Opis dotyczy wersji przedliftowej. W poliftowej trzeba sprawdzić na własną rękę czy da radę.
1. Zacząć od demontażu licznika
2. Widząc to co na zdjęciu poniżej trzeba odpiąć złącze kablowe od kostki stacyjki. Trzyma się na dwóch zapadkach, które po przyciśnięciu same się trzymają w tej pozycji, a jedynym problemem jest mała ilość miejsca na wsadzenie reki.
Nie zniechęcajcie się - mi się udało z uszkodzonym nadgarstkiem i raczej nie małych rozmiarów dłonią to zrobić więc i wam ze sprawnymi kończynami się uda
Uważajcie na czarny, pojedynczy kabelek. Jest to kabelek od immobilizera.
3. Następny krok wymontowanie kostki stacyjki. Dwa zatrzaski przycisnąć i ciągnąć za nie w stronę szyby. Ten element wychodzi zaskakująco łatwo. Ciężej wyciągnąć go na wierzch z pośród kabli.
4. Rozłożenie kostki na czynniki pierwsze.
U mnie styki nie są powypalane, nadtopione ani nic z tym podobnym. Jedyne co było trochę plastikowego pyłu ze ślizgów powstałego w wyniku tarcia o siebie elementów z tworzywa i to one mogły się dostać miedzy styki. Przedmuchałem każdy styk w pozycji rozwartej (naciskając poszczególne blaszki tak by rozewrzeć je ze sobą).
Powinienem nasmarować jeszcze bieżnie aby nie było tyle tarcia miedzy elementami ale jeszcze na pewno tam zaglądnę, wiec ja zrobię to później a Wy pomyślcie nad zrobieniem to na bieżąco.
Bieżnia widoczna ze środka białej obudowy kostki.
Element który moim zdaniem również może ulec wytarciu/uszkodzeniu/zniekształceniu.
Tak jak w opisie po poskładaniu tego wszystkiego na krótko śrubokrętem kręcąc było cacy. Jak założyłem już tak jak powinno być przez dwa pierwsze przekręcenia było jak przed konserwacją, ale teraz chodzi dobrze więc może to była kwestia ułożenia się elementów względem siebie.
Co do poskładania kostki w całość:
Rozkładać z czarnym elementem na dole (zapobiegniecie wypadnięciu ślizgów), najlepiej nie wyciągać bieżni z białej obudowy.
Elementy składowe części ze stykami:
są dwa rozmiary ślizgów: 2 szersze i 3 węższe. Każdy pasuje w odpowiednie miejsca po obwodzie tak jak na zdjęciu. Bieżnia składa się z zapadki/ślizgu pod którym znajduje się mała sprężynka i dźwigienki.
Jeśli wyciągniecie bieżnie z obudowy montujcie ją ponownie w takim stanie jak na zdjęciu powyżej.
To by było na tyle. Poskładać w odwrotnej kolejności rozbierania i mam nadzieję cieszyć się zregenerowaną kostką stacyjki lub wymienioną w zależności od... hmm od siebie samego:)
Pozdrawiam i mam nadzieję, że komuś się przydadzą moje wypociny;)
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana bębenka - kostki stacyjki
Dzięki za fotorelacje z naprawy,
Temat leci do manuali łącznie z piwem. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana bębenka - kostki s
Mam pytanie.
Wygląda na to że będę zmuszony wymienić stacyjkę gdyż coś nie styka i rozrusznik nie kręci. Czasem zaskoczy ale i tak odpalić nie idzie. i dlatego pytam:
Czy jeśli zakupię powiedzmy z allegro cały zestaw to znaczy stacyjkę,kluczyki,i immo z tą puszką, to czy auto będzie odpalać? Czy potrzebne będą jakieś zabiegi z komputerem itp.. ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.