Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika w Vaneo - instrukcja krok po kroku



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał_Kornatowski

Czytelnik



Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bliżyn
Posiadane auto: Mercedes Vaneo 1.7 CDI 2003r
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 01 Gru 2014, 14:30
Temat postu:

Opuszczenie silnika w Vaneo - instrukcja krok po kroku


Witam. Szukałem kiedyś manuala jak opuścić silnik aby wymienić pompę wody ale nic konkretnie opisanego krok po kroku nie znalazłem więc postanowiłem takiego manuala z dokonanej wymiany sam zrobić.
oto kilka porad jak samemu mając kanał i przeciętny zestaw kluczy oraz podnośnik(żabę) można zaoszczędzić kilkaset złotych.
Po pierwsze potrzebne będą klucze torx(nasadki) więc jeśli wasz komplet nie jest w nie wyposażony musicie sobie na czas pracy je zorganizować.
Dobrze jest mieć kogoś do pomocy(przynieś, podaj, przytrzymaj także żaden spec nie musi być - idealnie jakiś szwagier bądź inny przeciętny ktoś).
Czas jaki mi to zajęło to jakieś 5 godz z tym że teraz już wiem co jak i z czym i każdy kolejny raz myślę że zajęło by to około 4godz i to z zapasem.

Zaczynamy:
1. Zdejmujemy zderzak przedni aby chłodnice na sankach spokojnie mogły się obniżyć razem z silnikiem, odczepiamy podciśnienie map sensora i rurkę podciśnienia w okolicy kolumny kierowniczej (w trakcie opuszczania wszystko wyjdzie co i gdzie trzeba rozłączyć ale dużo tego nie ma)
2. Rozłączamy kolumnę kierowniczą (koniecznie bo jeśli tego nie zrobimy to silnik na niej zawiśnie i zostanie uszkodzona)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c04c1d9b0840e6a.html
3. Odczepiłem jeszcze dolot i rurki łączące turbinę z koletorem razem z przepływomierzem oraz wlew oleju aby po prawej stronie silnika też było miejsce(Czynność którą dobrze zrobić ale nie jest ona konieczna), odpinamy intercooler
4. Zaczynamy opuszczanie:
-rozkręcamy wydech w miejscu zaznaczonym na zdjęciu
-luzujemy śruby sanek aby potem po zabudowaniu od spodu silnika łatwiej było nam je wykęcić
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b2a0413c3167d574.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5fb4cce23be77f1.html
jest tam osiem śrub trzymających sanki na miejscu(dwie pod plastikową osłoną podwozia) i dwie trzymające wsporniki(usztywniacze za sankami)
5. Zabudowujemy sinik od spodu deskami z kanału nie zastawiając sobie dostępu do śrub http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0424698b52f821ff.html
6. wykręcamy całkowicie śruby (ważne jest aby zabudować na sztywno bądź opuścić na deski samochód aby po wykręceniu śrub nie opadł zbyt nisko bo potem będzie ciężko go z powrotem osadzić na miejscu, ja podnosiłem samochód delikatnie i opuszczałem na ułożone deski)
7. Jeżeli silnik leży na deskach całkowicie odkręcony to zaczynamy podnosić samochód(ja w tym celu użyłem żaby i kantówki którą przełożyłem pod samochodem, podnosiłem trochę, kantówkę osadzałem na cegłach po czym dokładałem deskę pod żabę i tak po kolei coraz wyżej i wyżej podniosłem około pół metra)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f18cfeefdfa8bf9a.html

Jeżeli wszystko wykonaliście to powinno być sporo przestrzeni na wymianę pompy wody(odkręcamy od boku samochodu) bądź inna czynność która wymaga opuszczenia np. wymiana alternatora
Zamieszczam kilka zdjęć jak to wygląda po opuszczeniu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/991c7234bc9555fe.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/37b1bd9c8d59e785.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e92e66adf202732e.html

Składamy analogicznie od końca do początku
Nie bardzo wiem jak dodać te zdjęcia aby wyświetlały się od razu w wiadomości ale myślę że każdy da radę je podejrzeć.
Strasznie to brzmi ale naprawdę nie ma się czego bać, nie jest to czynność bardzo skomplikowana.
Chętnie pomogę odpowiadając na Wasze pytania
Pozdrawiam
_________________
Złapałem właśnie kapcia, czy lepiej oddać auto w rozliczeniu, czy sprzedawać na własną rękę ?
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale


MercedesGLC 250

145 900

2018r.

95 000 km

mazowieckie

MercedesA 180

73 900

2016r.

148 000 km

wielkopolskie

MercedesA 180

12 800

2006r.

267 500 km

mazowieckie

MercedesS 400

720 744

2023r.

27 252 km

kujawsko-pomorskie

MercedesGL 450

79 990

2010r.

229 953 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System