cztery dni temu w MB klasa A160 przestało działać wspomaganie. Po dwuch dniach pompa znowu zaczeła działać ale ciągle!!! Nawet po wyciągnięciu kluczyka. Do jej wyłączania używałem bezpiecznika. Wczoraj znowu przestała działać. płyn jest dolany, bezpiecznik ok. Może ktoś wie co jest przyczyną takich anomalii i co załancza pompę. Nie wiem też do czego służy jeden z kabli doprowadzonych do pompy (ten cieńszy).
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) WSPOMAGANIE PO RAZ KOLEJNY
Witam. Cienki kabelek to informacja dla sterownika pompy że silnik pracuje i wspomaganie ma działać. Wyjmij pompę, dobierz się do sterownika i go umyj, może przyczyną takiego zachowania jest zalanie elektroniki.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) WSPOMAGANIE PO RAZ KOLEJNY
Witam, dzięki za informacje. Nie rozkręcałem jeszcze pompy bo nie chcę czegoś popsuć. jężeli ktoś może napisać jak bezpiecznie wymontować pompę będe wdzięczny. No i czy ktoś wie do czego podłączony jest jeden z dwuch kabli podłączony do pompy(ten cieńszy) bo być może to on jest przyczyną.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) WSPOMAGANIE PO RAZ KOLEJNY
Na bank masz zalaną elektronike. Prawie pewny jestem z własnego doswiadczenia ,że masz już spalony układ. Kable powinny iść 3 do elektroniki pompy . Bodajże czerwony gruby plus , czarny gruby minus i cieńki niebieski plus (ten informuje o załączeniu silnika , pozostałe poprostu dostarczają napięcie).
Ucierpiała tylko elektronika , kiedyś chyba na tym forum pisałem jak zastąpić elektronike przekaźnikiem 75 A. U mnie to chodzi już z rok czasu. Oszczedność z 1000zł przynajmniej.
Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: E 211 3,2 CDI Avantgarde
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 04 Sty 2009, 21:59
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) WSPOMAGANIE PO RAZ KOLEJNY
Czy może ktoś opisać jak i gdzie najlepiej zamontować ten przekaźnik 75A tak żeby działała pompa wspomagania, mam taki problem w aucie żony, rozebrałem pompę i okazało się za elektronkia jest zalana, po podłączeniu zasilania bezpośrednio do silnika omijając elektronikę działa. Wiem że trzeba tak zrobić zeby po przekręceniu zapłonu pojawiło się napięcie na silniku pompy. Wie ktoś jak to zrobić i gdzie się podpiąć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.