Witam wszystkich forumowiczów.
Wiem,ze było już o tym wiele tematów,ale potrzebuje porady jakiej nie znalazłem w podobnych wądkach o tylnym moście.
Porady kogoś kto ma w tym temacie naprawdę spora wiedze.
Mianowicie tak jak w temacie padł mi tylny most w mojej pszczółce ,
ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem trzeba go po prostu wymienić na jakaś porządna używkę. I tu mam mały dylemacik,mianowicie mój stary most ma ( miał ) przełożenie 35:8 i był trochę za wolny wiec pomyślałem,ze jak już i tak czeka mnie wymiana mostu to dlaczego nie założyć szybszego.
I tu pytanie :
jaki będzie najbardziej optymalny do sprinterka 308 cdi z skrzynia sprint shift
i w zabudowie kontenerowej ( ta wersja z poczty niemieckiej ).
Bardzo proszę o szybkie porady,bo muszę się pilnie na coś zdecydować.
Pozdrawiam.
Nie ma czegoś takiego jak najmniej bądź najbardziej optymalny, optymalny to optymalny...
Czytałem w literaturze, a także na tym forum, że z mostami jest tak, że wymienia się 1:1, jaki był taki ma wejść. Skąd twierdzenie, że most masz za wolny po czym to stwierdzasz ?
Z doswiadczenia podpowiem ze nie kupuj przesylką...... wybierz oferte z montarzem na miejscu - czesto sa darmowe. Przesylka ok 200 zl a ja dostalem szmelc ktory zamontowany na miejscu na 100% bym nie bral. Oczywiscie w ogloszeniu bylo ze stan igla.
P.S. - jak w sprintshift dasz inny most to skrzynie trzeba przeprogramowywac bo nie bedzie jezdzil.
Nie ma czegoś takiego jak najmniej bądź najbardziej optymalny, optymalny to optymalny...
jasne,ze tak...
nie chodzi o łapanie za słówka tylko o jakąś konkretna podpowiedz, ale i tak dzięki...
"Szybszy" znaczy po prostu żeby przy prędkościach 120-140km/h auto było cichsze w kabinie tzn.motor powinien mieć mniej obrotów a co za tym idzie spadnie tez spalanie, bo do tej pory jadąc z prędkością 140 km/h spalał mi 14 L/100km.
I dodam jeszcze, że 140 km/h to był jego max.
Scalono. Pkt 20 RF.
Keram
Ostatnio zmieniony przez skin80 dnia Czw 24 Kwi 2014, 12:37, w całości zmieniany 2 razy
DZIĘKI skin80
i to już jest jakaś podpowiedz,bo o tym nie pomyślałem (przeprogramowanie skrzyni ), a jest to jakaś skomplikowana czynność? tzn.czy trzeba z tym jechać do ASO bo nigdzie indziej się nie da ?
U mnie w niedużym miasteczku elektronik mowi, ze by sie podja i nazwal to chyba "adaptacja skrzyni". Ale lepiej sie dowiedz przed wymiana. Ja zmienilem na taki sam jak mialem czyli 41:11.
Powiedz kolego jakie masz obroty przy 140 km/h ? bo u mnie na tym niby najszybszym moscie mam przy 140 km/h 3,4 tys. ale ani grama szybciej jechac nie chce. Ponoc cos jest przyblokowane w tej skrzyni - tak wyczytalem kiedys.
Nie powiem Ci teraz jakie ma obroty przy 140-tu bo przez to,ze most zdycha to już takich prędkości nie osiągam , ale wczoraj przy 100 km/h miałem ok. 2800 obr. ( most 35:8 ).
Ale wczoraj tez gdzieś wyczytałem , ze ten most co masz czyli 41:11 wcale nie jest najszybszym mostem. Najszybszy to 38:11.
Znalazłem do tego autka most 41:11 podobno "igiełka" . Jak myślicie, nie będzie za szybki ( za slaby )? Przypominam, sprinterek 308cdi , zabudowa kontenerowa, skrzynia biegów sprint shift 6-biegowa.
Nie mialem okazji teraz dokladnie przetestowac ale z tego co pamietam to ja przy 100 km/h mam cos ok 2,6 tys obrotow, most 41:11 przy mocy 109 KM. Pod srednie gorki z ludzmi - 9 osob mam problemy na 6 wjechac. Twoj ma 82 KM ? jesli tak to moze sie okazac mulowaty z towarem... no ale obroty i spalanie na trasie na pewno by spadly.
Trzeba poczekac na opinie bardziej doswiadczonych Kolegow
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.