Sprinter 313CDI 906-wycie i drgani podczas jazdy...
Witam... Oto co sie dzieje... Ruszam podczas wrzucenia i ruszenia słychać puknięcie i charakterystyczne zadzwonienie... podczas jazdy powyżej 70km/h zaczyna niemiłosiernie drgać i wyć, po odpuszczeniu gazu słychać pukniecie ale drgania nie ustaja i wycie po dodaniu gazu znów pukniecie... drgania przenoszone sa na karoserie tak jak by z prawej strony bardziej... przypuszczam ze most do roboty... podpora wyglada na ok. Samochod ma przejechane 400000km. Może miał ktoś podobny problem... Orientowalem sie cenowo w częsiach do mostu. Sama tarcza i wałek ataku 5300pln brand new ori :] Proszę o pomoc _________________ Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy... :]
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 15 Kwi 2014, 07:49
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 313CDI 906-wycie i drgani podczas jazdy...
Nie mam osobistego doświadczenia praktycznego w remontach mostów, z tego jednak co widzę i czytam to ciężko jest o kogoś, kto prawidłowo potrafi taki remont przeprowadzić - zwłaszcza prawidłowo zdystansować taki most. Generalnie to one się masowo nie psują, i raczej nie powinno być problemu z zakupem sprawnego, suchego (używanego) w dobrych pieniądzach. Jak widać np. na Alledrogo kręcą się w okolicy 1000 zł.
Zacznij jednak od dobrej diagnozy - podnieś tył, osłuchaj "gruchę" w czasie symulacji jazdy (pamiętaj o dobrym zablokowaniu auta - żeby było bezpiecznie!) bo to "dzwonienie" to wcale na most nie wygląda. Spuść olej, zobacz jak wyglądają opiłki, może znajdą się jakieś kawałki metalu, wtedy sprawa będzie uproszczona.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 313CDI 906-wycie i drgani podczas jazdy...
Gerri napisał :Nie mam osobistego doświadczenia praktycznego w remontach mostów, z tego jednak co widzę i czytam to ciężko jest o kogoś, kto prawidłowo potrafi taki remont przeprowadzić - zwłaszcza prawidłowo zdystansować taki most.
I ja również pod tym się podpiszę. Składany most = problemy i nie słuchaj nikogo kto mówi że w żuku robił to wiele razy.
Piszesz o stuknięciu podczas ruszaniu i drganiach. Bardzo często wybity krzyżak daje taki głos i dodatkowo przy takim uszkodzeniu wał traci wyważenie i samochód drży. Źle wyważony wał źle wpływa na tylny most i skraca jego żywotność.
Trzeba osłuchać też podpory wału oraz łożyska w kołach i sprecyzować co tam szumi.
pukniecie ale drgania nie ustaja i wycie po dodaniu gazu znów pukniecie...
Nie bardzo rozumiem to zdanie ale przy uszkodzonym moście wycie słychać po położeniu nogi na gaz po odpuszczeniu gazu dźwięk zdecydowanie zmienia się.
pisania dużo w gardle sucho a sponsorów brak.
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): pomorskie Posiadane auto: vw lt, MB Sprinter
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 16 Kwi 2014, 16:58
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 313CDI 906-wycie i drgani podczas jazdy...
maniuś65 napisał:
Gerri napisał :Nie mam osobistego doświadczenia praktycznego w remontach mostów, z tego jednak co widzę i czytam to ciężko jest o kogoś, kto prawidłowo potrafi taki remont przeprowadzić - zwłaszcza prawidłowo zdystansować taki most.
I ja również pod tym się podpiszę. Składany most = problemy i nie słuchaj nikogo kto mówi że w żuku robił to wiele razy.
Piszesz o stuknięciu podczas ruszaniu i drganiach. Bardzo często wybity krzyżak daje taki głos i dodatkowo przy takim uszkodzeniu wał traci wyważenie i samochód drży. Źle wyważony wał źle wpływa na tylny most i skraca jego żywotność.
Trzeba osłuchać też podpory wału oraz łożyska w kołach i sprecyzować co tam szumi.
pukniecie ale drgania nie ustaja i wycie po dodaniu gazu znów pukniecie...
Nie bardzo rozumiem to zdanie ale przy uszkodzonym moście wycie słychać po położeniu nogi na gaz po odpuszczeniu gazu dźwięk zdecydowanie zmienia się.
pisania dużo w gardle sucho a sponsorów brak.
Na 90% podpory i krzyżaki, podpory wizualnie nie sprawdzisz mimo że dobrze wyglądają, zrób tak, zaopatrz się w strzykawkę i najgrubszą igłę, smar do łożysk, wbij się igłą w łożysko i wtłocz smar, jak pomoże znaczy podpory ale i tak są do wymiany, zabieg pomaga na parę dni, nie wiem jak krótki sprinter ale długi ma dwie podpory, WIEC że są inne na prząd i tył, różnią się wysokością podpory, krzyżaki najlepiej sprawdzisz demontując wał, możesz, jak masz okazje, załadować dwie tony i ogień na niskich biegach, przy przyspieszaniu jak będzie si strzelać jak z karabinu to krzyżaki, w długim sprinterze bez bliźniaków są w rozmiarze 27x88 cztery sztuki(wał trzyczęściowy).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.