Wspomaganie kierownicy dziala tylko w jedna strone
W czasie jazdy w jedna strone kierownica skreca lekko (w prawo) a w lewo skreca z oporem. Ciezko się jeździ bo trzeba caly czas kontropwac kierownce bo auto powoli ucieka w prawo. Auto nie było uderzone. Problem jest taki ze zastanawialm się czy to problem wspomagania bo te jako takie powinno przestawać dzialac w czasie jazdy. Wiec może to jest jakis problem trakcji, maglownica, lozyska może hamulce. Miał ktoś kiedyś taki przypadek w W169 (2005 A180CDI)?
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Sro 24 Gru 2014, 11:43
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie kierownicy dziala tylko w jedna strone
Z opisu wnioskuję, że na postoju wspomaganie działa z jednakowym oporem w obu kierunkach, dopiero w czasie jezdy w jedną stronę jest lekko.
Można spróbować wyłączyć tymczasowo pompę wspomagania, i ponownie sprawdzić w czasie jazdy czy efekt znoszenia nadal występuje. Jeśli tak, to przyczyna leży w oponach lub złej geometrii.
Jeśli nie będzie znosiło to może być coś nie tak z zaworem maglownicy w pompie.
Czy poziom płynu jest prawidłowy? Czy nie jest zapowietrzony, widoczne bąbelki.
W poprzednim modelu W168 kostka zasilająca pompę jest dokładnie pod zbiorniczkiem spryskiwacza i tam można odłączyć cienki kabelek (klucz nasadowy 10) który ją aktywuje, ale nie wiem jak to jest rozwiązane w W169, może wystarczy wyjąć oddzielny bezpiecznik?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie kierownicy dziala tylko w jedna strone
Jednak kierownica w lewo kreci się ciężej jak w prawo nawet na postoju. Tego tak bardzo się nie odczuwa jak auto stoi bo zaczyna dzialac wspomaganie ale teraz to obserwuje. Uszkodzony jest czujnik położenia przekładni. Problem w tym ze jest on wewnątrz przekładni i jako taki nie jest sprzedawany oddzielnie. Można go z przekładni wymatowac ale nie można uzywac młotka problemem jest rozdzielenie go od przekładni bo stalowy wielowpust jest osadzony w aluminium i nie można tego rozdzielić bo aluminium wchodzi w reakcje ze stala i trzeba stosować wyrafinowane sciagacze bez uderzeniowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.