Witam serdecznie a w szczególności www.mercserwis.pl Sosnowiec
który zawsze trafia w sedno sprawy - wielki respekt
Problem dotyczy Vito 120 CDI Autobus - po odpaleniu świeci kontrolka świec żarowych a silnik troszkę kuleje dopóki się troszkę nie rozgrzeje.
Po kablu OBDII w programie SCAN XL wyskakuje błąd P0670 obwód sterowania modułem świec żarowych.
Na 100% wymieniane były 3 i potem 2 świece żarowe tzn. 1szt została fabryczna przy 275tkm.
Czy ten błąd oznacza spaloną świecę żarową a jeśli tak, to jak zmierzyć która jest spalona?
Z góry dzięki za pomoc - szerokości przyczepności. _________________ Mechanizacja w domu i w zagrodzie nikomu nie wyszła na dobre
Witam serdecznie a w szczególności www.mercserwis.pl Sosnowiec
który zawsze trafia w sedno sprawy - wielki respekt
No to zaczekajmy na opinię fachowca
cubalibre777 napisał:
Po kablu OBDII w programie SCAN XL wyskakuje błąd P0670
Mam spis prawie 2,5 tysiąca błędów dotyczących sterownika silnika w tym modelu, ale takiego tam nie ma. Czasami niestety nieautoryzowane urządzenia testujące opierają się na odmiennych kodach, różnych od terminologii przyjętej w Mercedesie. Opierając się jednak na świeceniu kontrolki świec po uruchomieniu silnika można podejrzewać usterkę w obwodzie podgrzewania.
Sprawdziłem wszystkie świece żerowe - wszystkie 6 szt maja oporność poniżej 1ohm, wymieniłem nawet tą ostatnią fabryczną szt (Beru ze znaczkiem Mercedesa), która wytrzymała 275tkm, oraz skasowałem błąd, ale ten powraca na zimnym silniku.
Zauważyłem, że kontrolka świec żarowych po przekręceniu zapłonu świeci dopóki pracuje pompa paliwowa w baku, następnie gaśnie i zapala się ponownie po odpaleniu silnika, żeby po ok minucie zgasnąć na dobre.
Czy to znaczy, że nikt mi nic więcej nie podpowie w sprawie tego błędu?
Może ktoś mi podpowie jaki program i gdzie szukać, żeby jakoś lepiej zdiagnozować Vitka po kablu OBDII? _________________ Mechanizacja w domu i w zagrodzie nikomu nie wyszła na dobre
Może ktoś mi podpowie jaki program i gdzie szukać, żeby jakoś lepiej zdiagnozować Vitka po kablu OBDII?
Jak osobiście korzystam tylko ze Star Diagnose i nie wiem, jaki wynalazek może tu jeszcze prawidłowo spełnić zadanie.
Odnośnie "wynalazków" to podchodzę z dużą ostrożnością do tego co pokazują. Nawet nie tak dawno był na forum taki temat:
http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=209539&highlight=humani%B6ci
Star Diagnoza pokazała co innego, a wynalazek co innego.
Odnośnie samych świec i ich pomiaru mogę tylko dodać, że sam pomiar oporności jest niewystarczający, bo dosyć często zdarzają się w tych świecach zwarcia wewnętrzne, i pomiar oporności za cholerę takiego uszkodzenia nie pokaże. Świeca będzie mieć poniżej jednego oma, a po podłączeniu spowoduje uszkodzenie przekaźnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.