Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
1konrad

Debiutant



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 10 Cze 2014, 02:33
Temat postu:

Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.


Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą w silniku benzynowym.

Wymiana jest prosta nie potrzeba nawet kanału. Potrzebny jest tylko dobry komplet kluczy z małym kluczem przegubowym aby odkręcić pokrywę zaworów.

Instrukcja naprawy:
1.Zdejmujemy kolektor dolotowy i obudowę filtru powietrza.
2. Odkręcamy pokrywę zaworów, trochę ciasno ale zajmie to maks 20 min. Po zdjęciu pokrywy mamy taki widok.


Na zdjęciu widać kolektory dolotowe zabezpieczone gąbką, aby zabrudzenia nie dostały się do środka silnika.

3. Odkręcamy wałek rozrządu, ja zaznaczyłem na łańcuchu i wałku rozrządu pozycje jak był ustawiony ( np. markerem) aby nie przestawić rozrządu. Wtedy trzeba było by go ustawiać po znakach.
4. Czujnik położenia wałka powinien być w górze ( mały magnes na kole zębatym wałka) to wtedy najłatwiej przykręcać wałek rozrządu.
W starszych silnikach na kole jest plastik który z czasem kruszy się i wpada do silnika jeśli jest należy go usunąć ( nowsze koła zębate już go nie mają )



5. Przymocować łańcuch rozrządu żeby nie wpadł do silnika. Łańcuch leży bardzo poziomo więc nie przestawi się na wale.



6. Po odkręceniu z wałka kombinerkami wyciagamy popychacze i wstawiamy nowe.

7. Składamy w odwrotnej kolejności i to wszystko.

Najgorsze jest odkręcanie i zakręcanie pokrywy bo jest ciasno i nie widać dobrze śrób z tyłu pokryey zaworów ale dobry klucz i jest OK.
Cała robota ok 1h i całkiem prosta.

Materiały popychacze np. firmy INA 8 szt , cena ok 25 zł/szt.



PS.
Jeśli ktoś potrzebuje może wymienić od razu uszczelkę pod głowicą

1. Odkręcić przednie mocowanie silnika.
2. Odkręcić kolektor wydechowy.( Silnik jest nisko ale da się bez kanału )
3. Odkręcić głowicę.


Tak wygląda silnik po zdjęciu głowicy.



Głowica silnika. Przed przykręceniem powinno się ją z planować.



Silnik z nową uszczelką. Głowicę dokręcamy kluczem dynamometrycznym zgodnie z instrukcją podana na montowanej uszczelce.
Mercedes A klasa ma bardzo dobre silniki ten miał 60 tys. i na tulejach cylindrów żadnych śladów zużycia.

Powrót do góry
mariuszdelta

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 123
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Mercedes A 140 1.4 2000 r.
Piwa: 11/6
Wysłany: Wto 04 Lis 2014, 08:32
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.


Jaka jest procedura wymiany samych popychaczy tj. wyjęcie ich z dźwigni wahliwej. Ponieważ wyjmowałem je kombinerkami I ledwo wyszły były strasznie ciasno wciśnięte. Teraz boję się że uszkodzę nowe przy wkładaniu ich. Macie jakieś porady. W obudowie dźwigni widzę jest kanalik I mała kuleczka ktòra się nie rusza w instrukcji MB nie ma żadnej inormacji o tym.
Z góry dzięki za poradę
Powrót do góry
gadu-gadu
mariuszdelta

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 123
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Mercedes A 140 1.4 2000 r.
Piwa: 11/6
Wysłany: Nie 09 Lis 2014, 01:26
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.


Ok wymieniłem po wielkich trudach ale.. po kolei:
a) nie dało się wykręcić jednej śruby TORX od kolektora wtopiła się w aluminium. Upiłowałem ja, przyspawałem nakrętkę i była tak zespojona z silnikiem, że śruba się ukręcała. Zeszło mi z nią dobrych pare godzin i bez efektów. Druga wykręciła się ale z wielkim bólem i z kawałkiem aluminium.
b) śruby do kolektora to 11 TORX, nigdzie takich nie kupisz 4cm. Znalazłem na allegro jednego sprzedawcę, który oferował 11 takiej długości.
c) Popychacze jest bardzo trudno wyjąć z obudowy trzeba się nasiłować albo mieć opracowany jakiś bardzo dobry patent.
d) Trzeba pamiętać o tym, że pod każdym popychaczem są małe podkładki, o których trzeba pamiętać zanim będzie za późno. Popychacze są bardzo delikatne więc należy obchodzić się z nimi bardzo ostrożnie.
e) Miejsca jest na prawdę mało, szczególnie jeśli chodzi o odkręcenie kolektora, trzeba mieć dobry zestaw TORX, przegubowych, przedłużek itp.

Podsumowując wymieniłem popychacze chociaż stare wyglądały na OK, nie zauważyłem na nich jakichś szczególnych śladów zużycia, natomiast napinacz łańcuszka był zablokowany wiec go też wymieniłem. Nie przykręciłem jednej śruby od kolektora ale dałem nowe uszczelki i wygląda na to, że nie ma na razie przez to problemów.
Przestało mi łomotać w silniku natomiast dalej coś delikatnie stuka no i silnik nie należy do najcichszych.
Na liczniku prawie 200 tys km.
Na wałku były drobne ślady zużycia w postaci drobnych rowków poza tym nie zauważyłem większych problemów.

Nie polecam samemu wymieniać, lepiej oddać do mechanika niech się z tym męczy, bo w tym samochodzie nic nie jest proste przez to o czym każdy wie czyli trudny dostęp do czegokolwiek.
Powrót do góry
gadu-gadu
PANORAFIX

Debiutant



Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów/Szczecin
Posiadane auto: W168/2002 + W169/2011
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 06 Mar 2016, 17:00
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.


Podpinając się pod temat bo czeka mnie to w tygodniu.Stawiam na popychacze choć stało się to nagle.Auto dzień wcześniej zgasiłem i wszystko było ok nic nigdy nie pukało,a od rana sieczkarnia czy to zimny czy ciepły.Czasem jak zgaszę i zapale jest cisza ale generalnie cały czas puka i cyka.Od razu wymieniłem olej choć był wymieniany 1000 km temu ale nic to nie zmieniło.Czy muszę odkręcać koło zębate od wałka czy podniosę na tyle łańcuch żeby zszedł ?
Powrót do góry
tomom

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 281
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Pon 07 Mar 2016, 08:09
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.


Koła nie musisz odkręcać
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 07 Mar 2016, 08:09
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
PANORAFIX

Debiutant



Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów/Szczecin
Posiadane auto: W168/2002 + W169/2011
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 14 Mar 2016, 15:14
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.


Miałem dziś zabierać się za wymianę popychaczy ale wszystko ucichło. Zaczeło tłuc ok 1000 km po wlaniu 5w/40.Wymieniłem z powrotem na 10w/40 i tłukło nadal z tąd zakupiłem cały komplet z uszczelkami. Ale po ok 200 km od wymiany cisza na zimnym i ciepłym.Czy problem może powrocić bo chciałbym oddac części skoro teraz jest ok.
Powrót do góry
tomom

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 281
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Wto 15 Mar 2016, 08:39
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.


Ja bym wymieniał. Nowe popychacze mają zmienioną konstrukcję. Łańcucha możesz nie zdejmować z wałka rozrządu. Złap go trytkami do koła wałka. Odkręć napinacz. Wałek odchylisz na tyle, że wyciągniesz całe popychacze z ośką.
Przy montażu ponownym napinacza najpierw dociśnij go śrubokrętem za ucho do podnoszenia silnika (na zasadzie dźwigni) a dopiero później wkręcaj śruby.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 15 Mar 2016, 09:20
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.


mariuszdelta napisał:
śruby do kolektora to 11 TORX, nigdzie takich nie kupisz 4cm. Znalazłem na allegro jednego sprzedawcę, który oferował 11 takiej długości.

Oczywiście że kupisz - i to bez problemu. W ASO.
Znowu ten sam dylemat: ludzie rozbijają się po świecie za jakimiś pier Razz dołami, sklepy internetowe, portale aukcyjne, szroty, marnują kupę czasu - a części leżą w ASO. Chyba nikt mi nie powie, że jakieś mało skomplikowane, drobne części będą kosztować jakieś nieakceptowalne kwoty?
Powrót do góry
borysmix

Dyskutant



Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość / region): GORZÓW WLKP
Posiadane auto: A klasa long 2002 1,6 benz
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 22 Maj 2018, 20:17
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.


Witam!
Mam problem z popychaczami na zimnym silniku klekocze na ciepłym przestaje.Ile kosztuje taka wymiana i czy można tak jezdzić ?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale


MercedesA 180

12 800

2006r.

267 500 km

mazowieckie

MercedesB 180

105 990

2019r.

39 000 km

śląskie

MercedesB 180

28 600

2009r.

167 003 km

pomorskie

MercedesC 43 AMG

159 900

2016r.

126 826 km

kujawsko-pomorskie

MercedesS 55 AMG

49 900

2001r.

163 291 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System