Witam
W pierwszej kolejności chcę się przywitać
I zapytać czy nie macie pomysłu co jest nie tak......Od dłuższego czasu muszę jeździć samochodem z odkręconym korkiem wlewu paliwa.
Jak go zakręcę to po przejechaniu kilku kilometrów podczas postoju na np światłach (wolne obroty) zapala się kontrolka silnika i wyskakuje błąd P0170. Jak silnik się rozgrzeje to czuć spadek mocy.
Często błąd wyskakiwał po kilku kilometrach od tankowania.
Na odkręconym całkowicie korku wlewu nic się nie dzieje.....samochód odpala rano na dotyk.
Czytałem forum o błędzie P0170 i tam też był poruszany temat korka i baku.
Do tej pory wymieniłem obydwie sondy lambda, cewkę, świece, filtr paliwa oraz regenerowałem przepływomierz który był padnięty od czasu jak go kupiłem. Byłem u mechanika który pomierzył ciśnienie na listwie i jest OK.
Zaworek odpowietrzania w komorze silnika załącza się i chodzi ale nie wiem czy nie robi za dużego ciśnienia w baku.
Jak zakręcę korek silnik się rozgrzeje i od razu błąd P0170.
Odkręcę korek i mogę zrobić 1-2 tyś km i żaden błąd nie wyskoczy nawet sporadyczny.
Macie jakiś pomysł co zrobić ??
Za każdą sugestię dziękuję.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciśnienie w baku za duże ??
Może filtr węglowy obok zbiornika jest zapchany. W baku powinno być raczej podciśnienie. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciśnienie w baku za duże ??
Zaliczyłem kilku mechaników w okolicy i każdy rozkłada ręce
Szczerze to nie wiem co z tym zrobić....nie spotkałem się z tak awaryjnym samochodem, ale trzeba przyznać że jest ładny. To jedyna chyba jego zaleta. Włożone pieniądze raczej się nie wrócą bo ciągle coś się dzieje.
A i sprzedać już tych aut nie idzie bo się ludziska dowiedzieli co to jest
Wczoraj znów próbowałem zakręcić korek wlewu paliwa i po 4-6 km wyskoczył błąd sporadyczny a po około 15km stały P0170.
Po odkręceniu wlewu paliwa jeździłem do końca dnia bez żadnego błędu
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciśnienie w baku za duże ??
Tez sie z checia dowiem, bo wyglada ze mam podobnie. Przy czym auto jezdzi na tyle malo ze blad wyskakuje po 2 dniach (staly), ale to ciagle jest 15km.
Inny kolega opisywal ze ostatecznie pomogla mu wymiana obu sond lambda. Ale Ty pisales ze wymieniles.
U mnie wyskakuje oprocz P0170 rowniez blad P0130 (lambda pierwsza), ale jest widoczny tylko na SD, na domowych programach go nie ma. Nie mniej mechanik nie byl przekonany zeby sonde wymieniac.
Czy ktos moglby wskazac na schemacie gdzie jest ten filtr? Moze to da sie wymienic nieduzym kosztem I bez rozbierania calego auta.
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 663 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH.... Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Czw 10 Kwi 2014, 13:24
Temat postu:
Re: Ciśnienie w baku za duże ??
Łukasz z Żywca napisał:
Witam
W pierwszej kolejności chcę się przywitać
I zapytać czy nie macie pomysłu co jest nie tak......Od dłuższego czasu muszę jeździć samochodem z odkręconym korkiem wlewu paliwa.
Jak go zakręcę to po przejechaniu kilku kilometrów podczas postoju na np światłach (wolne obroty) zapala się kontrolka silnika i wyskakuje błąd P0170. Jak silnik się rozgrzeje to czuć spadek mocy.
Często błąd wyskakiwał po kilku kilometrach od tankowania.
Na odkręconym całkowicie korku wlewu nic się nie dzieje.....samochód odpala rano na dotyk.
Czytałem forum o błędzie P0170 i tam też był poruszany temat korka i baku.
Do tej pory wymieniłem obydwie sondy lambda, cewkę, świece, filtr paliwa oraz regenerowałem przepływomierz który był padnięty od czasu jak go kupiłem. Byłem u mechanika który pomierzył ciśnienie na listwie i jest OK.
Zaworek odpowietrzania w komorze silnika załącza się i chodzi ale nie wiem czy nie robi za dużego ciśnienia w baku.
Jak zakręcę korek silnik się rozgrzeje i od razu błąd P0170.
Odkręcę korek i mogę zrobić 1-2 tyś km i żaden błąd nie wyskoczy nawet sporadyczny.
Macie jakiś pomysł co zrobić ??
Za każdą sugestię dziękuję.
Zastanawiam się czy nie występuje tu jakieś nieporozumienie w określeniu zjawiska związanego z tym ,,ciśnieniem"...
bo to może być zasadnicza różnica w przyczynach.
Po odkręceniu korka wlewu paliwa następuje wypchniecie oparów ze zbiornika czy zaciągniecie powietrza z zewnątrz do zbiornika?
( ciśnienie a podciśnienie jak to określił Kolega wyżej)
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciśnienie w baku za duże ??
To fakt, sprawdzę to i dokładnie opiszę.
Bo jak będzie zasysało to może pompa szwankuje i czasami nie daje ciśnienia, wtedy komputer ustawia wtryski najlepiej jak umie ale nie daje rady i błąd.
Jak wypycha korek to odpowietrzanie szwankuje.
Ale co powiesz na to że wszystko jest OK ciśnienie OK, odpowietrzenie sprawne, błędów nie ma a bak jest zniekształcony i zassany do środka ??
Bo osobiście widziałem u mechanika taką A klasę. Normalnie wciągnęło blachy do środka. A samochód nie zgłaszał błędów ?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciśnienie w baku za duże ??
U mnie zaciaga powietrze do srodka, czyli jest podcisnienie. Moze ono jest jakos za duze? Zaworek sie nie wylacza? cos nim powinno sterowac? (czujnik zaworu odpowietrzania baku
Co do zaciagnietego baku, to nie powinno to miec wplywu na eksploatacje. Oczywiscie jest mniejsza pojemnosc, ale reszta powinna dzialac normalnie.
Jesli wlewasz swoje 50l to bak jest ok.
Co do slabej pompy (czy zapchanego filtra) to chyba srednio. Bo to powinno sie jednak objawiac jakas czkawka silnika, a przynajmniej u mnie nie ma takiego objawu, auto normalnie jezdzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciśnienie w baku za duże ??
A więc u mnie opary są wyciskane na zewnątrz......musiałem długo jeździć bo jest chłodno i nie mogło zrobić się ciśnienie w baku ale po odkręceniu korka został lekko wypchnięty (było widać nawet wypychane odrobiny nawianego pyłu)
Czyli do przejrzenie jeszcze raz układ odpowietrzania paliwa
Zobaczymy.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciśnienie w baku za duże ??
Kupiłem używaną pompkę odpowietrzającą bak (ta w komorze silnika) i wpiąłem tylko wtyczkę bez wężyków.
Błąd P0170 wyskakiwał gdy silnik był nagrzany za każdym razem po skasowaniu.....skasowany, przejażdżka ze 100m i na wolnych obrotach od razu P0170, skasowany itd.
A pompka jest podpięta tylko do zasilania czary ?? nic nie ciągnie, nic nie zasysa. Układ nie ruszany, bak czy zakręcony czy odkręcony tak samo.
Osobiście tracę już koncepcję co może być.....a wymiana połowy samochodu już mnie nie interesuje
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciśnienie w baku za duże ??
Ja z tym błędem walczyłem prawie rok.......nawet serwis nie wiedział co i jak i proponował wymianę części po kolei
Ten samochód to jest wieka niewiadoma .......nawet komputery serwisowe go nie rozumieją
A mechanicy od razu mówią że nie chcą się z tym autem bawić.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciśnienie w baku za duże ??
Spróbuj podpiąć ją tak jak trzeba. Komputer mierzy temperaturę powietrza i inne [cenzura]ły wiec moze to ze teraz zasysa powietrze z komory silnika a nie opary z baku wlasnie generuje błąd. Chociaz to faktycznie wydaje sie mec dosc ulotny związek z odkreceniem korka w baku. Ale moze po prostu jest ten sam błąd że zła mieszanka.
Dla mnie to dalej wyglada na problem z odpowietrzaniem baku. Pompka ma robić podcisnienie zeby opary nie wylatywaly. Ale powinno jeszcze byc miejsce zeby do baku mogło wlatywac powietrze przy zakręconym korku, wraz z ubywaniem paliwa. Jak rozumiem tam jest jakiś filtr ktory jesli sie zatka to moga byc problemy. Chociaz jakoś nie bardzo mogę sie doczytać na tych schematach ktory to jest dokładnie. Moze ktos wskazać wprost numerek?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciśnienie w baku za duże ??
Ta pompka ma wyciągać opary z baku do kolektora.......ale czemu u mnie nie zasysa w takim razie powietrza po odkręceniu korka tylko powietrze jest wypychane na zewnątrz ??
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciśnienie w baku za duże ??
ona to robi delikatnie, przeciez nie ma zrobic prozni w baku, bo by sie bak zapadl do srodka (co sie niektorym przytrafia, ale raczej w a klasie w dieslach). Poza tym na logike I przez analogie rozwiazan w innych autach - przy wlewie paliwa bywaja "odpowietrzniki", ktorych zadaniem jest wlasnie wpuszczanie powietrza do baku w miare ubywania paliwa, inaczej faktycznie bak by sie zasysal do srodka, nawet bez pompki. A pompka ma tylko 'odsysac' opary paliwa I pilnowac zeby w baku bylo lekkie podcisnienie. Ale musi sie skas dostawac powietrze ktore uzupelni przetrzen w baku gdy obniza sie poziom paliwa.
Prawde mowiac nie mam caly czas jasnosci jak to dziala w a'klasie.
Skoro odkrecenie korka powoduje ze wszystko zaczyna dzialac poprawnie, oznaczaloby to ze problem jest wlasnie z poprawnym uzupelnianiem powietrza w baku.
EDIT:
Poczytalem sobie jeszcze na temat tego filtra weglowego. To takie plastikowe pudelko obok filtra paliwa. Ludzie nie tyle pisza o jego zapchaniu co raczej o tym ze jesli sie za duzo zatankuje to potrafi sie "przelac" I zalac ten filtr paliwem. Rowniez zapchany/uszkodzony filtr paliwa potrafi powodowac ze paliwo sie przelewa do tego filtra. Uszkodzony moze tez byc zaworek obok fitra (lub inny po drodze, bo z opisow wynika ze w drodze do silnika jest ich wiecej).
Generalnie z opisow wynika ze tego filtra nie trzeba wymieniac, chyba ze cos nie dziala. Nie wiem czy mozna to czyscic/rozbierac. Nie udalo mi sie znalesc sklepu ktory by to sprzedawal, pewnie tylko w ASO, jesli w ogole maja.
Przy czym - ludzie pisza ze jak nie dziala to mozna ten filtr wypiac na chwile I nic sie nie bedzie dzialo (ok, opary itp, ale nic w sensie pracy silnika). To by bylo sprzeczne z objawami ktore podales - ze po wyjeciu pompki miales od razu bledy.
Byloby fajnie gdyby napisal ktos kto to wymienial/naprawial/czyscil.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciśnienie w baku za duże ??
Ja rozwiązałem problem błędu......dzisiaj sprzedałem A klasę, jestem szczęśliwy jak nigdy Ale człowiek uczy się na błędach.
Życzę szerokości i żeby nie stało się tak jak z właścicielami Alf
"Czemu kierowcy Alf nie mówią sobie dzień dobry po południu ??
Bo widzieli się rano w serwisie lub u mechanika"
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.