Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 03 Sty 2015, 02:40
Temat postu:
[A140] Fakty i mity
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Od jakiegoś czasu pojawiła się u mnie potrzeba zakupu kolejnego samochodu. Autko ma być nie wielkie przyjemne w prowadzeniu, jeździć na krótkich dystansach, mniej więcej 15 km dziennie w cyklu mieszanym. Moją uwagę przykuł Mercedes A140 (tutaj przykład: http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/schoener-a-140-classic/273748806-216-7337?ref=search), na pierwszy rzut oka ma wszystko czego potrzebuję. Autko planuje sprowadzić z Niemiec jako, że mam tam znajomego obytego w temacie, mam również dużo czasu więc postaram się znaleźć coś zadbanego z udokumentowanym przebiegiem, z silnikiem 1.4 benzyna. Na samo autko chciałbym wydać maksymalnie 2 tys euro.
Problem w tym, że rozmawiając z kilkoma znajomymi mającymi jakąkolwiek styczność z motoryzacja, każdy z nich odradzał taki zakup, ze względu na awaryjność tego cacka, oraz trudność z naprawą. Dowiedziałem się między innymi, że aby cokolwiek tam wymienić/zrobić trzeba rozbierać cały przód, a wymiana żarówki wiąże się z długą wizytą u mechanika. Chciałbym więc zasięgnąć opinii ekspertów w tym temacie. Czy rzeczywiście wybić sobie A klasę z głowy? Czy te pogłoski to przysłowiowe mity, czy jednak fakty? Wiadomo, że biorąc pod uwagę taki rocznik trzeba się liczyć z drobnymi naprawami. Jakie są najczęstsze usterki, słabe punkty i czy rzeczywiście żaden mechanik nie dotknie tego auta nie licząc autoryzowanego serwisu.
Z góry dziękuję za udzielone wsparcie, oraz życzę wszystkim wiele dobrego w nowym roku.
Niestety - link się nie otwiera. Nie wiem, czy tylko u mnie? Z opisu wynika, że chodzi o pierwszy model A-klasy o oznaczeniu W-168
marconip napisał:
Problem w tym, że rozmawiając z kilkoma znajomymi mającymi jakąkolwiek styczność z motoryzacja, każdy z nich odradzał taki zakup, ze względu na awaryjność tego cacka, oraz trudność z naprawą.
Bo to prawda. Autem (dopóki jest sprawne) jeździ się bardzo fajnie, ale na tym przyjemności się kończą.
marconip napisał:
Dowiedziałem się między innymi, że aby cokolwiek tam wymienić/zrobić trzeba rozbierać cały przód, a wymiana żarówki wiąże się z długą wizytą u mechanika.
To akurat nieprawda. Trudności z wymianą żarówek dotyczą modelu późniejszego (W-169), gdzie do wymiany niektórych żarówek reflektora zalecane jest zdjęcie zderzaka. W W-168 wymiana przebiega bez większych problemów - czasami nawet od strony nadkola jest klapka upraszczająca operację.
marconip napisał:
Chciałbym więc zasięgnąć opinii ekspertów w tym temacie. Czy rzeczywiście wybić sobie A klasę z głowy? Czy te pogłoski to przysłowiowe mity, czy jednak fakty? Wiadomo, że biorąc pod uwagę taki rocznik trzeba się liczyć z drobnymi naprawami. Jakie są najczęstsze usterki, słabe punkty
Po tylu latach ciężko jest trafić egzemplarz "niezajechany". Mnogość koniecznych napraw i związanych z tym wydatków powoduje, że właściciele zaczynają szukać oszczędności i naprawy są wykonywane nie do końca zgodnie "ze sztuką" - przy użyciu zamienników, części używanych i w najtańszych warsztatach.
Ewentualne rozebranie przodu to "mały pikuś" - tutaj potrzebne są większe działa
Np. do wyjęcia/wymiany rozrusznika trzeba wyjąć silnik! Zresztą jest więcej czynności serwisowych wymagających wyjmowania silnika. Oprócz tego wieczne kłopoty z układem paska wieloklinowego i jego rolkami (całość pracuje tuż nad jezdnią i łapie wszystkie zanieczyszczenia i wodę - stąd problemy). Dalej: kłopoty z łożyskowaniem wahaczy i innych elementów układu zawieszenia. Łożyska kół. Zresztą co ja będę wyliczał - o felerach A-klasy 168 opisano już chyba wszystko. Wystarczy przejrzeć forum - nawet powyżej jest link do opinii użytkowników:
http://opinie.auto.com.pl/testy/Mercedes/klasa%20A
Porównaj sobie, ile na naszym forum jest w dziale A-klasy postów dotyczących napraw! Chyba tyle, co wszystkich postów o pozostałych modelach razem wziętych
Jak widać nie jest potrzebne zakładanie nowego tematu - wystarczy poczytać to, co już jest.
Posiadam taki egzemplarz od nowości zakupiony w Polsce za prawie 100000 zł.Kupiłem go Żonie która użytkuje go do dziś,bo nie opłaca się go sprzedać a autko pomyka prawie codziennie.Ludziska pościągali z zachodu autka z cofniętymi przebiegami i narzekają że się psuje.Na dzień dzisiejszy auto ma 240000 przebiegu orginalnego i jeżdzi.Awarie jakie pamiętam to przy około 70000 padła pompa wspomagania,wymieniona na używkę trochę doszczelniona pracuje do dziś.100000 łożyska wachaczy tył orginał.Od 100000 do około 200000 [cenzura]ły silniczek tylnych wycieraczek podnośnik szyby od kierowcy,centralny w tylnych drzwiach.Przy około 180000 kilometrów amortyzatory orginalne miały super sprawnośc ale ze starości się wylały wymieniony komplet na noname(schytrzyłem się) wytrzymały nie całe 20000 kilometrów.Przy przebiegu około 200000 całe zawieszenie wraz z amorkami bilstein plus łożyska tylnych wachaczy.Acha miedzy 100 a 150000 wszystkie rolki na silniku plus pasek .3xcewka ostatnio tydzień temu na orginał
bosch podróbka wytrzymała 2 late i spękała.3x świece.od tygodnia walczę z brakiem mocy i szarpaniem podejrzana pompka paliw, przepływomierz lub filtr paliwa.Ekspoatacji typu olej,klocki,filtry,żarówki itp.nie wymieniam bo to oczywiste.Żarówki z przodu wymieniasz w 5 minut przez zaślepkę w nadkolu.Ruda gdzie nie gdzie orginał lakier.I to tyle jadę na komputer walczyć z szarpaniem.Auto do dziś śmiga na pełnym syntetyku mobila.Pozdrawiam!!!
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Myślenice Posiadane auto: Mercedes a170
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 03 Sty 2015, 19:12
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) [A140] Fakty i mity
co mogę dorzucić od siebie też użytkownika a-klasy oprócz tego co poprzednik napisał to faktycznie autko jest wmiare twarde(mocne) w eksploatacji, co może zniechęcać to fatalny dostęp do osprzetu silnika co za tym idzie większe koszty u mechanika. .
Jeszcze jedno w cenie twojego przykładu ja sam dwa/trzy lata temu przywiozłem dla siebie cdi z tego samego roku ale w wersji avangarde;skóry, webasto postojowe, dach lamelowy poprostu bardzo bogata wersja z przebiegiem 169tyś, poprostu to co znalazłeś jest drogie . pozdr.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) [A140] Fakty i mity
Jeżdżę od pół roku A170CDI, przejechane około 10 tys. Samochod super na miasto bo mały i zwrotny a do tego pakowny i o wszechstronnym zastosowaniu (wiozłem 1m3 styropianu). Jeździ się bardzo przyjemnie dobra widoczność super ogrzewanie.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) [A140] Fakty i mity
Jeżdżę autkiem tyle co widać plus jeden miesiąc. Jak na razie nie narzekam.
Niestety nie ma co narzekać. Jeśli kupiłem autko patrząc na metrykę już leciwe to miejmy tą świadomość że czekają nas wymiany. Części zużywają się, tego nie unikniemy. Cenowo nie jest jeszcze najgorzej. Występują zamienniki, na szrotach też można zdobyć prawie wszystko. Autko już popularne to i ceny są już bardziej przystępne niż dawniej.
Rozmawiałem z wieloma użytkownikami. Pochlebne recenzje to głównie to że wysoko się siedzi, pakowny, łatwość wymiany siedzeń z tyłu.
Ostatnio robiłem: rolki + pasek, amory przód a teraz kupuję zestaw naprawczy wahacza tył na prawą stronę.
Latka robią swoje.... _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.