Witam was . Mam z moją nową gwiazdą C280 z 94 w automacie nie lada zagwózdkę. Mianowicie przepustnica jest w limp modei świeci kontrolka ASR. Wiązka przepustnicy zregenerowana, wiązka silnika zregenerowana.
Hfmscan wywala :
022, Post, ACTUAL
CC/EA signals emergency running mode.
Unmetered air, throttle valve jamming.
Cruise control or electronic throttle to emergency running.
_____________________________________________________________
098, Post, ACTUAL
Fault in CAN communication from ASR control module.
Verify module, and replace if necessary.
Internal Resistance : 115-125 Ohm.
Z modułem e-gas nie mogę się połączyć (chyba że należy to zrobić na odpalonym silniku?)
Czy spotkał się ktoś z takim tematem i jest w stanie mi pomóc w diagnozie przyczyny limp mode?
Postanowiłem popełnić ten opis dla ludzi którzy mają tak jak ja po omacku szukać przyczyny świecącej się kontrolki ASR z powodu awaryjnego trybu pracy przepustnicy elektronicznej VDO.
Po pierwsze należy sprawdzić stan wiązki silnika oraz przepustnicy i w razie potrzeby wymienić je na nowe.
Następnie przystępujemy do sprawdzenia przejść między wtyczką sterownika e-gas(ma on 2 wtyczki na interesuje ta w której osadzone jest 11 pinów ) a drugą stroną te wiązki czyli wtyczką przy przepustnicy.
Przejście powinno być:
Wtyczka E-gas Wtyczka przepustnicy
8 1
9 2
10 3
12 14
16 10
19 12
22 11
35 8
38 6
40 13
41 4
Jeżeli wszystkie są ok to jedziemy dalej , jeżeli nie to do wymiany również ta wiązka.
Kolejny etap to sprawdzenie rezystancji między poszczególnymi pinami gniazda przepustnicy co pozwoli nam stwierdzić w jakim stanie jest przepustnica ewentualnie wykryć co w niej jest uszkodzone . Ja opiszę to na podstawie pinów gniazda przepustnicy , ale patrząc na powyższą rozpiską to można to sprawdzić na wtyczce przy komputerze e-gas nie wyciągając przepustnicy.
k1 sprzęgło elektromagnetyczne piny [12 - 13] ok 4.5 Ohm (brak przejścia oznacza spaloną cewkę)
Silnik M1 piny [4 - 11] ok 3,1 Ohm (brak przejścia problem z silnikiem)
R1 + R2 potencjometry piny [3 - 14] ok 1 kOhm
Przełącznik krańcowy zamkniętej przepustnicy S2 piny[6 - 10]ok 346 Ohm(po otwarciu brak przejścia)
Przełącznik krańcowy otwartej przepustnicy S1 piny [8 - 10] ok 348 Ohm(po zamknięciu brak przejścia)
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny[1 - 14]ok 1.420 kOhm przepustnica zamknięta
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny [1 - 14]ok 1.140k kOhm przepustnica częściowo otwarta ok 30%
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny [1 - 14]ok 550 Ohm przepustnica całkowicie otwarta
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14] ok 610 Ohm przepustnica zamknięta
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14]ok 1.170 kOhm przepustnica częściowo otwarta ok 30%
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14]ok 1.440 kOhm przepustnica całkowicie otwarta
Duże odchyłki od podanych wartości lub brak przejść sugerować powinny uszkodzenia poszczególnych podzespołów przepustnicy. Mam nadzieję, że komuś w ten sposób pomogę i nie będzie musiał jak ja spędzać kilku dni na szukaniu jakichkolwiek informacji na ten temat oraz kolejnych kilku dni w garażu ze schematami w łapce i szukając po omacku.
Aha. U mnie okazało się , że przepalona była cewka sprzęgła elektromagnetycznego załączająca część elektroniczną przepustnicy. Po usunięciu usterki wbrew temu co wszyscy piszą nie było konieczne podpięcie pod SD celem adaptacji przepustnicy i usunięcia błędu trybu awaryjnego i świecącej kontrolki ASR. PO odpaleniu kontrolka po prostu nie zaświeciła a przepustnica zaadoptowała się sama.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.