Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): nowe zochy 16 Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 20 Sty 2014, 12:37
Temat postu:
wzrost poziomu oleju w silniku mecedes sprinter 309
Pozdrawiam wszystkich na forum przy okazji cos o sobie ale krotko posiadam mercedesa sprintera 309 cdi 2008 rok 90 konnego to jest bus 3,5 tony kryty caly ,zauwazylem ze w silniku podnosi mi sie poziom oleju po przejechniu 4 5 tysiecy km i zapala mi czerwona lampka jakby od nadmiru albo braku oleju ?ale po spuszczeniu oleju nic sie NIE DZIEJE i jest wszystko w porzadku ale to trwa i mam to drugi raz to samo po przejachaniu 4 lub 5 tysiecy znowu spuszczalem olej i jest ok mam nim juz przejechane 175 000tys kupilem go od firmy wypozyczalni aut dwa tata temu olej zalewam ten sam co mi radzi serwis 5W 30 MOBIL nie wiem co jest grane czy to wtryski mi leja ale nie kopci mi wcale czasami na rezerwie zwienia sie praca silnika w taki glosniejszy workot ale jak zaleje paliwo problem znika moze zmienic olej na gesciejszy 10 W 40 aha byl zapomnial moze byc wazne byl troche molowaty tracil moc i zmienilem zawor EGR na nowy znowu jedzie dobrze wiadomo zadna rewelacja 90 konny tylko PROSZE O BARDZO DOBRA PODPOWIOERDZ PROFESJONALISTY LUB DOBREGO MECHANIKA EWANTUALNIE KOGOS Z FORUM DZIEKUJE Z GORY pozdrawiam wszystkich
PIERROB
Re: ( Mercedes Sprinter ) wzrost poziomu oleju w silniku mecedes sprinter 309
Witam, Pytanie, a po spuszczeniu oleju jak wyglądał olej, taki sam co zalewałeś i czy płyn chłodniczy nie ucieka przy tym. W skazane przez ciebe problemy, wygląda to tak: Płyn chłodniczy dostaję się do oleju, lub ropa dostaje się do silnika, innej możliwości nie ma. W przywitaniu nie opisujemy problemy techniczne. Warto obejrzeć te linki. Jakie są przyczyny.
http://filtrdpf.blox.pl/html
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 21 Sty 2014, 00:56
Temat postu:
Re: wzrost poziomu oleju w silniku mecedes sprinter 309
pierrob napisał:
w silniku podnosi mi sie poziom oleju po przejechniu 4 5 tysiecy km i zapala mi czerwona lampka jakby od nadmiru albo braku oleju ?
Odpowiedni (dodatkowy) komunikat pojawia się na wyświetlaczu licznika i nie ma potrzeby się domyślać, czy stan oleju jest za wysoki, czy za niski.
pierrob napisał:
po spuszczeniu oleju nic sie NIE DZIEJE i jest wszystko w porzadku ale to trwa i mam to drugi raz to samo po przejachaniu 4 lub 5 tysiecy znowu spuszczalem olej i jest ok
To co się dzieje? Ktoś ci w nocy olej dolewa? Bo mogę się założyć, że to co masz w misce olejowej na pewno nie jest (po dwukrotnym spuszczaniu) OLEJEM.
Model 906 Sprintera jest wyposażony w filtr cząstek stałych w układzie wydechowym (tak zwany DPF) i wymaga on niestety specjalnego traktowania. Do prawidłowej pracy wymaga przejechania od czasu do czasu dłuższego odcinka (np. pół godziny autostrady) żeby zainicjować i prawidłowo ZAKOŃCZYĆ proces wypalania filtra. Jeżeli auto jeździ krótkie odcinki, to niestety wypalanie filtra zostaje ROZPOCZĘTE, ale nie zostaje ZAKOŃCZONE - bo kierowca wcześniej wyłączy silnik. Każdy proces wypalania wiążę się z wtryskiwaniem dodatkowych porcji paliwa, które spalając się w układzie wydechowym powodują wypalanie cząstek sadzy w DPF-ie. Jeżeli wypalanie nie zostanie satysfakcjonująco zakończone, to w czasie następnej jazdy zostanie znowu zainicjowane, znowu zostanie wtryśnięte dodatkowe paliwo, ale ponieważ wypalanie nie zostanie zakończone, to w czasie następnej .... itd.... itp. A jak powszechnie wiadomo paliwo które nie spala się w czasie suwu pracy zazwyczaj osadza się na ściankach cylindra i spływa do miski olejowej - masz więc winnego przyrastania poziomu tego, co nazywasz OLEJEM a co olejem już niestety nie jest. Piszesz że jest OK, ale tak nie jest. Nie świeci się tylko żadna kontrolka ostrzegawcza na liczniku, ale to co jest w karterze przestało już spełniać wymogi dla oleju i w szybkim tempie niszczy silnik.
pierrob napisał:
olej zalewam ten sam co mi radzi serwis 5W 30 MOBIL ....... moze zmienic olej na gesciejszy 10 W 40
Następna nieświadomość.... Zwracasz uwagę na gęstość oleju, ale czy wiesz, że auta z filtrem DPF koniecznie MUSZĄ być zalewane specjalnym olejem silnikowym o niskiej zawartości popiołu (tzw. LOW ASH)? Zwykły olej wydziela w czasie spalania zwiększoną ilość popiołu i również będzie powodować, że proces regeneracji filtra DPF będzie wielokrotnie częściej inicjowany niż przy zastosowaniu oleju odpowiedniego dla tego silnika.
Tutaj:
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?session_id=&navigation_path=&language_id=1
masz specyfikacje olejów zalecanych przez producenta. Do silnika w twoim aucie musi być stosowany olej wg specyfikacji 228.51, 229.31 oraz 229.51. Tak więc sprawdź sobie co lejesz.
pierrob napisał:
PROSZE O BARDZO DOBRA PODPOWIOERDZ PROFESJONALISTY LUB DOBREGO MECHANIKA EWANTUALNIE KOGOS Z FORUM
No tak - są jeszcze tacy, którzy tak sobie tylko piszą, i WCALE NIE POTRZEBUJĄ BARDZO DOBRA PODPOWIOERDZ PROFESJONALISTY. Po prostu mają problem i chcą sobie popisać i się pożalić.
pierrob napisał:
mam nim juz przejechane 175 000tys
Czy ty wiesz, ile to jest 175 000 tys. ???
To 175 MILIONÓW kilometrów. Jeżeli ten przebieg jest rzeczywisty, to na pewno trafisz do księgi Guinessa, a za to auto dostaniesz dobrze wypasionego Maybacha.
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): nowe zochy 16 Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 21 Sty 2014, 09:37
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) wzrost poziomu oleju w silniku mecedes sprinter 309
Mercel napisał:
Witam, Pytanie, a po spuszczeniu oleju jak wyglądał olej, taki sam co zalewałeś i czy płyn chłodniczy nie ucieka przy tym. W skazane przez ciebe problemy, wygląda to tak: Płyn chłodniczy dostaję się do oleju, lub ropa dostaje się do silnika, innej możliwości nie ma. W przywitaniu nie opisujemy problemy techniczne.
Witam sorry Mercel jestem pierwszy raz na forum jeszcze nie znam zasad tutaj to raczej plyn chlodniczy odpada bo miesci sie w normie czyli poziom plynu nie rosnie ani maleje bede sie trzymal tej cdrugiej wersji to raczej ro pa dostaje mi sie do silnika na forum ktos napisal o filtrze czastek stalych i jego wypalaniu moje auto jezdzi po miescie w kolo komina na ringu czy obwodowce miasta jade najdluzej 15 minut a tak w ogole to mieszkam za granica tutaj mechanicy to w ogole inna bajka mowia ze nailepiej wymienic silnik ale to cieniasy w porownaniu z polskimi fachowcami nie maja szans, substrykcja oleju napewno sie zgadza sprawdzalem wielokrotnie tak mi podpowiadaja na forum gdzie z gory dzieki wiec zaczne wymieniac czesciej co 10 000 tys bo mowia w servisie ze mozna jezdzic do 20 000tys ale ja tam nie wieze co mowia ja zmieniam olej co 15 000tys narazie jeszcze auto jezdzi (odpokuje w nie malowane )tfu tfu lepiej nie zapeszac auto jest mi potrzebne to pracy bez niego leze ,bede dalej drazyl ten temat bede opisywal i dawal podpowiedzi pozdrawiam PIERROB
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 21 Sty 2014, 15:29
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) wzrost poziomu oleju w silniku mecedes sprinter 309
pierrob napisał:
na forum ktos napisal o filtrze czastek stalych i jego wypalaniu
Fajnie. Dwadziescia minut spedzone na wytlumaczenie problemu przybywajacego oleju poszly na marne...
pierrob napisał:
do 20 000tys ale ja tam nie wieze co mowia ja zmieniam olej co 15 000tys
Widze, ze nawet nie przeczytales tego, co napisalem. Zycze sukcesów w poszukiwaniach przyczyn przybywajacego oleju. Nie lubie pisac "sobie i muzom"
Z tego co piszesz to wnioskuje, ze nawet nie wiesz o co w tym wszystkim chodzi. Mozesz sobie wymieniac olej ile chcesz - nawet co 5 tysiecy, a problem dalej pozostanie. Ale jak napisalem: szukaj sobie sam...
Re: wzrost poziomu oleju w silniku mecedes sprinter 309
padl Ci poprostu filtr czastek stalych. mialem u siebie to samo ciagle mi przybywalo oleju tylko w 318 cdi ale to nie ma znaczenia. spalanie pewnie masz wieksze. wiec czeka cie wymiana dpf albo jego usuniecie i wszystko wroci do normy pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.