Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nie odpala
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zuh

Dyskutant



Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 93
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubuskie
Posiadane auto: A160
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 10 Lut 2015, 00:18
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Sprawdzić wiem jak ale nie wiem gdzie jest czujnik wału. Narazie czujnikiem wału się nie przejmuje gdyż czujnik wału nie ma nic wspólnego z wentylatorem chłodnicy. Interesuje mnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Wiem jak go sprawdzić ale nie ma tam dojścia. Jeżeli uda załatwić na podmiankę to po prostu podmienię i wtedy się zobaczy.
Mam nadzieje, że wcześniejsze falowanie obrotów było spowodowane zapchaną odmą i zasyfiałym dolotem i przepustnicą a teraźniejsze falowanie (już inaczej faluje) na zimnym silniku spowodowane jest tym że komp nie puszcza większej dawki paliwa.
Ciśnienie na listwie sprawdzałem ale manometrem do sprawdzania ciśnienia w kołach ;/ Skala na manometrze jest do 3 bar a wskazówka powędrowała dalej, aż się zatrzymała na kołku oporowym ale z drugiej strony.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 10 Lut 2015, 00:54
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Skoro wiatrak wariuje przy włączonym zapłonie, to spróbuj jeszcze przekaźnik podmienić to też może być.
Powrót do góry
zuh

Dyskutant



Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 93
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubuskie
Posiadane auto: A160
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 10 Lut 2015, 09:03
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Wentylatorem steruje aluminiowa puszka. Dochodzi do niej masa i +12V grubymi kablami i odejście do wiatraka też dwa grube kable. Są jeszcze dwa cienkie kable sterujące które idą od komputera. Podejrzewam, że zależnie od tego jakie napięcie podaje komputer wiatrak kręci się szybciej lub wolniej. W tej puszcze aluminiowej jest jakiś układ scalony, nie znam się na elektronice. Są tam (chyba 4) takie czarne kostki na trzech nóżkach (regulatory napięcia?) które przylegają do radiatora (obudowy) i to może one sterują prędkością obrotową silnika wiatraka? Każdy przepuszcza inne napięcie? Nie wiem jak sprawdzić czy działa ta puszka.
Powrót do góry
DamianOl

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Wto 10 Lut 2015, 17:17
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Mógłbyś zrobić zdjęcia? Jak wygląda obudowa, jak wygląda w środku? Podstawy elektroniki znam, więc być może pomogę w interpretacji części i ich zastosowania. Ze zdjęć byśmy mogli coś wywnioskować.
Powrót do góry
zuh

Dyskutant



Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 93
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubuskie
Posiadane auto: A160
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 10 Lut 2015, 22:17
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Dopiero przeczytałem post i już dzisiaj trochę za późno ale jutro wstawię zdjęcia.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 10 Lut 2015, 22:17
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
zuh

Dyskutant



Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 93
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubuskie
Posiadane auto: A160
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 11 Lut 2015, 23:57
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Czujnik tylko do ściągnięcia więc będę musiał za niego zapłacić, pożyczka nie wchodzi w grę. A więc pojechałem na odwiedziny do pobliskich warsztatów. Nie wiem czy z a-klasą są takie problemy czy te głomby nie umieją/nie mają czym się połączyć. Byłem w jednym warsztacie i dostałem odpowiedź, że takich dziwaków to nie robią. W drugim miejscu byłem i próbowali ale nie dali rady i jeszcze dwie dychy chcieli. Pojechałem jeszcze do gościa który zajmuje się diagnostyką amatorsko ale powiedział, że nie ma kabla czy tam program do tego auta. Koleś polecił mi jeszcze jeden warsztat i tam po rozpytaniu o objawy poczekaliśmy aż ostygnie auto i podłączyli pod komputer. Stwierdził, że czujnik podaje jakieś bzdurne wartości. Nie wiem czy nie mógł czy nie chciał powiedzieć kodu błędu, powiedział tylko że czujnik. Cene zaśpiewali mi za czujnik prawie trzy razy większą niż mogę mieć u tego znajomego i dopiero na poniedziałek. Jutro będę miał czujnik od znajomego i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Teraz fotki tej puszki.
Pierwszy pin ma przejście z drugim z lewej. Drugi od lewej ma przejście z trzecim od lewej ale przez chwile potem trzeba zamienić plus z minusem i znowu jest przejście tez przez chwile i znowu trzeba obrócić plus z minusem. Na kostce zasilającej wewnętrzne piny to masa i +12V.
http://w301.wrzuta.pl/obraz/4017mwi648h/2015-02-11-117
http://w301.wrzuta.pl/obraz/2DK0XJaR7fH/2015-02-11-123
http://w301.wrzuta.pl/obraz/2auOFiwday5/2015-02-11-118
http://w301.wrzuta.pl/obraz/1Be6fXDafCh/2015-02-11-125
http://w301.wrzuta.pl/obraz/6d2Kdlxi9Mt/2015-02-11-121
http://w301.wrzuta.pl/obraz/7qrzkYKsfEl/2015-02-11-126
http://w301.wrzuta.pl/obraz/7CzSihk0JQl/2015-02-11-120
http://w301.wrzuta.pl/obraz/7E5WFwJvleN/2015-02-11-119
http://w301.wrzuta.pl/obraz/aqskZx9FkOJ/2015-02-11-129
http://w301.wrzuta.pl/obraz/aRwHQYif3u9/2015-02-11-122

Jedna rzecz mi nie pasuje. Na tych małych pinach (dokładnie mówiąc to na kostce) jest 1V albo 2V (dokładnie nie pamiętam) po włączeniu zapłonu. Nawet jak odłączę komputer (niby steruje wiartakiem) to po włączeniu zapłonu wiatrak i tak się włącza.
Powrót do góry
DamianOl

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Czw 12 Lut 2015, 17:38
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Skoro załatwiłeś nowy czujnik, to zajmijmy się tym czujnikiem:)
Jak wymienisz na nowy, daj znać jak z wentylatorem. Czy dalej jest to samo, czy jednak wentylator pracuje prawidłowo. No i również poinformuj nas o falowaniu obrotów, a dokładniej czy przestały wariować.
Jeżeli po wymianie czujnika dalej wentylator będzie tak pracował jak na starym czujniku, wtedy zaczniemy grzebać w tej płytce, co zamieściłeś zdjęcia.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 12 Lut 2015, 18:50
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Witam, ja zauważyłem że płytka cała nigdzie nie ma przepalonego, przyczyna leży gdzie indziej, czujnik lub przekaźnik albo przerwa w instalacji. Dalsze szukanie w tej puszce nie ma sensu.
Powrót do góry
zuh

Dyskutant



Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 93
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubuskie
Posiadane auto: A160
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 13 Lut 2015, 00:37
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Myślisz że jest jeszcze przekaźnik oprócz tej puszki?
Wymieniłem czujnik i z obrotami nie wiem czy lepiej czy nie ale dalej falują po dłuższej chwili przestają a wiatrak dzielnie się kręci. Wydaje mi się, że przy mrozie jest gorzej ale pewny nie jestem bo już mi się myli. Mnie zastanawia dlaczego wiatrak się włącza pomimo odłączonego komputera, bo to chyba komputer steruje wiatrakiem?

Po przygodach z mechanikami z komputerami. Kupiłem EML 327 i połączyłem się poprzez jakiś program ale był w demo wersji więc wywalił mi tylko kody błędów. Całą litanie błędów.
P017005
P017002
P017009
P060001
P060009
P06000D
P060003
P060004
P030100
P017003
Wie ktoś co to za błędy?
I wszystkie mają typ permanentny.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 13 Lut 2015, 11:25
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Nie tylko myślę że przekaźnik i jeżeli chodzi o wiatrak to nie wiem czy sprawdzałeś czujnik temperatury chłodnicy(nie silnika), w chłodnicy jest też czujnik i to on odpowiada za załączanie wiatraka, A co do błędów to już nie znam tych kodów, wiem tylko że wprowadzają w błąd. Najlepsza diagnostyka to SD.
Odłącz kostkę z czujnika temperatury w chłodnicy i zobacz co się dzieje.
Powrót do góry
zuh

Dyskutant



Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 93
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubuskie
Posiadane auto: A160
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 13 Lut 2015, 12:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Szczerze mówiąc to byłem pewny, że jest jeden czujnik który daje info do komputera i komputer już steruje wiatrakiem. Poszukam dzisiaj czujnika na chłodnicy. W okolicy (małe miasto) nikt nie połączył się z moim autem.
Powrót do góry
DamianOl

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sob 14 Lut 2015, 13:20
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Transit, po części masz rację. Jednak warto też dogłębnie sprawdzić płytkę, gdzie zuh zamieszczał zdjęcia. Uszkodzenie kondensatora mógłbyś sprawdzić wzrokowo(puchnięcie lub rozlanie elektrolitu, lecz najlepiej miernikiem-mogło wystąpić mikrozwarcie), lecz tranzystora już nie(jedynie gdy wybuchł). A na tej płytce są 3 tranzystory, sterujące pracą wentylatora. Jeżeli wystąpiło w nim wewnętrzne zwarcie, tranzystor będzie non stop zwarty i wentylator będzie ciągle pracował.

Zuh, wyjmij jeszcze raz tą płytkę i zrób zdjęcie każdego z tranzystorów. Chodzi mi o oznaczenia byśmy mogli zdefiniować co to za rodzaj tranzystora i jak go sprawdzićSmile

Oczywiście że transit, też może mieć rację i warto także sprawdzić jego pomysły odnośnie naprawy tego problemu. Według mnie, może też być wina w przekaźniku, jednak:
Przekaźnik od wentylatora powinien się zwierać w momencie gdy przekręcimy kluczyk na zapłon bądź zapalimy samochód (tak mi się wydaje). Jednak teraz mam do was pytanie. Czy podczas długiej jazdy w lecie, po wyłączeniu samochodu i wyjęciu kluczyków, wentylator wam pracował?
Jeżeli tak, to oznacza, że przekaźnik jest sterowany przez komputer. A jeżeli nie, to oznacza, że przekaźnik jest sterowany stacyjką.
W przypadku gdy jest sterowany stacyjką, na zapłonie zwierają się zestyki przekaźnika, doprowadzając napięcie do płytki sterującej wentylatorem(której robiłeś zdjęcie). Napięcie "dochodzi" do tranzystorów i gdy wszystko jest ok, tranzystory są sterowane przez komputer. Komputer pobiera informację od czujników, że należy załączyć wentylator i i tranzystory przepuszczają prąd do wentylatora i wentylator działa.
A w przypadku zuha, możliwe jest uszkodzenie tranzystora/ów, dzięki czemu on non stop jest zwarty i przepuszcza prąd do wentylatora.
Oczywiście należy też sprawdzić ciągłość przewodów, jak i ich złącz.

Edit:
Tak więc zuh, jak możesz to zrób dokładne zdjęcia każdego tranzystora w szczególności skupiając się na oznaczeniach
Powrót do góry
DamianOl

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sob 14 Lut 2015, 21:20
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Co do tego sterownika pracy wentylatora:
Jeżeli masz jakieś podstawy elektryki samochodowej, możesz sprawdzić działanie sterownika.
Dokładnie to chodzi o wyjęcie listwy z wiązką przewodów od sterownika. Następnie przygotowujesz dość długie 2 przewody. Musisz zlokalizować na którym pinie znajduje się +12V a na którym jest masa. Jeżeli będziesz miał problem to pisz:)
Następnie przewody łączysz z akumulatorem. +12V z akumulatora łączysz z zaciskiem +12V sterownika i tak samo postępujesz tylko że z minusem.
Jeżeli uda Ci się to wszystko dobrze połączyć, sprawdź miernikiem, czy na sterowniku -wyjście do silnika - pojawi się +12V i masa). Jeżeli sterownik nie wystawi napięcia to znaczy że pracuje poprawnie. Jeżeli sterownik wystawia +12V do silnika i masa jest połączona z ujemną klemą akumulatora(w zależności czy styki sterownicze są na plusie czy na minusie), to znaczy że sterownik jest do naprawy. Koszt tranzystorów jest niewielki, więc w takiej sytuacji najłatwiej jest samemu to naprawić przy odrobinie umiejętności.

Proszę o te sprawdzenie, ponieważ chciałbym wykluczyć czy tranzystory są uszkodzone:)

Co do przekaźnika:
Jeżeli zlokalizujesz owy przekaźnik, zrób zdjęcia. Na obudowie powinien znajdować się schemat elektryczny danego przekaźnika. Wstawisz zdjęcie, wtedy będę mógł Ci wytłumaczyć jak powinien działać przekaźnik i jak go sprawdzić miernikiem.

Ważne do rozwiązania problemu:
Wentylator jest silnikiem prądu stałego, tak więc powinien być sterowany poprzez regulację PWM. Na tych złączach pojawia się 1-2V, które otwierają tranzystor na sterowniku i dlatego wentylator pracuje. Jednak warto sprawdzić ogólnie czy sterownik jest sprawny.
Co do przewodów: Warto sprawdzić, tylko sprawdzić te przewody, które są podłączone do sterownika (te małe 2 przewody, które odpowiadają za sterowanie).
Osobiście, spróbowałbym na chwilę odłączyć sterownik klimatyzacji, być może to on załącza wentylator(jeżeli się mylę to proszę o poprawkęSmile )
Czujnik temperatury płynu chłodniczego sprawdzałeś, tak więc to powinno odpaść.

Mam nadzieję że zrozumiesz całą moją wypowiedź.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 14 Lut 2015, 22:18
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Tak, ale żeby załączył wiatrak to musi napięcie przejść przez czujnik temperatury chłodnicy( nie mylić z silnikiem), jeśli czujnik uszkodzony to będzie cały czas chodzić lub wcale(na to nie ma reguł), z kolei uszkodzony sterownik to wiatrak wcale by nie chodził. Jeśli mowa o czas letni to po zgaszeniu silnika wiatrak chodzi nadal aż do ostygnięcia czujnika temperatury chłodnicy (zgadza się). W tym przypadku możliwe że czujnik temperatury chłodnicy ma uszkodzony lub zwarcie instalacji idące do tego czujnika.
Z opisu wcześniejszego sprawdzenia to był czujnik temperatury silnika a nie chłodnicy? (Czujnik silnika nie jest odpowiedzialny za sterowania wiatrakiem).
Powrót do góry
DamianOl

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sob 14 Lut 2015, 22:46
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty


Sprawdzany raczej był czujnik temperatury silnika.
A możesz powiedzieć, jak ten czujnik wygląda bądź gdzie się znajduje? Chciałbym się dowiedzieć, bądź poczytać o tym czujniku(dla własnej nauki:)) bo pierwszy raz o tym słyszę a jak napisałeś post to szukałem w internecie i nie dokopałem się do informacji by taki czujnik w w168 był.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nie odpala Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 3 z 9





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nie odpala


MercedesA 160

12 900

2006r.

290 100 km

mazowieckie

MercedesB 150

27 000

2007r.

200 000 km

śląskie

MercedesR 350

69 700

2012r.

260 000 km

mazowieckie

MercedesS 55 AMG

49 900

2001r.

163 291 km

pomorskie

MercedesC 220

36 000

2011r.

227 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System