Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Usa Posiadane auto: Mercedes
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Lis 2014, 06:52
Temat postu:
Wymiana oleju i filtra paliwa w mercedes sprinte 2013
Mam pytanie! Miałem busa mercedes sprinter 2013. Wymieniałem olej i filter paliwa w salonie mercedes , po wymianie oleju i filtra paliwa przejechałem autem około 6 km i z pod maski zaczął lecieć czarny dym a następnie ogień . Samochód spłonął w ciagu 10 minut . Co mogło być przyczyna pożaru , co mogli zrobić zle albo czego nie dopatrzyli ze tak się stało?
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 16 Lis 2014, 10:22
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Wymiana oleju i filtra paliwa w mercedes sprinte 2013
Zajmowałem się kiedyś zawodowo podobnymi "łamigłówkami" - między innymi również miałem do czynienia z kilkoma przypadkami palących się Sprinterów. Zajęcie jednak stanowiska i określenie przyczyny samozapalenia jest dosyć trudne bez autopsji zwłok. Co można powiedzieć? Gwałtowny charakter zdarzenia wskazuje raczej, że na silnik wylało się paliwo lub olej i następnie doszło do zapłonu (np. od gorącego kolektora) Zwarcie w instalacji elektrycznej raczej wykluczam - pożar w przypadku Sprintera nie będzie tak gwałtowny. Pomimo, że są możliwości wywołania go właśnie przez niedbale wykonaną obsługę serwisową. A może to tylko zbieg okoliczności i wizyta w serwisie nie ma związku ze zdarzeniem?
Jakie stanowisko zajął serwis? Bo podejrzewam, że ich o tym poinformowałeś? Próbowałeś gasić pożar? Jeżeli faktycznie doszło do wycieku jakiegoś łatwopalnego płynu, to za samochodem powinny być jakieś ślady na drodze. Niestety takie rzeczy można sprawdzić jedynie bezpośrednio po zdarzeniu.
Na zakończenie mały łańcuszek przyczynowo-skutkowy nawiązujący właśnie do tematu który zgłosiłeś:
1. Uszkodzony wtrysk "leje" na denko tłoka
2. Następuje miejscowy wzrost temperatury, w denku tłoka powstaje dziura
3. Ciśnienie gazów spalinowych przedostaje się do skrzyni korbowej
4. Miarka poziomu oleju zostaje wypchnięta z rurki
5. Poprzez rurkę na skutek działania ciśnienia zostaje wypchnięty olej z miski olejowej
6. Olej rozbryzguje się po całej komorze silnika - również na kolektor wydechowy
7. ( i ) ( i ) ( i )
Powyższy przypadek zacytowałem jedynie dla pokazania, jak krętymi drogami mogą chadzać przyczyny takich zdarzeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.