Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
interona
Debiutant
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: W 169 A180 CDI 2005
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 18 Wrz 2008, 03:05
Temat postu: podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Witam,
mam problem ze zbiornikiem paliwowym, powstaje w nim takie podciśnienie, że przy tankowaniu nie mogę odkręcić wlewu. Poza tym nie mogę zatankowac do pełna, wskaźnik pokazuje 2/3 baku. Czy ktoś się już z tym spotkał? Będę wdzięczna za wskazówki. |
|
Powrót do góry |
|
|
jacek8l
Stały Bywalec
Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 102 Skąd jesteś (miejscowość / region): Uników Posiadane auto: Unimog 421 (67r.), Sprinter 4x4, A160 CDI
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 18 Wrz 2008, 15:26
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Ja mam tak że ciężko jest odkręcić bak (ale bez przesady) i jak włoże pistolet i tankuje to sie robi "poduszka" powietrzna i pistolet od tankowania się wyłącza (tak jakby bak był już pełny) no i muszę lać na pół mocy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Romekben
Debiutant
Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 30 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra Posiadane auto: Mercedes A 160 CDI Classic 1689ccm 2000 r.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 18 Wrz 2008, 15:32
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Ja tak miałem kiedyś, ale nie w Mercedesie, tylko w Oplu Vectra B - też miałem zbiornik "zassany" i wlewało mi się raptem 2/3 zbiornika, Dopiero w serwisie mi go "odessali" (za jakieś 100 zł)-nie za bardzo wiem co właśiwie zrobili, ale bak się napełniał prawie do końca, chociaż i tak do końca jego bytności u mnie ostatnie 5 l pojemności zbiornika musiałem przy tankowaniu nalewać "małym ciurkiem", jak chciałem mieć paliwo pod korek/strzałkę na wskaźniku na ostatniej kresce.
Pozdrawiam _________________ Romek Jelenia Góra |
|
Powrót do góry |
|
|
sylwester217
Auto Maniak
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 1441 Skąd jesteś (miejscowość / region): Cork, Sosnowiec, Przedbórz Posiadane auto: W203 C180 ,W211E200 ,W210 E240,W168 A140,W212 E250, E300 Hybrid, VIANO 639,
Piwa: 53/0
|
Wysłany: Czw 18 Wrz 2008, 20:38
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Witam a czy ktokolwiek sprawdzil czy jest zawor odpowietrzajacy nie uszkodzony a on znajduje sie w zbiorniku trzeba opuscic zbiornik i to dokladnie sprawdzic ale jak jest odpowietrznik uszkodzony to powinno wybijac paliwo przy tankowaniu powinno wyrwac paliwo pod wmiare duzym csinieniem, czy tak sie dzieje??? bo to ze przy koncu odbija pistolet ana malym posuwie mozna nalac do konca to jest normalne bo przy tankowaniu paliwo sie burzy i jak piana sie podnos to wylaczy pistolet i trzeba nalewac powoli ostatnie trzy cztery litry. Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
interona
Debiutant
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: W 169 A180 CDI 2005
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 18 Wrz 2008, 23:06
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
[quote="sylwester217"]Witam a czy ktokolwiek sprawdzil czy jest zawor odpowietrzajacy nie uszkodzony a on znajduje sie w zbiorniku trzeba opuscic zbiornik i to dokladnie sprawdzic ale jak jest odpowietrznik uszkodzony to powinno wybijac paliwo przy tankowaniu powinno wyrwac paliwo pod wmiare duzym csinieniem, czy tak sie dzieje???
Dzięki za wszystkie porady. Być może problem dodatkowy polega na tym, że jestem kobietą i nie znam się za bardzo na mechanice pojazdowej... więc mechanik zignorował mój problem. Zostawiłam mu auto i powiedziałam, na czym problem polega. Przy odbiorze słyszę: "To normalne, tak jest w każdym samochodzie, że słychac syczenie przy odkręcaniu baku..." Ale w tym przypadku to normalne nie jest. Raz mi się włączyła pompa i zaczęło w trakcie jazdy porządnie piszczeć... dopiero po odkręceniu wlewu ustało. Pistolet odbija już, gdy bak jest zalany do 2/3, nie da rady zalać więcej. Może znacie jakiś dobry serwis w Wwie? Niekoniecznie ASO... Fajnie byłoby jednak wcześniej wiedzieć, jakie mogą być przyczyny, żeby mi mechanik nie wciskał kitu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 18 Wrz 2008, 23:06
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
sylwester217
Auto Maniak
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 1441 Skąd jesteś (miejscowość / region): Cork, Sosnowiec, Przedbórz Posiadane auto: W203 C180 ,W211E200 ,W210 E240,W168 A140,W212 E250, E300 Hybrid, VIANO 639,
Piwa: 53/0
|
Wysłany: Czw 18 Wrz 2008, 23:22
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
To ze kobieta to nie znaczy ze sie niezna powiem tak trzeba wymontowac zbiornik i dokladnie sprawdzic przewod izawor odpowietrzajacy ale na wymontowanym zbiorniku bo sie inaczej tego nie zrobi trzeba podjechac do jakiegos warsztatu wiekszego albo spytac w serwisie jakie by byly koszty takiej diagnozy. Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
rysiekh1
Czytelnik
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 7
Posiadane auto: A 140
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 20 Wrz 2008, 20:07
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Z tego co czytałem w instrukcji to wytwarzające się podciśnienie jest normalne . |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszm
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 352 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląskie / Łódzkie Posiadane auto: Było MB A140 Classic (W168) '99 jest Mazda 3 BK MZR 1.6 '05
Piwa: 4/2
|
Wysłany: Sob 20 Wrz 2008, 20:32
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
hmm a może koleżanka poprostu ma zbyt mało siły na odkręcenie korka... korek nie odkręca się zbyt łatwo a spotkałem się już z obrazkiem kobiet które nie mają siły dwoma rękami opuścić hamulca ręcznego |
|
Powrót do góry |
|
|
agidaro
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 226 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mińsk Mazowiecki/W-wa Posiadane auto: A 160 W168 '98 automat/ Kia Sportage 2.0 CRDi 2010/ Opel Vectra C 2.2 DTi 2003 - do sprzedania
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 20 Wrz 2008, 22:01
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
moja zona mowi ze nie ma problemu z odkreceniem korka tak wiec cos widocznie jest nie tak.
a ze instrukcja mowi ...to nieznaczy ze ma sie tak zapowietrzac ze wchodzi 3/4 baku paliwam.
@interona, a moze kiedys byl tak zapowietrzony ze do wessalo o te 1/4 pojemnosci. srodek zbiornika jest plastikowy...a taki przypadek mial kiedys znajomy w oplu vectrze zassalo mu zbiornik ze wchodzilo mu 20litrow z 61 |
|
Powrót do góry |
|
|
Rafal24h
Dyskutant
Dołączył: 14 Maj 2008 Posty: 91 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: W245 200CDI i XantiaII 1.8 16v
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Nie 21 Wrz 2008, 09:54
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Witam... miewam podobne zjawisko w swojej A, fakt że kiedy otwieram wlew słychać zazysające powietrze, korek ma jakieś tam opory lecz moja dziewczyna nie ma problemu go odkrcić, a co do tankowania to muszę przyznać że pistolecik lubi sobie za wcześnie odbić... cosik mi się wydaje że te w168 mają ten gadżet wrodzony.... Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
interona
Debiutant
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: W 169 A180 CDI 2005
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 21 Wrz 2008, 19:48
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
lukaszm napisał: | hmm a może koleżanka poprostu ma zbyt mało siły na odkręcenie korka... korek nie odkręca się zbyt łatwo a spotkałem się już z obrazkiem kobiet które nie mają siły dwoma rękami opuścić hamulca ręcznego |
Nie wiedzialam, ze jest az tyle kobiet cierpiacych na anemie, dzieki za sygnal;)
Tak, kolega mezczyzna na stacji paliw tez pewnie nie mial sily... W169 to nie pierwszy samochod, jakim jezdze i mam jakis punkt odniesienia, co jest normalne, a co nie. Bez wizyty w porzadnym warsztacie nie obedzie sie, w kazdym razie dziekuje za konstruktywne posty:) |
|
Powrót do góry |
|
|
agidaro
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 226 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mińsk Mazowiecki/W-wa Posiadane auto: A 160 W168 '98 automat/ Kia Sportage 2.0 CRDi 2010/ Opel Vectra C 2.2 DTi 2003 - do sprzedania
Piwa: 0/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszm
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 352 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląskie / Łódzkie Posiadane auto: Było MB A140 Classic (W168) '99 jest Mazda 3 BK MZR 1.6 '05
Piwa: 4/2
|
Wysłany: Nie 21 Wrz 2008, 22:13
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
interona napisał: |
Tak, kolega mezczyzna na stacji paliw tez pewnie nie mial sily... |
akurat nie miałem problemu z odkręceniem jeśli byś chciała wiedzieć |
|
Powrót do góry |
|
|
agidaro
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 226 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mińsk Mazowiecki/W-wa Posiadane auto: A 160 W168 '98 automat/ Kia Sportage 2.0 CRDi 2010/ Opel Vectra C 2.2 DTi 2003 - do sprzedania
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 21 Wrz 2008, 23:58
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
lukaszm napisał: | interona napisał: |
Tak, kolega mezczyzna na stacji paliw tez pewnie nie mial sily... |
akurat nie miałem problemu z odkręceniem jeśli byś chciała wiedzieć |
ja to zrozumialem, ze to kolega interona nie mogl odkrecic a nie Ty lukaszm. |
|
Powrót do góry |
|
|
Azgarth
Debiutant
Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olecko/Toruń Posiadane auto: Daimler-Chrysler A170 CDI Avantgarde 2000
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 22 Wrz 2008, 10:45
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Witam!
Czyli Panie i Panowie, jak z tym walczyć?
Ostatnio zapaliła mi się rezerwa więc podjechałem 'do komornika zapłacić abonament' i zatankowałem 'tylko' 40l, czyli już przy zapalonej lampce rezerwy miałem w baku jakieś 14l, co nie jest chyba normalne. Wcześniej przez moment wskazówka ilości paliwa wogóle mi się schowała, ale tylko na moment. Również przy odkręcaniu korka wlewu zassało mi powietrze. Później po przejechaniu 380 km tankowałem ponownie, również zassało, ale wlałem zdecydowanie więcej niż zużyłem (25l). _________________ If you don't live for something you'll die for nothing. |
|
Powrót do góry |
|
|
agidaro
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 226 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mińsk Mazowiecki/W-wa Posiadane auto: A 160 W168 '98 automat/ Kia Sportage 2.0 CRDi 2010/ Opel Vectra C 2.2 DTi 2003 - do sprzedania
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 24 Wrz 2008, 08:03
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
prawdopodobnie zapchany lub uszkodzony jest zawor odpowietrzajacy zbiornik przy tankowaniu... i wyrownujacy cisnienie w zbiornkiu kiedy paliwa ubywa w skutek jazdy.
Czyszczenie lub wymiana powinny pomoc.
skutki - wessanie zbiornika (pomniejszenie jego pojemnosci nawet do 20l), dodatkowo moze tym sposobem dojsc do uszkodzenia plywaka - co podnosi koszty usuniecia usterki. |
|
Powrót do góry |
|
|
interona
Debiutant
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: W 169 A180 CDI 2005
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 18 Paź 2008, 10:40
Temat postu: problem rozwiązany:) |
|
|
Witam,
HURRA!!!! Problem rozwiązany: zgłosiłam się do ASO (jedyne... 3 tygodnie oczekiwania na termin), cały zbiornik do wymiany, wessany i dlatego nie można było zatankować do pełna. Przyczną był uszkodzony zawór odpowietrzający. A dlaczego uszkodzony? Tu nie uzyskałam odpowiedzi (auto kupiłam z tą "przypadłością"). Doradca stwierdził, że może się tak dziać, jeśli się dolewa paliwo po odbiciu pistoletu (jak myślicie, możliwe?). Zalecił unikać takich praktyk. Koszt wymiany 200 zł, zbiornika 1600 zł (na marginesie, w nie-ASO zaśpiewali identycznie).
I tu kilka słów na temat forum! Panie i Panowie, jesteście super! Jestem wdzięczna wszystkim, którzy podzielili się ze mną swoją wiedzą i przypuszczeniami, dzięki Agidaro, Sylwester217, Romekben, 100%towa diagnoza, to bardzo mi ułatwiło "podejście" do ASO!
Na szczęście udało mi się uruchomić gwarancję sprzedawcy (dealer MB Monachium). Była to roczna gwarancja na auta używane MB, tzw. "Europagarantie", dają ją dealerzy MB w Niemczech (niestety, w przeciwieństwie do PL...) na całą Europę. Nie dajcie też sobie wmówić, ze ta gwarancja nie obowiązuje polskich ASO . Moją w PL zignorowali, ale Monachium (sprzedawca) zobowiązał się pokryć koszty. Więc naprawa bezgotówkowa , uff...
Na koniec dobra rada: kupując auto postarajcie się zatankować do oporu i sprawdzić, czy wskaźnik paliwa faktycznie pokazuje full...
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów! |
|
Powrót do góry |
|
|
Azgarth
Debiutant
Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olecko/Toruń Posiadane auto: Daimler-Chrysler A170 CDI Avantgarde 2000
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 22 Paź 2008, 10:32
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
No widzę, że należą się gratulacje! U mnie ta przypadłość występuje mniej więcej przed zapaleniem się rezerwy. Czasem wskazówka pokazuje stan zerowy, nawet kontrolka się nie pali. Raz nawet wskazówka zupełnie się schowała. Czy to są objawy wadliwego zaworu?
Poza tym gdzie się on dokładnie znajduje? Myślę, że kolega Kozak_K może nam tu pomóc. I czy można sobie jakoś z tym poradzić 'w domowym warsztacie'?
Mój sposób na podciśnienie: nie jeżdżę często i dużo, ale po dłuższej jeździe czy przy niskim stanie paliwa w zbiorniku po prostu odkręcam korek wlewu paliwa i czasem lekko zasysa. No i dolewam rzecz jasna, kiedy trzeba Ale widzę, że prędzej czy później będę musiał coś z tym zrobić...
Pozdrawiam! _________________ If you don't live for something you'll die for nothing. |
|
Powrót do góry |
|
|
agidaro
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 226 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mińsk Mazowiecki/W-wa Posiadane auto: A 160 W168 '98 automat/ Kia Sportage 2.0 CRDi 2010/ Opel Vectra C 2.2 DTi 2003 - do sprzedania
Piwa: 0/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
Azgarth
Debiutant
Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olecko/Toruń Posiadane auto: Daimler-Chrysler A170 CDI Avantgarde 2000
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 22 Paź 2008, 15:51
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Objaw ze wskazówką miałem tylko raz. Czasem tylko wskazuje 'zero' gdy odpali się samochód na rezerwie, ale trw to tylko moment. No i czasem zasysa, ale jak pisałem mam swój sposób. Raz, może 2 razy odbił mi pistolet. Nie wiem, kiedyś to sprawdzę. _________________ If you don't live for something you'll die for nothing. |
|
Powrót do góry |
|
|
agidaro
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 226 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mińsk Mazowiecki/W-wa Posiadane auto: A 160 W168 '98 automat/ Kia Sportage 2.0 CRDi 2010/ Opel Vectra C 2.2 DTi 2003 - do sprzedania
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 22 Paź 2008, 19:51
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
pistolet powinien odbijac przy kazdym tankowaniu, natomiast paliwo nie powinno wyskoczyc ze zbiornika jak dolewasz "pod korek"
Wskazowke musisz poobserwowac - najlepiej zawsze tankujac do pelna...ile wchodzi paliwa i ile pokazuje wskazowka - fuel czy inaczej. |
|
Powrót do góry |
|
|
Kozak_K
Auto Maniak
Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 1019 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie Posiadane auto: www.kozak-k.net84.net
Piwa: 102/0
|
Wysłany: Sro 22 Paź 2008, 20:06
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
UWAGA opis dotyczy wersji W168 nie wiem jak jest to rozwiązane w A180
Paliwo leci do zbiornika grubą rurą, która wchodzi do zbiornika w jego dolnej części natomiast wypychane powietrze dostaje się cienką rurką biegnącą obok - do górnej części w okolicę wlewu paliwa. Jeżeli podczas tankowania paliwa „pistolet” dystrybutora ciągle wyłącza podawanie - problemu należy szukać w tym układzie., (zagięcie, zaciśnięcie, zapchanie).
W związku z wymaganiami ekologii samochód z silnikiem benzynowym wyposażony jest w układ pochłaniania oparów benzyny z wykorzystaniem zbiornika z węglem aktywnym. W momencie gdy silnik nie pracuje – opary benzyny pochłaniane są przez węgiel. Po uruchomieniu silnika sterownik silnika cyklicznie otwiera zawór, który otwiera drogę oparom do kolektora dolotowego. Dzięki temu ze zbiornika usuwane są opary benzyny, a w zbiorniku utrzymywane jest podciśnienie takie jak w kolektorze dolotowym. Jeżeli podciśnienie w zbiorniku jest tak duże, że wygina zbiornik, lub uniemożliwia odkręcenie korka wlewu paliwa – sugeruje to albo uszkodzenie samego zaworu, albo zapchanie przewodu od zbiornika do tegoż zaworu. Zawór powinien znajdować się w okolicy kolektora ssącego. Niestety nie udało mi się znaleźć zdjęcia z tym zaworem może kolega Sylwester będzie mógł opisać jego lokalizację.
Postaram się może na jutro wrzucić kilka zdjęć i opis na stronkę.
Pozdawiam
Postarałem się i jest dzisiaj. Zapraszam
http://www.kozak-k.net84.net/ |
|
Powrót do góry |
|
|
Azgarth
Debiutant
Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olecko/Toruń Posiadane auto: Daimler-Chrysler A170 CDI Avantgarde 2000
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 24 Paź 2008, 12:15
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
@interona
Mogłabyś napisać numer MB tego zaworu?? Myślę, że na fakturce powinien być.
W moim przypadku nie jest jeszcze chyba za późno, mam nadzieję. Wczoraj przy tankowaniu pistolet mi ni odbił. Po weekendzie dotankuję do pełna i sprawdzę ile jeszcze wlezie. _________________ If you don't live for something you'll die for nothing. |
|
Powrót do góry |
|
|
interona
Debiutant
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: W 169 A180 CDI 2005
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 24 Paź 2008, 16:00
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Azgarth, musiałam wymienić cały bak, bo do niczego był, symbol z faktury to A1694701101. Nie wiem, czy dla W168 i W169 obowiązuje ten sam symbol.
Pozdrawiam! |
|
Powrót do góry |
|
|
agidaro
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 226 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mińsk Mazowiecki/W-wa Posiadane auto: A 160 W168 '98 automat/ Kia Sportage 2.0 CRDi 2010/ Opel Vectra C 2.2 DTi 2003 - do sprzedania
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 24 Paź 2008, 20:54
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Interona to symbol zaworu czy zbiornika?
raczej inne sa oznaczenia MB dla W168 i W169. |
|
Powrót do góry |
|
|
interona
Debiutant
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: W 169 A180 CDI 2005
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 24 Paź 2008, 21:01
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Symbol zbiornika, przepraszam, nie zaznaczylam tego jasno. |
|
Powrót do góry |
|
|
Azgarth
Debiutant
Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olecko/Toruń Posiadane auto: Daimler-Chrysler A170 CDI Avantgarde 2000
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 27 Paź 2008, 08:45
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Witam!
@Interona - dzięki za info.
Koleżanki i koledzy, nie wiem czy siemam cieszyć czy już powoli płakać. Dotankowałem w sobotę bak do pełna, w ciągu tygodnia zatankowałem w sumie 52,5l tak więc widzę, że bak jest jeszcze w dobrym stanie. Czy mam się tym dalej przejmować?? Więcej stresu niż zabawy, a chyba nie o to chodzi. Sprawdzę jeszcze wtygodniu czy przewodzik odpowietrzający nie jest gdzieś zagięty. _________________ If you don't live for something you'll die for nothing. |
|
Powrót do góry |
|
|
agidaro
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 226 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mińsk Mazowiecki/W-wa Posiadane auto: A 160 W168 '98 automat/ Kia Sportage 2.0 CRDi 2010/ Opel Vectra C 2.2 DTi 2003 - do sprzedania
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 27 Paź 2008, 22:26
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
wyjezdzij wszystko do rezerwy i zatankuj do pelna...zobacz ile wlaes paliwa...czy tankujac pistolet odbil ... i wtedy trzeba pomyslec bedzie dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
interona
Debiutant
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: W 169 A180 CDI 2005
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 30 Lis 2008, 20:35
Temat postu: znów problemy... |
|
|
Witam,
po wymianie zbiornika paliwa na nowy (stary wessany) przez półtora miesiąca miałam spokój... tankowanie wręcz sprawiało radość wchodziło tyle, ile trzeba i wskaźnik paliwa pokazywał tyle, ile trzeba, nie zasysało, pełna harmonia... Dziś chciałam skorzystać z promocji (ON Verva w cenie normalnego ON), w baku miałam jeszcze 3/4, dolałam 10 litrów i ... wskaźnik poziomu paliwa ani drgnął... nadal pokazuje 3/4 ... zaczynam się bać, czy znów nie będę miała powtórki z rozrywki? Zassanie baku i wymiana?
Co może być powodem? Popsuty pływak? Zbiornik ma półtora miesiąca... Popsuty czujnik? Czy można ten problem łączyć z poprzednią awarią? Może ASO MB nie zdiagnozował przyczyny, a tylko usunął objawy? Czy ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
agidaro
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 226 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mińsk Mazowiecki/W-wa Posiadane auto: A 160 W168 '98 automat/ Kia Sportage 2.0 CRDi 2010/ Opel Vectra C 2.2 DTi 2003 - do sprzedania
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 01 Gru 2008, 11:43
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
przyczyna - cirzko stwierdzic, moze byc wina plywaka, moze tez byc awaria wskaznika w liczniku, ze nie pdnosi wskazowki. jesli nie slyszysz dobzre znanego ssssssss to raczej bak zostaje na tym samym poziomie (3/4 + 10l to chyba rowna sie pelny, normalny, niezassany bak?)
Zawsze mozesz podjechac do ASO MB i zlozyc reklamacje na wymieniona czesc... wadliwa (gwarancja chyba 24miesiace na nowe czesci), albo na niefachowosc - kiepskie zdiagnozowanie lub nie usuniecie przyczyny lecz tylko skutkow usterki.
A moze tylko plywak sie zawiesil i zaraz odpusci |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszm
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 352 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląskie / Łódzkie Posiadane auto: Było MB A140 Classic (W168) '99 jest Mazda 3 BK MZR 1.6 '05
Piwa: 4/2
|
Wysłany: Wto 02 Gru 2008, 16:55
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
a ja zauwazyłem od kilku dni że jak odkręce korek wlewu paliwa to nie słuchać takiego szumu powietrza przez chwilę (nie wiem jak to opisać) kiedyś było go słychać a teraz własnie nie to dobrze czy zle? |
|
Powrót do góry |
|
|
agidaro
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 226 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mińsk Mazowiecki/W-wa Posiadane auto: A 160 W168 '98 automat/ Kia Sportage 2.0 CRDi 2010/ Opel Vectra C 2.2 DTi 2003 - do sprzedania
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 02 Gru 2008, 23:37
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
wg mnie dobrze, w oplu tez nie mam zadnego pssyt w mb-A krotkie psyt -raczej niegrozne |
|
Powrót do góry |
|
|
drmariusz
Debiutant
Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie Posiadane auto: Mercedes-Benz A140
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 01 Maj 2012, 16:15
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Jak można odpowietrzyć układ odpowietrzania w baku? Jak odkręcam bak, to słyszę syczące powietrze, a podczas tankowania pistolet co chwile odbija, nawet gdy do baku mozna wlać jeszcze dużo paliwa. |
|
Powrót do góry |
|
|
bluevaneo
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
|
Wysłany: Pią 25 Maj 2012, 00:03
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
na tej stronce >>page12 jest schemat układu paliwowego. nr 320 to zawór jednokierunkowy na rurce do odpowietrzania. Warto to sprwadzić, ale nie wiem w jaki sposób.
Natomiast w instrukcji producent pisze że lekkie podciśnienie przy odkręcaniu korka wlewu jest normalne. |
|
Powrót do góry |
|
|
januszp37
Debiutant
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 28
Posiadane auto: B 200 CDI 2005
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sro 14 Lis 2012, 19:01
Temat postu: PSYYYT |
|
|
Temat stary ale ja powiem jak sobie z tym poradziłem. Jak mi zaczęło psyczeć zapytałem w MB a oni odpowiedzieli tak ma być .Wiedziałem że zbiornik jest plastikowy i może to skończyć się zassaniem zbiornika.No to
przy korku paliwa przymocowałem ok 15 cm drutu miedzianego średnicy 1 mm i wprowadziłem go do wlewu i zakręcałem korek przez ten drut. Korek nie był idealnie szczelny i psyczenie ustało.Bez kosztów. Pozdr.Janusz. |
|
Powrót do góry |
|
|
soltek225
Auto Maniak
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 557 Skąd jesteś (miejscowość / region): Malbork Posiadane auto: Mercedes klasa A w168 1.4 1999r -LPG Lupo 1.0 2002 rok. Citroen Xara Picasso 1.6 HDI 2006 rok
Piwa: 18/5
|
Wysłany: Nie 30 Gru 2012, 20:58
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
witam
panowie i panie
aby nie ponosić wielkich kosztów za wymianę zbiornika wystarczy wiertłem 1 wywiercić otworek i powietrze będzie miało się jak dostać do zbiornika
pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Gerri Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
|
Wysłany: Nie 30 Gru 2012, 23:50
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
soltek225 napisał: | wystarczy wiertłem 1 wywiercić otworek i powietrze będzie miało się jak dostać |
Chyba piszesz o swojej glowie
Pojęcie o działaniu nowoczesnego układu wtryskowego masz niestety zbliżone do zera...
Ze względów ekologicznych jest różnica pomiędzy ciśnieniem w baku i ciśnieniem atmosferycznym. TAK MUSI BYĆ bo na takiej zasadzie pracuje układ pochłaniania oparów paliwa w silniku benzynowym. Co więcej - niektóre auta bardzo szybko wykrywają taką dziurkę lub brak korka który pozostał na dystrybutorze paliwa na stacji benzynowej i zapalają kontrolkę "check engine".
Dlaczego natomiast psyk jest raz silny, a drugim razem słaby? Po pierwsze zależnie od różnych czynników zmienia się ciśnienie/podciśnienie w baku zadane przez sterownik silnika. Po drugie, jak masz w baku prawie full, to po odkręceniu korka wejdzie do niego np. pięć litrów powietrza. Przy baku pustym tych litrów wejść musi 50 litrów. Jest różnica?
Tak poza tym: możesz zaczynać zdania od wielkiej litery? Tak jak piszą inni na tym forum? |
|
Powrót do góry |
|
|
misiurx
Czytelnik
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): chełm Posiadane auto: A170 long 1,7cdi 2002r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 08 Sty 2013, 12:10
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Wtam ,ja miałem tak samo , załamany wężyk odpowietrzenia zbiornika, a jest on patżąc od tyłu po prawej stronie zbiornika i biegnie do wlewu paliwa . Tżeba zdjąć prawe tylne nadkole i odkręcić wizjer do zbiornika pod nogami pasarzera prawy tył .. _________________ a170 |
|
Powrót do góry |
|
|
sławol
Czytelnik
Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: A170cdi 2001r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 23 Lip 2013, 23:32
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
U mnie pomogło rozebranie korka wlewu paliwa przeczyszczenie i złożenie. Polecam. |
|
Powrót do góry |
|
|
KatyaLupi
Debiutant
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Anglia Posiadane auto: A klasa,1.4 benzyna 2003 rok
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 27 Sie 2014, 22:14
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Witam, mam ten sam problem z ciśnieniem i to nie jest normalne bo korek aż odskakuje. Oprócz tego samochód nie ma mocy choć został wymieniony przepływomierz filtry olej, czujnik wału korbowego i świece. |
|
Powrót do góry |
|
|
2New
Debiutant
Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec Posiadane auto: C169 A160CDI
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pon 17 Lis 2014, 00:51
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) podciśnienie w zbiorniku na paliwo |
|
|
Witam
Odkopuję suchara, wiem. Ale myślę, że niektórym mogą się te informacje przydać.
W moim C169 A160CDI miałem problem z tankowaniem. Nie dało się lać na całkowicie otwartym pistolecie - trzeba było kapać po kropelce do dziury. Tankowanie do pełna trwało 20-30 minut, aż się na stacji dziwili co ja wyprawiam.
Zrobiłem pierwsze podejście do tematu. Podniosłem prawy tył auta i zdjąłem koło - wtedy jest dobry dostęp do zbiornika i przewodów od wlewu. Są tam dwa łączniki (gumowe rury) na wlewie paliwa i odpowietrzeniu. Zdjąłem obydwa, sprężone powietrze (z kompresora) w rękę i przedmuchałem wszystkie przewody od dołu w stronę wlewu. Przeleciałem też obydwie rury żmijką kiblową - obydwie drożne. Postanowiłem też wkręcić żmijkę w króciec odpowietrzenia w zbiorniku - drożny, na żmijce było paliwo. Zmontowałem zabawki i pojechałem na stację - nadal ten sam problem.
Przed kolejnym tankowaniem zrobiłem drugie podejście - tym razem zdjąłem tylko łącznik na rurze tankowania, bo pamiętałem, że żmijki nie wpuszczałem w króciec transportujący paliwo do zbiornika (taki gruby, to przecież się nie przytka...). Pomogłem sobie aparatem, zrobiłem fotkę i zobaczyłem, że kawałek dalej jest jakaś blokada. Wsadziłem tam pręt, szturchnąłem dość mocno i to coś puściło. Okazuje się, że jest tam klapka zabezpieczająca, która w wielu autach jest tuż przy korku od wlewu. Pobawiłem się jeszcze trochę tym prętem, rozruszałem klapkę, zaczęła pracować dość lekko. Zmontowałem auto do kupy i znowu pojechałem zatankować - tym razem poszło jak trzeba, na pełnym otwarciu pistoletu.
Wniosek - częstą przyczyną problemów z tankowaniem (w wielu miejscach w Internecie o tym czytałem i nie tylko w przypadku MB A-Classe) może być właśnie ta klapka, która zwyczajnie się zawiesza a zawias się w jakiś sposób zapieka. Przed wyjazdem do ASO lub wymianą zbiornika proponuję jeszcze tę rzecz sprawdzać.
Pozdrawiam;
Robert |
|
Powrót do góry |
|
|
|