Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa C ) W203 1.8 Kompresor 143KM - szukam porady



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa C ) Oceń swoje auto
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
M@reS

Auto Maniak



Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 832
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tonbridge (UK)
Posiadane auto: W201 Cosworth-W124 3.0D-Nissan Note 1.6 Tekna 2008
Piwa: 43/2
Wysłany: Sro 11 Cze 2014, 17:01
Temat postu:

W203 1.8 Kompresor 143KM - szukam porady


Witam
Mam okazję kupić W203 1.8 Kompresor 143KM rocznik 2003 z Polskiego salonu PEWNY przebieg 137tys km. Książka serwisowa i całość napraw w ASO Mercedesa. Sprawdzany VIN w systemie ASO i czysty,nie bity, bez żadnych uciążliwych napraw.

Czy to dobre silniki ?? bo zawsze jakoś uciekałem od nazwy KOMPRESOR Smile
Proszę o porady co i jak oblukać bo z takimi silnikami nie mam wprawy Smile
Z góry dziękuję.
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Sro 11 Cze 2014, 21:51
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa C ) W203 1.8 Kompresor 143KM - szukam porady


Czy kompresor się psuje??? to wystarczy poszukać zakładu który zajmuje się regeneracją kompresorów. Nie ma takich bo to jest niezawodny mechanizm. Jeśli chodzi o silnik to jeżeli jest nim M271 to jest to najgorszy silnik z możliwych.
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
M@reS

Auto Maniak



Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 832
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tonbridge (UK)
Posiadane auto: W201 Cosworth-W124 3.0D-Nissan Note 1.6 Tekna 2008
Piwa: 43/2
Wysłany: Sro 11 Cze 2014, 21:59
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa C ) W203 1.8 Kompresor 143KM - szukam porady


Trochę o tych silnikach poczytałem i odechciało mi się Smile
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 12 Cze 2014, 08:53
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa C ) W203 1.8 Kompresor 143KM - szukam porady


Nie można uogólniać - bo te silniki (stale udoskonalane) są stosowane do tej pory - a to już ponad dziesięć lat. "C-klasa", "E-klasa", "B-klasa" i wiele innych (bo już czasami trudno się połapać w tych modelach). Wszystkie w zasadzie auta niższej średnie i średniej klasy mają w ofercie ten motor jako najsłabsza benzyna. I jakoś przy tych wyprodukowanych milionach nie słychać o masowych awariach. Owszem - pierwszą serię tego motora trapiły rozliczne usterki, dokonano jednak zmian konstrukcyjnych i ilość reklamacji została znacząco ograniczona.
holloww napisał:
Czy kompresor się psuje??? to wystarczy poszukać zakładu który zajmuje się regeneracją kompresorów. Nie ma takich

No to w końcu się zdecyduj - bo tu pisałeś, że jednak są:
http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=91004
Powrót do góry
IMS

Czytelnik



Dołączył: 24 Cze 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: S203 2002r m271
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Cze 2014, 21:56
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa C ) W203 1.8 Kompresor 143KM - szukam porady


Nie wiem czy to jeszcze aktualne, ale pozwolę sobie wyrazić swoją opinię jako posiadacza auta z silnikiem m271.
Jest to bardzo przyjemny silnik w codziennym użytkowaniu o bardzo przyzwoitej kulturze pracy. Nadto jest najmniejszy z gamy silników MB ( w sensie 1.8 ) montowanych w w203. Poza tym jak ktoś kupuje auto po 06.2002r. i tak jest skazany na ten silnik, no chyba że weźmie diesla lub większą benzynę. Kompresory wytrzymują bardzo duże przebiegi. Minusem jest rozrząd na łańcuchu jednorzędowym, który już od około 140kkm potrafi się rozciągać. Po prostu co jakiś czas wypada kontrolować rozciągnięcie. W moim aucie łańcuch padł przy 220kkm. Wymiana łańcucha, ślizgów i napinacza + uszczelki to poza ASO koszt w okolicy 1200-1400zł. Jeżeli ktoś ma uszkodzone zęby kół zębatych wałków - nastawniki, no tu są koszty, ponieważ części w zasadzie tylko oryginały i koszt od 2200,- do 2700,- za sztukę. Dolne koło te na wale kosztuje o ile pamiętam 900zł. Wiem, że koła rozrządu powinny wytrzymać ok. dwa łańcuchy. Smile
Podsumowując ja sobie ten silnik chwalę i jeżeli bym miał kupować ponownie nadal byłby to ten silnik mimo wszystko. Poza tym w zasadzie nie ma z nim żadnych problemów.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 24 Cze 2014, 21:56
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Czw 26 Cze 2014, 22:39
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa C ) W203 1.8 Kompresor 143KM - szukam porady


Gerii ty jesteś jak ci pisowcy zawsze coś znajdziesz, ale popatrz, że to było w 2010 roku, szukałem ostatnio i już tych ludzi nie ma. Wiesz dlaczego wkładają cały czas te silniki???? Właśnie przez to że są awaryjne i działają około 200tkm, a czasami ledwo 100tkm. Powiesz mi co w nich ulepszają, bo rozbierałem już te pierwsze, następne i środkowe i jedyne co się zmienia to coraz mniej materiału. Najnowsze jeszcze do mnie nie dojechały bo na razie robione są na gwarancji.
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 27 Cze 2014, 08:48
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa C ) W203 1.8 Kompresor 143KM - szukam porady


Na wstępie zaznaczę, że nie jestem zwolennikiem silnika 271 i nie podoba mi się kierunek w którym zmierzają obecnie konstrukcje współczesnych silników. Tzw "downsizing" prowadzi do nadmiernego wysilenia silników a to z kolei powoduje znaczne skrócenie średniego przebiegu eksploatacyjnego. Na pewno jest to w interesie producenta, zadowolony jest również pierwszy użytkownik: ma nowoczesne auto, na gwarancji, przy niewielkiej pojemności (tańsze ubezpieczenie i podatek drogowy) silnik uzyskuje sporą moc i przyzwoity moment obrotowy. Po zakończeniu gwarancji dopłaca i kupuje nowe. Zero problemów. Najbardziej przegrany jest użytkownik którego na nowe auto nie stać i zmuszony jest do zakupu na rynku wtórnym. Bo niestety rynek nie reaguje jak na razie w odpowiedni sposób na takie auta. Po staremu liczy się rocznik, i cena na takie roczne, lub dwuletnie auta utrzymuje się wysoko. Niestety w wielu przypadkach jest to już prawie szmelc który w krótkim czasie zacznie się na potęgę psuć, bo jest obliczony na taki przebieg, żeby użytkownik je zezłomował i kupił nowe. Natomiast jeżeli takie auto jeszcze jednak jeździ, to jego głównym zadaniem po gwarancji jest nabijanie kabzy producenta (sprzedaż części zamiennych i naprawy). Bo niestety trzeba zdać sobie sprawę z faktu, że do byle naprawy (nie mówiąc o tych poważniejszych) potrzebne są specjalistyczne narzędzia których pan Józek na pewno sobie nie kupi - pozostaje więc tylko ASO. Natomiast założenia konstrukcyjne takiego samochodu prowadzą do tego, że w wielu przypadkach naprawa jest możliwa, ale ze względu na pracochłonność może okazać się nieopłacalna. Typowym przykładem jest powszechna już tendencja umieszczania rozrządu z tyłu silnika co znakomicie utrudnia naprawę. Wydaje mi się, że w niedługim czasie rynek w odpowiedni sposób zareaguje na te nowoczesne "wynalazki" i cena egzemplarzy pogwarancyjnych w znaczący sposób spadnie - adekwatny do ich wartości. Bo kupując takie auto trzeba się z tym liczyć że może to być dopiero początek poważnych wydatków a wymarzone auto okaże się przysłowiowym "workiem bez dna".
Wracając do silnika 271. Nie jest to typowy przykład "downsizingu", bo powstał on jako modyfikacja silnika starszej generacji. Na pewno część z tych zmian nie przyniosła korzyści dla użytkownika. Dochodzą jednak słuchy, że wiele z tych aut osiąga kilkusettysięczne przebiegi tak więc może nie jest tak źle jak fama niesie.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa C ) Oceń swoje auto Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa C »

Opinie o samochodach Mercedes klasa C - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Oceń swoje auto


MercedesGLE 400

159 000

2017r.

50 000 km

śląskie

MercedesC 300

46 990

2012r.

226 992 km

pomorskie

MercedesB 200

14 900

2006r.

250 000 km

śląskie

MercedesGLC 250

145 900

2018r.

95 000 km

mazowieckie

MercedesE 220

27 000

2008r.

209 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System