Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Citroen C5 2015
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 13:26
Temat postu:
Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.
Witam,
od jakiegoś czasu mam silne stuki z tyłu po lewej stronie. Np przy dużej prędkości gdy wjadę w dziurę, to dłuższy czas są wibracje, które długo się wytłumiają. to samo na dziurach przy małej prędkości - mocno stuka.
Podjechałem na stację diagnostyczną, okazało się, że amortyzatory ok. Diagnosta sprawdził i wydał diagnozę - konieczne łożyskowanie tylnego wachacza. Co to za operacja, z czym się wiąże? Jaki może być koszt? Jeśli to nieskomplikowane, a wiadomo jakie części zakupić, to może warto zakupić je samemu i podrzucić do pierwszego lepszego, taniego mechanika (takiego mam )?
Co należałoby zakupić?
Diagnosta stwierdził, że nie ma pojęcia ile to kosztuje (części, robocizna), ale jeśli nie za dużo, to warto zrobić obie strony. Zgadza się ?
Po tym trzeba zrobić GEOMETRIĘ (nie tylko zbieżność) kół.....a tego raczej tani mechanik nie zrobi.
Koszt nie mały bo utrudniony dostęp a łożyska nie chcą wychodzić w całości
Co do wymiany obydwu stron to jak najbardziej wskazane, bo elementy są montowane jednocześnie i jednocześnie się zużywają. A po co za 1-3 powtarzać robotę i geometrię ?.
Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Citroen C5 2015
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 15:35
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.
Tani mechanik to wulkanizator, który też trudzi się małymi robótkami. A więc pewnie geometrię również robi.
Mogę prosić o jakiś link do tego zestawu? Jaki jest jego koszt?
I na ile wyceniacie tą robociznę - chcę mieć jakiekolwiek pojęcie, czy ktoś mnie nie kręci
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.
Zbieżność a geometria to duża różnica......więc nie wiem czy z tym sobie poradzi wulkanizator . Może będzie wiedział co to jest, ale z narzędziami będzie problem (koszt sprzętu do tego może przewyższać dochody tego mechanika)
Więc osobiście mijał bym z daleka takich "cudotwórców".....syrenka, FSO Polonez albo 126p, no może W124 OK .....ale nie Mercedesa naszpikowanego elektroniką, bo taka jest A klasa.
Jest to zestaw naprawczy wahacza tylnego......tylko szukaj w miarę oryginalnych części. Około 130-1800 zł x 2
Do tego robocizna około 250-350zł (za dwie strony) i geometria (nie mylić ze zbieżnością) kół
to kolejne 150-200 zł.
Wiem z doświadczenia że naprawa W168 u Pana "Józia" lub wulkanizatora to strata kasy, bo ten samochód upomni się o swoje oryginalne części......a poprawki są też kosztowne
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.
Tak, potrzebny jest zestaw naprawczy wahacza. Lepiej weź droższy, dłużej wytrzyma zwłaszcza jeśli zlecisz to mechanikowi. Bądź też przygotowany na ewentualne niespodzianki np szczęki i bębny hamulcowe. Te elementy będą ruszane i nie wiadomo w jakim są stanie.
500 zeta to stanowczo za dużo. W serwisie pewnie więcej by nie wzięli. Poszukaj innego mechaniora. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 08 Cze 2015, 08:51
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.
M@reS napisał:
No i najważniejsze to dobra geometria kół, bo po naprawie będzie inne pochylenie koła.
Kolego, nie opowiadaj bzdur i nie naciągaj ludzi na robienie geometrii po wymianie łozysk tylnych wahaczy. Tam się nic nie zmieni ani w pochyleniu tylnych kół ani w ich zbieżności. Nie ma możliwości regulacji tych parametrów. _________________ cezzar
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Renault vel satis 2.0dci
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 14 Cze 2015, 10:31
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.
Wymieniałem samemu na przydomowym kanale jedyna trudnością była zapieczona śruba mocująca wahacz do belki .. geometria nie jest potrzebna i żadnych niespodzianek typu szczęki bębny itp nie będzie bo nie ma potrzeby dobierania się do tego nie potrzeba rozłączać linki ręcznego itp nie słuchaj straszenia godzinka roboty na stronę oczywiście jak masz narzędzia.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki z tyłu - łożyskowanie wahacza.
Nie zawsze się tak udaje to zrobić jak piszesz. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.