Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Jak już pisałem czujnik temp. płynu chłodzącego jest nowy. Wiązka jest cała. Czujnik wskazuje prawidłowo.
Dzisiaj rano odpaliłem auto na podłączonym komputerze (program diagnostyczny) i wywaliło mi błądy:
wypadające zapłony w pierwszym cylindrze, błąd permanentny
wypadające zapłony w pierwszym cylindrze, błąd sporadyczny
po chwili pierwszy błąd sam zniknął. Więc raczej cewka do wymiany.
Chociaż przepływomierz też coś dziwnie wskazuje. Obroty silnika falowały (silnik zimny) dość mocno a przepływka wskazywała od zera do 25 kg/h. Pokazywało takimi skokami 20-15-17-5-10-0-15-25. No chyba, że to normalne?
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sro 11 Mar 2015, 13:10
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Jak kolego zuh, rozwiązałeś problem z wypadającym zapłonem? _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Jutro mam do odbioru cewki. Uszkodzenie czujnika wału wyeliminowałem gdyż chyba by wypadały zapłony na rożnych cylindrach a nie tylko na pierwszy. No chyba, że komputer nie jest w stanie wyłapać niesprawność cewki? Chociaż myśle, że to nie jest przyczyną falowania obrotów. Wymiana cewek powinna pomóc w braku mocy. Chociaż ten przepływomierz też mi się nie podoba. W tym tygodniu nie miałem czasu się zabrać za to.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 13 Mar 2015, 16:34
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Jeżeli chodzi o falowanie obrotów to ma różne podłoże i bez SD nie wiemy co jest, skoro później sprawdziłeś na komputerze i pokazało błąd: wypadanie tylko 1 zapłonu to należy oczywiście zaczynając od cewki lub świecy.
Wspomniane czujnik na wale ponieważ nie byliśmy pewni czy rzeczywiście wypadanie było na jednym zapłonie (zgadza się).
Również co do przepływomierza odłączając je oraz próby odpalenia silnika spowodowałeś dla komputera sygnał uszkodzenia przepływomierza lub jej brak, co komputer musiał wejść w tryb awaryjny. W tym przypadku będziesz musiał zrobić adaptacje lecz sam tego nie zrobisz i chcąc nie chcąc będziesz musiał podjechać do warsztatu który ma zaawansowane oprogramowanie.
Także zanim cokolwiek zaczniemy robić należy najpierw się upewnić czy rzeczywiście to jest to, aniżeli odkręcając nie mające nic wspólnego usterką. ( To tak jakbyśmy chcieli zmienić koło, odkręcamy śruby zdejmujemy koło a potem lewarek ). _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
No ale komputer nie mógł wejść w tryb awaryjny gdyż wtedy przy próbie odpalenia komputer nie był podłączony. Nie można odłączyć przepływomierza od komputera gdyż komputer jest zintegrowany z przepływomierzem. No chyba, że jestem w błędzie i komputer który jest przy przepływomierzu to nie jest sterownik silnika.
Z zaawansowanym oprogramowaniem diagnostycznym do mercedesa jest problem u mnie w okolicy, tak jak wcześniej pisałem.
Na nowej cewce w ogóle nie odpala chyba uszkodzona. W tygodniu będę reklamować.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 15 Mar 2015, 00:28
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
A dlaczego nie mógł w tryb awaryjny wejść? Spowodowałeś sam choćby nawet poprzez odłączanie zasilania i weszło w tryb awaryjny. Ale zobacz co napisałeś wcześniej:
Cytat:
Przy składaniu (spieszyło mi się) zapomniałem podłączyć komputera tego co przepływka z nim jest. Po próbie odpalenia rozrusznik nie zakręcił ale uruchomił się wiatrak chłodnicy. Potem zorientowałem się, że komp nie podłączony i go podłączyłem. Silnik odpalił ale wiatrak dalej chodzi. Co się mogło stać?
Jak myślisz z samo siebie nie wyszło a sam osobiście potwierdziłeś i napisałeś:
Cytat:
Nie można odłączyć przepływomierza od komputera gdyż komputer jest zintegrowany z przepływomierzem.
A jednak odłączyłeś i próby odpalenia silnika z powodowałeś dla komputera jasny sygnał który komputer wszedł w tryb awaryjny czy to nie jest już dla ciebie jasne.
Mam wrażenie że nie wiesz co na początku napisałeś. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Transit 2 napisał:
A dlaczego nie mógł w tryb awaryjny wejść? Spowodowałeś sam choćby nawet poprzez odłączanie zasilania i weszło w tryb awaryjny.
Odłączając akumulator komputer traci zasilanie a nie wchodzi w tryb awaryjny.
Transit 2 napisał:
A jednak odłączyłeś i próby odpalenia silnika z powodowałeś dla komputera jasny sygnał który komputer wszedł w tryb awaryjny czy to nie jest już dla ciebie jasne. .
Ale gdzie napisałem że odłączyłem przepływomierz od komputera? Komputer nie mógł dostać sygnału że przepływomierz jest odłączony ponieważ komputer był podłączony do przepływomierza(jest zintegrowany) a był odłączony od całej instalacji. Nie miał zasilania czyli nie był uruchomiony.
No chyba, że są dwa komputery. Jeżeli są dwa komputery to oczywiście masz racje. Wtedy mógł wejść w tryb awaryjny. Pytanie czy są dwa komputery?
To tak na logikę.
Ale z drugiej strony to Transit masz racje. Wiatrak sam z siebie nie uruchomił się. No chyba że mam takiego pecha i coś się z klimą stało. Wcześniej nie pisałeś o trybie awaryjnym więc nie zastanawiałem się nad tym. Co do wiatraka była tylko mowa (teraz już dokładnie nie pamiętam kto pisał) o czujniku temp o czujniku od klimy i tym sterowniku wiatraka przed chłodnicą, ja też to podejrzewam.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 15 Mar 2015, 12:25
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
zuh napisał:
Cytat:
Ale gdzie napisałem że odłączyłem przepływomierz od komputera?
tu napisałeś:
Cytat:
Przy składaniu (spieszyło mi się) zapomniałem podłączyć komputera tego co przepływka z nim jest. Po próbie odpalenia rozrusznik nie zakręcił ale uruchomił się wiatrak chłodnicy. Potem zorientowałem się, że komp nie podłączony i go podłączyłem. Silnik odpalił ale wiatrak dalej chodzi. Co się mogło stać?
Czy rzeczywiście nie potrafisz swoje posty odróżniać. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Wiem co napisałem. Czytaj ze zrozumieniem.
Napisałem, że był odłączony komputer ten co jest razem z przepływką a nie to że, odłączyłem przepływke od komputera.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 15 Mar 2015, 23:03
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Kolego ostatni raz ci tłumaczę:
Przepływka nie jest prawidłową nazwą tylko przepływomierz i nie jest on komputerem, skąd to wziąłeś _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Przepraszam nie przepływka tylko przepływomierz ale proszę, nie czepiaj się nazewnictwa.
Nigdzie nie napisałem, że przepływomierz to jest komputer.
Jak już pisałem, czytaj ze zrozumieniem.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 16 Mar 2015, 08:33
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Nie no kolego zuh, napisz dokładnie mi co odłączyłeś, bo według mnie odłączyłeś przepływomierz, tak to rozumiem z twojego postu a następnie włączyłeś w stacyjce zapłon. ( czy tak było)
Jeżeli dokładnie nie opiszesz swój problem to trudno jest wyjaśnij dokładniej ten problem. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Komputer razem z przepływomierzem jest w jednej obudowie (przepływomierz jest scalony z komputerem). I ten komputer, co za tym idzie przepływomierz, był odłączony podczas próby odpalenia silnika. Silnik oczywiście nie odpalił.
Po prostu był odłączony komputer razem z przepływomierzem.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 17 Mar 2015, 00:24
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Oczywiście silnik nie musiał odpalić ale wystarczyło włączenie zapłonu oraz próby odpalenie silnika i to wystarczyło żeby złapał błąd w sterowniku silnika, ogólnie jako mechanicy nie mówimy" komputer połączony z przepływomierzem tylko wystarczy samo nazwa czyli: przepływomierz. Także biorąc pod uwagę że odpięcie przepływomierza i próba odpalenia silnika pomimo że nie odpalił to sterownik silnika już to zapamiętał. I co za tym idzie trudności odpalenia silnika oraz wentylator chłodzenia cały czas chodzi po włączeniu stacyjki. Jedyną jaką błąd zrobiłeś to że odłączyłeś kostkę od przepływomierza, rozumiem starą metodą sprawdzenia jak w Polonezie gdzie odłączymy przepływomierz nic się nie dzieje dla sterownika silnika tylko widoczna różnica pracy silnika lecz to nie Polonez a Mercedes. Lecz nie twierdzę że mogłeś tak sprawdzić ale to podobna sprawa z tym że tutaj piszesz że zapomniałeś włożyć z powrotem tą kostkę. Także chcąc nie chcąc będziesz musiał podjechać do warsztatu w celu zrobienia adaptacji sterownika silnika z przepływomierzem (no jak wolisz z komputerem ten co jest razem z przepływomierzem ) więc sam tego nie ogarniesz. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Rozumiem ciebie ale:
Nie odpinałem przepływomierza gdyż nie mogę go odpiąć.
Przepływomierz jest w jednej obudowie z komputerem a raczej ze sterownikiem silnika. Komputer czyli sterownik silnika który dostaje informacje z czujników i steruje np zapłonem i wtryskami zintegrowany z przepływomierzem. I to ten komputer/sterownik silnika był odłączony i przy okazji przepływomierz. Więc ten sterownik nie mógł złapać błędu niepodłączonego przepływomierza ponieważ sam sterownik nie był podłączony.
Coś takiego http://olx.pl/oferta/przeplywomierz-komputer-ecu-a-klasa-w168-po-regeneracji-CID5-ID8MqD5.html#c5184cd92c
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nie odpala
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.