Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 10 Cze 2014, 02:33
Temat postu:
Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.
Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą w silniku benzynowym.
Wymiana jest prosta nie potrzeba nawet kanału. Potrzebny jest tylko dobry komplet kluczy z małym kluczem przegubowym aby odkręcić pokrywę zaworów.
Instrukcja naprawy:
1.Zdejmujemy kolektor dolotowy i obudowę filtru powietrza.
2. Odkręcamy pokrywę zaworów, trochę ciasno ale zajmie to maks 20 min. Po zdjęciu pokrywy mamy taki widok.
Na zdjęciu widać kolektory dolotowe zabezpieczone gąbką, aby zabrudzenia nie dostały się do środka silnika.
3. Odkręcamy wałek rozrządu, ja zaznaczyłem na łańcuchu i wałku rozrządu pozycje jak był ustawiony ( np. markerem) aby nie przestawić rozrządu. Wtedy trzeba było by go ustawiać po znakach.
4. Czujnik położenia wałka powinien być w górze ( mały magnes na kole zębatym wałka) to wtedy najłatwiej przykręcać wałek rozrządu.
W starszych silnikach na kole jest plastik który z czasem kruszy się i wpada do silnika jeśli jest należy go usunąć ( nowsze koła zębate już go nie mają )
5. Przymocować łańcuch rozrządu żeby nie wpadł do silnika. Łańcuch leży bardzo poziomo więc nie przestawi się na wale.
6. Po odkręceniu z wałka kombinerkami wyciagamy popychacze i wstawiamy nowe.
7. Składamy w odwrotnej kolejności i to wszystko.
Najgorsze jest odkręcanie i zakręcanie pokrywy bo jest ciasno i nie widać dobrze śrób z tyłu pokryey zaworów ale dobry klucz i jest OK.
Cała robota ok 1h i całkiem prosta.
Materiały popychacze np. firmy INA 8 szt , cena ok 25 zł/szt.
PS.
Jeśli ktoś potrzebuje może wymienić od razu uszczelkę pod głowicą
1. Odkręcić przednie mocowanie silnika.
2. Odkręcić kolektor wydechowy.( Silnik jest nisko ale da się bez kanału )
3. Odkręcić głowicę.
Tak wygląda silnik po zdjęciu głowicy.
Głowica silnika. Przed przykręceniem powinno się ją z planować.
Silnik z nową uszczelką. Głowicę dokręcamy kluczem dynamometrycznym zgodnie z instrukcją podana na montowanej uszczelce.
Mercedes A klasa ma bardzo dobre silniki ten miał 60 tys. i na tulejach cylindrów żadnych śladów zużycia.
Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 123 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Mercedes A 140 1.4 2000 r.
Piwa: 11/6
Wysłany: Wto 04 Lis 2014, 08:32
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.
Jaka jest procedura wymiany samych popychaczy tj. wyjęcie ich z dźwigni wahliwej. Ponieważ wyjmowałem je kombinerkami I ledwo wyszły były strasznie ciasno wciśnięte. Teraz boję się że uszkodzę nowe przy wkładaniu ich. Macie jakieś porady. W obudowie dźwigni widzę jest kanalik I mała kuleczka ktòra się nie rusza w instrukcji MB nie ma żadnej inormacji o tym.
Z góry dzięki za poradę
Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 123 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Mercedes A 140 1.4 2000 r.
Piwa: 11/6
Wysłany: Nie 09 Lis 2014, 01:26
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.
Ok wymieniłem po wielkich trudach ale.. po kolei:
a) nie dało się wykręcić jednej śruby TORX od kolektora wtopiła się w aluminium. Upiłowałem ja, przyspawałem nakrętkę i była tak zespojona z silnikiem, że śruba się ukręcała. Zeszło mi z nią dobrych pare godzin i bez efektów. Druga wykręciła się ale z wielkim bólem i z kawałkiem aluminium.
b) śruby do kolektora to 11 TORX, nigdzie takich nie kupisz 4cm. Znalazłem na allegro jednego sprzedawcę, który oferował 11 takiej długości.
c) Popychacze jest bardzo trudno wyjąć z obudowy trzeba się nasiłować albo mieć opracowany jakiś bardzo dobry patent.
d) Trzeba pamiętać o tym, że pod każdym popychaczem są małe podkładki, o których trzeba pamiętać zanim będzie za późno. Popychacze są bardzo delikatne więc należy obchodzić się z nimi bardzo ostrożnie.
e) Miejsca jest na prawdę mało, szczególnie jeśli chodzi o odkręcenie kolektora, trzeba mieć dobry zestaw TORX, przegubowych, przedłużek itp.
Podsumowując wymieniłem popychacze chociaż stare wyglądały na OK, nie zauważyłem na nich jakichś szczególnych śladów zużycia, natomiast napinacz łańcuszka był zablokowany wiec go też wymieniłem. Nie przykręciłem jednej śruby od kolektora ale dałem nowe uszczelki i wygląda na to, że nie ma na razie przez to problemów.
Przestało mi łomotać w silniku natomiast dalej coś delikatnie stuka no i silnik nie należy do najcichszych.
Na liczniku prawie 200 tys km.
Na wałku były drobne ślady zużycia w postaci drobnych rowków poza tym nie zauważyłem większych problemów.
Nie polecam samemu wymieniać, lepiej oddać do mechanika niech się z tym męczy, bo w tym samochodzie nic nie jest proste przez to o czym każdy wie czyli trudny dostęp do czegokolwiek.
Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów/Szczecin Posiadane auto: W168/2002 + W169/2011
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 06 Mar 2016, 17:00
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.
Podpinając się pod temat bo czeka mnie to w tygodniu.Stawiam na popychacze choć stało się to nagle.Auto dzień wcześniej zgasiłem i wszystko było ok nic nigdy nie pukało,a od rana sieczkarnia czy to zimny czy ciepły.Czasem jak zgaszę i zapale jest cisza ale generalnie cały czas puka i cyka.Od razu wymieniłem olej choć był wymieniany 1000 km temu ale nic to nie zmieniło.Czy muszę odkręcać koło zębate od wałka czy podniosę na tyle łańcuch żeby zszedł ?
Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów/Szczecin Posiadane auto: W168/2002 + W169/2011
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 14 Mar 2016, 15:14
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.
Miałem dziś zabierać się za wymianę popychaczy ale wszystko ucichło. Zaczeło tłuc ok 1000 km po wlaniu 5w/40.Wymieniłem z powrotem na 10w/40 i tłukło nadal z tąd zakupiłem cały komplet z uszczelkami. Ale po ok 200 km od wymiany cisza na zimnym i ciepłym.Czy problem może powrocić bo chciałbym oddac części skoro teraz jest ok.
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 281 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Wto 15 Mar 2016, 08:39
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.
Ja bym wymieniał. Nowe popychacze mają zmienioną konstrukcję. Łańcucha możesz nie zdejmować z wałka rozrządu. Złap go trytkami do koła wałka. Odkręć napinacz. Wałek odchylisz na tyle, że wyciągniesz całe popychacze z ośką.
Przy montażu ponownym napinacza najpierw dociśnij go śrubokrętem za ucho do podnoszenia silnika (na zasadzie dźwigni) a dopiero później wkręcaj śruby.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 15 Mar 2016, 09:20
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana popychaczy i uszczelki pod głowicą.
mariuszdelta napisał:
śruby do kolektora to 11 TORX, nigdzie takich nie kupisz 4cm. Znalazłem na allegro jednego sprzedawcę, który oferował 11 takiej długości.
Oczywiście że kupisz - i to bez problemu. W ASO.
Znowu ten sam dylemat: ludzie rozbijają się po świecie za jakimiś pier dołami, sklepy internetowe, portale aukcyjne, szroty, marnują kupę czasu - a części leżą w ASO. Chyba nikt mi nie powie, że jakieś mało skomplikowane, drobne części będą kosztować jakieś nieakceptowalne kwoty?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.