe powietrze łapie na kolektorze ssącym, i dziwne że komputer nic nie pokazuje, nawet w paramenta silnika nic a nic
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz Posiadane auto: 307 2.2 2002
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 11:28
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a150 Blad:Cylinder 1 misfire/problemy z opaleniem gdy zimno
po dokladnej diagnostyce okazalo sie ze na 1 cylindrze cisnienie 6 a powinno byc wiecej, pod korkiem wlewu oleju jest zolta maz ale nie ubywa plynu z chlodnicy, na 99 % jest jakas nieszczelnosc z zaworem i na zimnym jest nieszczelnosc a jak sie rozgrzeje to ta nieszczelnosc jakos zanika gdy silnik sie rozgrzewa, do olejeu niby dostaja sie jakies spaliny powrotne i to z nich w polaczeniu z olejem robi sie ta zolta maz pod korkiem,
podsumowujac to nie uszczelka tylko nieszczelnosc zaworu ale do roboty tak czy tak caly silnik ( tak zrozumialem mechanika)
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a150 Blad:Cylinder 1 misfire/problemy z opaleniem gdy zimno
Cytat:
do olejeu niby dostaja sie jakies spaliny powrotne i to z nich w polaczeniu z olejem robi sie ta zolta maz pod korkiem
co do małej kompresji na jednym cylindrze tego nie bierz pod uwagę. Żółta maź to normalne zjawisko w tego typu autkach jeżdżące krótkie odcinki. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.