Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa C ) W202 C280 Limp mode



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kucykall

Czytelnik



Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bełchatów
Posiadane auto: w202 c280 elegance
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 15 Mar 2014, 14:11
Temat postu:

W202 C280 Limp mode


Witam was . Mam z moją nową gwiazdą C280 z 94 w automacie nie lada zagwózdkę. Mianowicie przepustnica jest w limp modei świeci kontrolka ASR. Wiązka przepustnicy zregenerowana, wiązka silnika zregenerowana.
Hfmscan wywala :
022, Post, ACTUAL
CC/EA signals emergency running mode.

Unmetered air, throttle valve jamming.
Cruise control or electronic throttle to emergency running.
_____________________________________________________________
098, Post, ACTUAL
Fault in CAN communication from ASR control module.

Verify module, and replace if necessary.
Internal Resistance : 115-125 Ohm.
Z modułem e-gas nie mogę się połączyć (chyba że należy to zrobić na odpalonym silniku?)
Czy spotkał się ktoś z takim tematem i jest w stanie mi pomóc w diagnozie przyczyny limp mode?
Powrót do góry
gadu-gadu
kucykall

Czytelnik



Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bełchatów
Posiadane auto: w202 c280 elegance
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Mar 2014, 09:11
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa C ) W202 C280 Limp mode


Postanowiłem popełnić ten opis dla ludzi którzy mają tak jak ja po omacku szukać przyczyny świecącej się kontrolki ASR z powodu awaryjnego trybu pracy przepustnicy elektronicznej VDO.
Po pierwsze należy sprawdzić stan wiązki silnika oraz przepustnicy i w razie potrzeby wymienić je na nowe.
Następnie przystępujemy do sprawdzenia przejść między wtyczką sterownika e-gas(ma on 2 wtyczki na interesuje ta w której osadzone jest 11 pinów ) a drugą stroną te wiązki czyli wtyczką przy przepustnicy.
Przejście powinno być:
Wtyczka E-gas Wtyczka przepustnicy
8 1
9 2
10 3
12 14
16 10
19 12
22 11
35 8
38 6
40 13
41 4
Jeżeli wszystkie są ok to jedziemy dalej , jeżeli nie to do wymiany również ta wiązka.
Kolejny etap to sprawdzenie rezystancji między poszczególnymi pinami gniazda przepustnicy co pozwoli nam stwierdzić w jakim stanie jest przepustnica ewentualnie wykryć co w niej jest uszkodzone . Ja opiszę to na podstawie pinów gniazda przepustnicy , ale patrząc na powyższą rozpiską to można to sprawdzić na wtyczce przy komputerze e-gas nie wyciągając przepustnicy.
k1 sprzęgło elektromagnetyczne piny [12 - 13] ok 4.5 Ohm (brak przejścia oznacza spaloną cewkę)
Silnik M1 piny [4 - 11] ok 3,1 Ohm (brak przejścia problem z silnikiem)
R1 + R2 potencjometry piny [3 - 14] ok 1 kOhm
Przełącznik krańcowy zamkniętej przepustnicy S2 piny[6 - 10]ok 346 Ohm(po otwarciu brak przejścia)
Przełącznik krańcowy otwartej przepustnicy S1 piny [8 - 10] ok 348 Ohm(po zamknięciu brak przejścia)
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny[1 - 14]ok 1.420 kOhm przepustnica zamknięta
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny [1 - 14]ok 1.140k kOhm przepustnica częściowo otwarta ok 30%
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny [1 - 14]ok 550 Ohm przepustnica całkowicie otwarta
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14] ok 610 Ohm przepustnica zamknięta
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14]ok 1.170 kOhm przepustnica częściowo otwarta ok 30%
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14]ok 1.440 kOhm przepustnica całkowicie otwarta

Duże odchyłki od podanych wartości lub brak przejść sugerować powinny uszkodzenia poszczególnych podzespołów przepustnicy. Mam nadzieję, że komuś w ten sposób pomogę i nie będzie musiał jak ja spędzać kilku dni na szukaniu jakichkolwiek informacji na ten temat oraz kolejnych kilku dni w garażu ze schematami w łapce i szukając po omacku.


Aha. U mnie okazało się , że przepalona była cewka sprzęgła elektromagnetycznego załączająca część elektroniczną przepustnicy. Po usunięciu usterki wbrew temu co wszyscy piszą nie było konieczne podpięcie pod SD celem adaptacji przepustnicy i usunięcia błędu trybu awaryjnego i świecącej kontrolki ASR. PO odpaleniu kontrolka po prostu nie zaświeciła a przepustnica zaadoptowała się sama.
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa C »

Opinie o samochodach Mercedes klasa C - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne


MercedesVito

155 900

2020r.

87 000 km

mazowieckie

MercedesC 180

39 900

2011r.

162 272 km

mazowieckie

MercedesA 180

92 600

2021r.

58 000 km

mazowieckie

MercedesGLC 220

136 500

2019r.

49 000 km

mazowieckie

MercedesGL 450

45 777

2006r.

284 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System