Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Mercedes Sprinter
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 02 Kwi 2014, 12:47
Temat postu:
Przyczepa ze światłami LED, problem
Witam,
Sprinter 519cdi (2014r) nowy model. Po podłączeniu przyczepy ze światłami LED działa tylko stop a i tak wyskakuje informacja na liczniku że żarówki spalone. Kierunkowskazy ani pozycyjne nie świecą wogóle.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Przyczepa ze światłami LED, problem
Światła w Mercedesie podłączone są do szyny CAN, tzn. gdy żarówka ulegnie uszkodzeniu pojawia się odpowiedni komunikat na wyświetlaczu. Zmieniając żarówkę na LED należy stosować żarówki oznaczone jako Can-Bus z dodatkowym rezystorem, który oszukuje komputer. Jeżeli do oświetlenia założysz zwykłą żarówkę Led, to komputer samochodu odczyta za mały pobór mocy na żarówce, następnie wyłączone zostanie zasilanie układu świateł postojowych oraz pojawi się komunikat o spalonej żarówce.
Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Mercedes Sprinter
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 02 Kwi 2014, 18:16
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Przyczepa ze światłami LED, problem
No właśnie a na dodatek informuje jeszcze że jest przepalona żarówka w przyczepie! Sęk w tym że nie dam rady zmienić żarówek LED na LED CAN gdyż lampy te są fabrycznie sklejone, hermetyczne, nie da się ich rozkręcić.
Zastanawiam się czy nie ma jakiegoś modułu z opornikami który można by wpiąć między gniazdo a wtyczkę ewentualnie skasować diagnostykę po CAN.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 04 Kwi 2014, 08:37
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Przyczepa ze światłami LED, problem
grzegorzg napisał:
Światła w Mercedesie podłączone są do szyny CAN,
Bzdura wymyślona przez handlarzy chińszczyzną. Żarówki wcale nie są połączone z siecią CAN. Ale jak to ładnie i mądrze brzmi na Allegro: "Żarówka CAN-BUS"
Prosty przykład: Mercedes 124 produkowany dawno temu nie miał żadnego CAN-u, a zapalał komunikat o przepalonej żarówce po założeniu "żarówek" LED-owych
grzegorzg napisał:
Jeżeli do oświetlenia założysz zwykłą żarówkę Led, to komputer samochodu odczyta za mały pobór mocy na żarówce, następnie wyłączone zostanie zasilanie układu świateł postojowych oraz pojawi się komunikat o spalonej żarówce.
Tu masz stuprocentową rację. Powtarzam jednak: nie ma to ŻADNEGO związku z systemem CAN.
Jedyny związek jest taki, że np. informacja o przepalonej żarówce w tylnej lampie idzie z tylnego modułu SAM do licznika właśnie po sieci CAN, jest to jednak związane z PRZESYŁEM INFORMACJI - a nie z wykrywaniem niesprawności. Musielibyśmy mieć w aucie CAN pompę paliwa, CAN szybę ogrzewaną, CAN sygnał dźwiękowy - przecież to bzdura!
vseo napisał:
Sęk w tym że nie dam rady zmienić żarówek LED na LED CAN gdyż lampy te są fabrycznie sklejone, hermetyczne, nie da się ich rozkręcić.
Kwestia jest tylko taka, żeby obciążenie które generuje lampka LED w przyczepie było zbliżone do obciążenia które generuje klasyczna żarówka. Nikt ci nie każe rozwalać lampy - dodatkowe, równolegle połączone oporniki można wmontować w dowolnym miejscu na drucie do lampy (przy wtyczce, przed lampą, na środku długości - byle gdzie)
vseo napisał:
Zastanawiam się czy nie ma jakiegoś modułu z opornikami który można by wpiąć między gniazdo a wtyczkę
Proponuję coś takiego wykonać samemu (lub z pomocą elektryka-amatora). W sklepach z armaturą do zwykłych instalacji elektrycznych są plastikowe pudełka z hermetycznymi przepustami dla kabli które stosuje się do montażu na zewnątrz budynków. Takie wielkości kostki masła to parę złotych. Do środka będzie wchodzić jeden kabel od wtyczki przyczepy i będą wychodzić dwa na dwie lampy. Wewnątrz, wykorzystując zwykłą uniwersalną płytkę drukowaną zamontujemy porcelanowe oporniki dużej mocy kupione w sklepie z częściami elektronicznymi (zresztą też kosztują psie pieniądze)
Do policzenia ich rezystancji i mocy wykorzystujemy prawo Ohma i wzór na moc - absolutne podstawy elektrotechniki. Cały koszt materiałów to ok. 20 złotych i otrzymamy gustowną, wodoszczelną skrzyneczkę którą montujemy pod podwoziem przyczepy
vseo napisał:
ewentualnie skasować diagnostykę po CAN.
CAN nie ma z tym nic wspólnego. Jeżeli udało by się natomiast wyłączyć sygnalizację spalonych żarówek to też nie załatwi problemu, bo lampki kierunkowskazów dalej będą migać ze zdwojoną częstotliwością. Nawet nie napisałeś, czy auto jest wyposażone w oryginalny moduł przyczepy czy dołożony. Zakładam, że oryginalny. Zajrzałem wczoraj do programu serwisowego i producent nie przewiduje stosowania w przyczepach holowanych za Sprinterem 906 lamp sygnalizacyjnych wyposażonych w LED-y. Jest nawet dokument, że wszelkie zażalenia klientów na złą współpracę tego auta z lampami LED na przyczepie będą oddalane ponieważ konstrukcyjnie moduł przyczepy nie jest do takich lamp przystosowany. Jako ciekawostkę podam, że w większych autach (jak np. Actros) można sobie te parametry przeprogramować (LED lub żarówka) lub kontrolę oświetlenia wyłączyć dla każdego punktu świetlnego osobno. Dla Sprintera 906 takiej możliwości nie przewidziano.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.