Witajcie!
Potrzebuję Waszej pomocy w kwestii remontu/naprawy silnika po wywaleniu oleju przez bagnet. Moja żona jadąc do pracy stwierdziła że auto zaczęło "jakoś głośniej pracować"... Jak wróciła do domu (przejechała ok 10km) poszedłem odpalić autko. Dało się normalnie uruchomić ale chodziło jak traktor, więc od razu wyłączyłem silnik (żadna kontrolka się nie świeci). Po otwarciu maski zauważyłem, że silnik jest zachlapany olejem a bagnet wysunięty ok 3cm. Po przewertowaniu forum diagnoza - zamarzła odma...
Zacholowałem mercka do garażu i rozpocząłem powolne rozbieranie i czyszczenie w komorze silnika. W filtrze powietrza nie ma oleju, po zdjęciu przepływki okazało się, że króciec oraz rurka dochodząca do pokrywy zaworów są kompletnie zasyfione i zamarznięte. Przepustnica też zasyfiona, w kolektorze ssącym niewiele, ale troche syfu sie zebrało.
Udało mi się przeczyścić ten króciec w pokrywie zaworów jednak nie wszystko dało się wydostać i wrażenie mam takie jakby kostka tego lodu wpadła z powrotem pod pokrywę zaworów. Potrzebuję porady czy moje dalsze zamiary są ok, czy jednak powinienem coś zmodyfikować. Mam nadzieję że silnik da się odratować jeszcze...
1) Przeczyszczę przepustnicę oraz przepływkę i tą krótką łamaną rurkę.
2) Przeczyszczę dokładnie odmę z tyłu silnika.
3) Zastanawiam się nad demontażem kolektora ssącego oraz pokrywy zaworów, domniemam że jest tam dużo tej nieszczęsnej mazi a chcę mieć tak to zrobione żebym nie musiał za moment do tematu powracać.
4) Uzupełnię olej i zobaczę jak się auto będzie zachowywało.
Czy uważacie że ten plan jest ok, czy powinienem coś jeszcze zrobić? Co do punktu 3 czy jest on konieczny, bo z tego co się przyglądałem będzie to sporo roboty?
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
Kamil
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 09:42
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wyciek oleju przez bagnet - naprawa
Duża ilość mazi w odmie i jej zamarzanie zazwyczaj świadczy o tym, że silnik auta jest niedogrzany - a powodem najczęściej jest sposób eksploatacji (czyli krótkie trasy nie dające silnikowi osiągnąć temperatury pracy).
Tutaj trzeba by się zastanowić, na ile sensowne jest mechaniczne usuwanie całości - bo nie rób sobie nadziei, że jak lód usuniesz to problem zniknie. W ten sposób usuniesz jedynie skutki - a nie przyczyny. Musisz zmienić sposób eksploatacji, i przynajmniej raz na jakiś czas auto "przegonić" po autostradzie. Silnik osiągnie temperaturę pracy, a woda znajdująca się w oleju odparuje, i przez odmę zostanie skierowana do cylindrów i wydalona na zewnątrz. Jedną z pierwszych oznak gromadzenia się wody jest "majonez" pod pokrywą zaworów i na korku wlewu oleju.
Wydaje mi się, że na chwilę obecną najmniej kosztowne i pracochłonne będzie rozmrożenie silnika w ciepłym garażu, a następnie "przegonienie" go kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów w celu odparowania wody. Na pewno pożądane jest dobre wyczyszczenie odmy - łącznie z użyciem rozpuszczalnika w celu usunięcia wszystkich osadów. Taki zabieg powinien być wystarczający w celu ograniczenia ciśnienia w skrzyni korbowej i zapobiegnie wypychaniu miarki.
Należy zwrócić uwagę, że wypchnięcie miarki jest dosyć niebezpieczne. To znaczy miarka nikomu krzywdy nie zrobi, ale rurka w której jest osadzona miarka sięga drugim końcem do dna miski olejowej (żeby umożliwić wyssanie całego oleju przy wymianie) i wzrost ciśnienia w karterze spowoduje wypychanie oleju na zewnątrz który w kontakcie z gorącymi elementami silnika może doprowadzić do pożaru. To nie jest teoria, bo takie auta widziałem (a w zasadzie pozostałości po nich) Tak więc problem wymaga na pewno poważnego potraktowania.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wyciek oleju przez bagnet - naprawa
Dziękuję za szybki odzew
Zdaję sobie sprawę, że problemem jest/była eksploatacja. Autko rzeczywiście jeździ tylko krótkie traski i w dodatku miało walniętą cewkę (chodziło tylko na 3 cylindry jak była wilgoć) przez co do oleju przedostawała się benzyna i jeszcze na domiar złego uszkodzony termostat. Zastanawiam się tylko czy aby na pewno osad, który powstał odparuje... Bo po wymianie termostatu i cewki zmieniłem też olej wraz z filtrem i autem pojeździłem znacznie więcej - dłuższe odcinki itd. Bo chciałem dac mu się porządnie wygrzać. Jak widac to nie wystarczyło...
Kurcze boję się tylko, że pod pokrywą zaworów jest tego majonezu na tyle dużo, że znowu mi się coś zapcha i zamarzne np. ta krótka zgięta rurka od pokrywy zaworów do kolekrota ssącego.
Co do ewentualnych niebezpieczeństw to jestem świadomy, dlatego na pewno cały silnik porządnie umyję i nie będę jeździł nie naprawiwszy tego...
Czyli radzisz aby pokrywę zaworów zostawić w spokoju, wyczyścić odmę (ten wąż z tyłu silnika) przepływkę, przepustnicę i to, jak sądzę, odpowietrzenie pokrywy zaworów i postawić na jakąś dłuższą traskę w celu porządnego dogrzania?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wyciek oleju przez bagnet - naprawa
No ciekawy jestem jak to będzie wyglądało, kiedy silnik pracuje jak traktor.
Ciekawe rozwiązanie który podpowiada, nagrzać silnika w garażu a potem go przegonić .
Kolega opisując, że pracowało na 3 cylindra, czyli na 4 cylindrze iskry nie było i jak pisze:
Cytat:
Autko rzeczywiście jeździ tylko krótkie traski i w dodatku miało walniętą cewkę (chodziło tylko na 3 cylindry jak była wilgoć) przez co do oleju przedostawała się benzyna i jeszcze na domiar złego uszkodzony termostat
Więc moim zdaniem w prawdopodobnie 4 cylinder został uszkodzony i należy pierwsze co zrobić, to zmierzyć jakie mają ciśnienie. Dla kolegi który podpowiada polecam rozbieranie właśnie takich silników, bo opisane dość nie realne w rzeczywistości. Pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wyciek oleju przez bagnet - naprawa
Kolego Mercel, mam wrażenie że albo źle zrozumiałeś moją wypowiedź, albo ja nieprecyzyjnie sie wyraziłem...
Nierówna praca silnika miała miejsce jeszcze przed tym felernym wyciekiem oleju... Wymiana cewki i świec załatwiła sprawę i wszystko chodziło jak należy. Dopiero kiedy przyszły pierwsze mrozy doszło do wywalenia oleju przez bagnet. Teraz gdy w silniku jest za mało oleju chodzi on jak traktor - głośno, ale pracuje równo. Oczywiście po odpaleniu jak usłyszałem głośną pracę od razu go zgasiłem i po otwarciu maski zauważyłem co się stało...
Jeszcze jedna sprawa - żeby wyjąć odmę muszę opuścić silnik i będę mógł ją doczepić zarówno w miejscu górnego jak i dolnego mocowania do silnika? Czy muszę zrobić to jakoś inaczej? Na zdjęciach widziałem że odma składa sie z dwóch połączonych węży, rozumiem że do wyczyszczenia/przetkania są oba?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wyciek oleju przez bagnet - naprawa
Na razie nie martw się. Częsty to przypadek każdej mroźnej zimy. Większość z nas to przechodziła nieświadomi tej przypadłości. Teraz będziesz już wiedział co przed zimą należy zrobić. Każdego roku o tej porze jest kilka postów z tym problemem. Poczytaj. Nawet chwilę przed Tobą przypominałem forumowiczom zwłaszcza nowym o sprawdzeniu autek przed mrozami.
Ile oleju wywaliło? Powinna zaświecić się kontrolka i uruchomić sygnał akustyczny. Na szybkiego dobrze zrobiłeś (pkt. 1) i na razie powinno wystarczyć. Oczyść jeszcze rurę wlewu oleju. Wyciągnij z niej kratkę i dokładnie wyczyść. Po pewnym czasie sprawdź czy w łamanej rurce i rurze wlewu oleju nie ma mazi. W zasadzie po pewnym czasie pojawi się ale w małej ilości. Zimę na pewno przelatasz spokojnie. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wyciek oleju przez bagnet - naprawa
Keram2504 napisał:
Ile oleju wywaliło? Powinna zaświecić się kontrolka i uruchomić sygnał akustyczny. Na szybkiego dobrze zrobiłeś (pkt. 1) i na razie powinno wystarczyć. Oczyść jeszcze rurę wlewu oleju. Wyciągnij z niej kratkę i dokładnie wyczyść. Po pewnym czasie sprawdź czy w łamanej rurce i rurze wlewu oleju nie ma mazi. W zasadzie po pewnym czasie pojawi się ale w małej ilości. Zimę na pewno przelatasz spokojnie.
Czyli jak rozumiem punkty 2 i 3 mogę sobie odpuścić? Przynajmniej teraz jak jest mroźno, bo kiepsko sie cokolwiek robi w garażu ogrzewanym tylko farelką... Do tego nie mam kanału i czyszczenie odmy było by niezłą partyzantką Ile oleju ubyło jeszcze nie wiem dziś sprawdzę ale moja żona twierdzi że ani kontrolka ani sygnał akustyczny sie nie pojawił, co moge potwierdzić jak uruchomilem auto na moment.
Sprawdziłem jeszcze odmę w górnej części - nie sprawia wrażenia zamarzniętej, daje sie swobodnie ścisnąć, a jak pisalem auto stoi w nieogrzewanym garażu więc gdyby była zapchana i zamarznięta to byłaby twarda prawda?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wyciek oleju przez bagnet - naprawa
Tak te dwa punkty sobie odpuść. Pobawisz się jak będzie cieplej.
W odmie nie wymacasz stwardnień, masz tylko dostęp do niewielkiego odcinka. Jeśli masz sprawny czujnik poziomu oleju to powinna kontrolka zaświecić się. W Twoim przypadku stary olej bym spuścił, nalał świeżego, wymienił filtr oleju i w drogę. Po prostu w środku silnika wytworzyło się ciśnienie gdyż zapchana była rurka w pokrywie zaworów. Udrożniłeś ją i powinno wszystko cykać. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wyciek oleju przez bagnet - naprawa
A więc sprawa wygląda następująco...
Zalałem do silnika świerzego oleju, ubytek był duży bo na poziomie 3,2l czyli auto prawie na sucho jeździło to 5-10km. Silnik dał się uruchomić, na początku pracował dość głośno ale po około 1 minucie wszystko się jakby ułożyło i zaczął chodzić cicho. Co pocieszające cały czas pracował równo. Widać że udroznienie rurki, czyszczenie przepustnicy i przeplywomierza dało efekty - przestał przygasać zaraz po uruchomieniu oraz jakby łatwiej schodzi z obrotów
Niestety są i złe wieści...
1) Podczas "jazdy testowej" zauważyłem, że z silnika wydobywa się dźwięk jakby cykania/stukania. Jest dość głośne i występuje powyżej 2000 obrotów... Dźwięk typowo metaliczny. Wydaje mi się że jednak coś w silniku dostało po tyłku Poza tym funkcjonuje bez zarzutu.
2) Wygląda na to, że mam uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, bo kontrolka działa...
Czy Twoim zdaniem mam zmienić olej i filtr mimo faktu że były zmieniane tydzień przed wystąpieniem usterki?
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 663 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH.... Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Pią 24 Sty 2014, 12:11
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wyciek oleju przez bagnet - naprawa
Czytałem z zainteresowaniem ten temat nic nie pisałem ale dziwiły mnie pocieszające dorady tak jakby nic wielkiego się nie stało, że przez bagnet poszedł olej a auto przez to może nawet 10 km jechało prawie na sucho.
Myślę że sytuacja jest nieciekawa w tym stanie. Z czasem może wszystko wychodzić i okazać się jakie spustoszenie to spowodowało.
To że silnik od razu się nie zatarł nie świadczy, że można będzie nim jeździć.
Obym nie miał racji.
W tej sytuacji to chyba niewiele masz już do stracenia i można próbować różnych sztuczek.... a może doświadczeni koledzy jeszcze coś doradzą.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wyciek oleju przez bagnet - naprawa
W W168 na zegarach masz kontrolkę poziomu oleju.
Jeśli tydzień przed usterką wymieniałeś olej to teraz wystarczy dolewka bez wymiany filtra. Z tego wynika że ponad litr oleju Ci zostało, więc smarowanie kiepskie ale jeszcze było. Po podobnej przygodzie jeżdżę trzy lata, z tym że po zauważeniu wycieku natychmiast zatrzymałem się. Jak do tej pory nie zauważyłem aby silnik brał olej. Wymieniałem juz trzy razy i stan trzyma od wymiany do wymiany. Niepokojące w Twym przypadku jest to że mimo wycieku jazda w dalszym ciągu była kontynuowana. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): ŚLĄSK Posiadane auto: A klasa -140 2001LONG
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 25 Sty 2014, 10:40
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wyciek oleju przez bagnet - naprawa
WITAM PANOWIE
czy zasyfiała odma może być powodem wejśca w tryb awaryjny ? DZIĘKI I POZDRAWIAM
pytam dla tego bo mnie przypadek wywalenia oleju przez bagnet dopadł wczoraj - a parę dni wcześniej włączyła mi się kontrolka błędu . _________________ arekp88
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): GORZÓW WLKP Posiadane auto: A klasa long 2002 1,6 benz
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 25 Sty 2014, 19:45
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wyciek oleju przez bagnet - naprawa
witam
dwa dni temu miałem te sam problem, 2 dni zimna i jeszcze samochód jakby lukrem oblany,
chciałem go oskrobać ze zmarzliny by ruszyć dalej, motor ruszył, troszkę oczyścilem szybę ruszając do tyłu zobaczyłem plamę oleju przejechałem kawałek, silnik nie terkotał pracował cichutko.
po otwarciu maski zauważyłem olej na osłonie filtra oraz bagnet ,który wyskoczył sam od ciśnienia chyba,
oleju wyciekło około 1 litra -tak na oko,
włożyłem bagnet i odkręciłem korek wlewu oleju, ponownie odpaliłem silnik pracował cicho(zalecił mechanik )na desce nic się nie swieciło ,
w takim stanie zameldowałem się w warsztacie postawiono na odme uzupełniono olej i co trzeba przeczyszczono
teraz znowu stoi w mrozie a żonka boi się jechać, czeka na cieple dni,
mam pytanie jak żyć w mrozy czy przy odpaleniu otworzyć maskę i obserwować co się dzieje motorem
za oknem -14' pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wyciek oleju przez bagnet - naprawa
arekp88 napisał:
WITAM PANOWIE
czy zasyfiała odma może być powodem wejśca w tryb awaryjny ? DZIĘKI I POZDRAWIAM
pytam dla tego bo mnie przypadek wywalenia oleju przez bagnet dopadł wczoraj - a parę dni wcześniej włączyła mi się kontrolka błędu .
Odma raczej nie wywaliła błędu ale dużo prawdopodobne że zasyfiała przepustnica. Wyczyść wszystko tak jak wykonał to Kolega konkret83.
borysmix
Cytat:
teraz znowu stoi w mrozie a żonka boi się jechać, czeka na cieple dni,
No to teraz autko odpocznie. A teraz poważnie; może jeździć do następnej zimy spokojnie. Jak odpalisz autko, przeskrobiesz szyby, zajrzyj pod maskę, zerknij na bagnet, poklep go po filtrze i w drogę. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3Następny
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.