Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Sprawdzić wiem jak ale nie wiem gdzie jest czujnik wału. Narazie czujnikiem wału się nie przejmuje gdyż czujnik wału nie ma nic wspólnego z wentylatorem chłodnicy. Interesuje mnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Wiem jak go sprawdzić ale nie ma tam dojścia. Jeżeli uda załatwić na podmiankę to po prostu podmienię i wtedy się zobaczy.
Mam nadzieje, że wcześniejsze falowanie obrotów było spowodowane zapchaną odmą i zasyfiałym dolotem i przepustnicą a teraźniejsze falowanie (już inaczej faluje) na zimnym silniku spowodowane jest tym że komp nie puszcza większej dawki paliwa.
Ciśnienie na listwie sprawdzałem ale manometrem do sprawdzania ciśnienia w kołach ;/ Skala na manometrze jest do 3 bar a wskazówka powędrowała dalej, aż się zatrzymała na kołku oporowym ale z drugiej strony.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Wentylatorem steruje aluminiowa puszka. Dochodzi do niej masa i +12V grubymi kablami i odejście do wiatraka też dwa grube kable. Są jeszcze dwa cienkie kable sterujące które idą od komputera. Podejrzewam, że zależnie od tego jakie napięcie podaje komputer wiatrak kręci się szybciej lub wolniej. W tej puszcze aluminiowej jest jakiś układ scalony, nie znam się na elektronice. Są tam (chyba 4) takie czarne kostki na trzech nóżkach (regulatory napięcia?) które przylegają do radiatora (obudowy) i to może one sterują prędkością obrotową silnika wiatraka? Każdy przepuszcza inne napięcie? Nie wiem jak sprawdzić czy działa ta puszka.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Wto 10 Lut 2015, 17:17
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Mógłbyś zrobić zdjęcia? Jak wygląda obudowa, jak wygląda w środku? Podstawy elektroniki znam, więc być może pomogę w interpretacji części i ich zastosowania. Ze zdjęć byśmy mogli coś wywnioskować.
Jedna rzecz mi nie pasuje. Na tych małych pinach (dokładnie mówiąc to na kostce) jest 1V albo 2V (dokładnie nie pamiętam) po włączeniu zapłonu. Nawet jak odłączę komputer (niby steruje wiartakiem) to po włączeniu zapłonu wiatrak i tak się włącza.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Czw 12 Lut 2015, 17:38
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Skoro załatwiłeś nowy czujnik, to zajmijmy się tym czujnikiem:)
Jak wymienisz na nowy, daj znać jak z wentylatorem. Czy dalej jest to samo, czy jednak wentylator pracuje prawidłowo. No i również poinformuj nas o falowaniu obrotów, a dokładniej czy przestały wariować.
Jeżeli po wymianie czujnika dalej wentylator będzie tak pracował jak na starym czujniku, wtedy zaczniemy grzebać w tej płytce, co zamieściłeś zdjęcia.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 12 Lut 2015, 18:50
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Witam, ja zauważyłem że płytka cała nigdzie nie ma przepalonego, przyczyna leży gdzie indziej, czujnik lub przekaźnik albo przerwa w instalacji. Dalsze szukanie w tej puszce nie ma sensu.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Myślisz że jest jeszcze przekaźnik oprócz tej puszki?
Wymieniłem czujnik i z obrotami nie wiem czy lepiej czy nie ale dalej falują po dłuższej chwili przestają a wiatrak dzielnie się kręci. Wydaje mi się, że przy mrozie jest gorzej ale pewny nie jestem bo już mi się myli. Mnie zastanawia dlaczego wiatrak się włącza pomimo odłączonego komputera, bo to chyba komputer steruje wiatrakiem?
Po przygodach z mechanikami z komputerami. Kupiłem EML 327 i połączyłem się poprzez jakiś program ale był w demo wersji więc wywalił mi tylko kody błędów. Całą litanie błędów.
P017005
P017002
P017009
P060001
P060009
P06000D
P060003
P060004
P030100
P017003
Wie ktoś co to za błędy?
I wszystkie mają typ permanentny.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 13 Lut 2015, 11:25
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Nie tylko myślę że przekaźnik i jeżeli chodzi o wiatrak to nie wiem czy sprawdzałeś czujnik temperatury chłodnicy(nie silnika), w chłodnicy jest też czujnik i to on odpowiada za załączanie wiatraka, A co do błędów to już nie znam tych kodów, wiem tylko że wprowadzają w błąd. Najlepsza diagnostyka to SD.
Odłącz kostkę z czujnika temperatury w chłodnicy i zobacz co się dzieje.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Szczerze mówiąc to byłem pewny, że jest jeden czujnik który daje info do komputera i komputer już steruje wiatrakiem. Poszukam dzisiaj czujnika na chłodnicy. W okolicy (małe miasto) nikt nie połączył się z moim autem.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sob 14 Lut 2015, 13:20
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Transit, po części masz rację. Jednak warto też dogłębnie sprawdzić płytkę, gdzie zuh zamieszczał zdjęcia. Uszkodzenie kondensatora mógłbyś sprawdzić wzrokowo(puchnięcie lub rozlanie elektrolitu, lecz najlepiej miernikiem-mogło wystąpić mikrozwarcie), lecz tranzystora już nie(jedynie gdy wybuchł). A na tej płytce są 3 tranzystory, sterujące pracą wentylatora. Jeżeli wystąpiło w nim wewnętrzne zwarcie, tranzystor będzie non stop zwarty i wentylator będzie ciągle pracował.
Zuh, wyjmij jeszcze raz tą płytkę i zrób zdjęcie każdego z tranzystorów. Chodzi mi o oznaczenia byśmy mogli zdefiniować co to za rodzaj tranzystora i jak go sprawdzić
Oczywiście że transit, też może mieć rację i warto także sprawdzić jego pomysły odnośnie naprawy tego problemu. Według mnie, może też być wina w przekaźniku, jednak:
Przekaźnik od wentylatora powinien się zwierać w momencie gdy przekręcimy kluczyk na zapłon bądź zapalimy samochód (tak mi się wydaje). Jednak teraz mam do was pytanie. Czy podczas długiej jazdy w lecie, po wyłączeniu samochodu i wyjęciu kluczyków, wentylator wam pracował?
Jeżeli tak, to oznacza, że przekaźnik jest sterowany przez komputer. A jeżeli nie, to oznacza, że przekaźnik jest sterowany stacyjką.
W przypadku gdy jest sterowany stacyjką, na zapłonie zwierają się zestyki przekaźnika, doprowadzając napięcie do płytki sterującej wentylatorem(której robiłeś zdjęcie). Napięcie "dochodzi" do tranzystorów i gdy wszystko jest ok, tranzystory są sterowane przez komputer. Komputer pobiera informację od czujników, że należy załączyć wentylator i i tranzystory przepuszczają prąd do wentylatora i wentylator działa.
A w przypadku zuha, możliwe jest uszkodzenie tranzystora/ów, dzięki czemu on non stop jest zwarty i przepuszcza prąd do wentylatora.
Oczywiście należy też sprawdzić ciągłość przewodów, jak i ich złącz.
Edit:
Tak więc zuh, jak możesz to zrób dokładne zdjęcia każdego tranzystora w szczególności skupiając się na oznaczeniach
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sob 14 Lut 2015, 21:20
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Co do tego sterownika pracy wentylatora:
Jeżeli masz jakieś podstawy elektryki samochodowej, możesz sprawdzić działanie sterownika.
Dokładnie to chodzi o wyjęcie listwy z wiązką przewodów od sterownika. Następnie przygotowujesz dość długie 2 przewody. Musisz zlokalizować na którym pinie znajduje się +12V a na którym jest masa. Jeżeli będziesz miał problem to pisz:)
Następnie przewody łączysz z akumulatorem. +12V z akumulatora łączysz z zaciskiem +12V sterownika i tak samo postępujesz tylko że z minusem.
Jeżeli uda Ci się to wszystko dobrze połączyć, sprawdź miernikiem, czy na sterowniku -wyjście do silnika - pojawi się +12V i masa). Jeżeli sterownik nie wystawi napięcia to znaczy że pracuje poprawnie. Jeżeli sterownik wystawia +12V do silnika i masa jest połączona z ujemną klemą akumulatora(w zależności czy styki sterownicze są na plusie czy na minusie), to znaczy że sterownik jest do naprawy. Koszt tranzystorów jest niewielki, więc w takiej sytuacji najłatwiej jest samemu to naprawić przy odrobinie umiejętności.
Proszę o te sprawdzenie, ponieważ chciałbym wykluczyć czy tranzystory są uszkodzone:)
Co do przekaźnika:
Jeżeli zlokalizujesz owy przekaźnik, zrób zdjęcia. Na obudowie powinien znajdować się schemat elektryczny danego przekaźnika. Wstawisz zdjęcie, wtedy będę mógł Ci wytłumaczyć jak powinien działać przekaźnik i jak go sprawdzić miernikiem.
Ważne do rozwiązania problemu:
Wentylator jest silnikiem prądu stałego, tak więc powinien być sterowany poprzez regulację PWM. Na tych złączach pojawia się 1-2V, które otwierają tranzystor na sterowniku i dlatego wentylator pracuje. Jednak warto sprawdzić ogólnie czy sterownik jest sprawny.
Co do przewodów: Warto sprawdzić, tylko sprawdzić te przewody, które są podłączone do sterownika (te małe 2 przewody, które odpowiadają za sterowanie).
Osobiście, spróbowałbym na chwilę odłączyć sterownik klimatyzacji, być może to on załącza wentylator(jeżeli się mylę to proszę o poprawkę )
Czujnik temperatury płynu chłodniczego sprawdzałeś, tak więc to powinno odpaść.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 14 Lut 2015, 22:18
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Tak, ale żeby załączył wiatrak to musi napięcie przejść przez czujnik temperatury chłodnicy( nie mylić z silnikiem), jeśli czujnik uszkodzony to będzie cały czas chodzić lub wcale(na to nie ma reguł), z kolei uszkodzony sterownik to wiatrak wcale by nie chodził. Jeśli mowa o czas letni to po zgaszeniu silnika wiatrak chodzi nadal aż do ostygnięcia czujnika temperatury chłodnicy (zgadza się). W tym przypadku możliwe że czujnik temperatury chłodnicy ma uszkodzony lub zwarcie instalacji idące do tego czujnika.
Z opisu wcześniejszego sprawdzenia to był czujnik temperatury silnika a nie chłodnicy? (Czujnik silnika nie jest odpowiedzialny za sterowania wiatrakiem).
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sob 14 Lut 2015, 22:46
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Sprawdzany raczej był czujnik temperatury silnika.
A możesz powiedzieć, jak ten czujnik wygląda bądź gdzie się znajduje? Chciałbym się dowiedzieć, bądź poczytać o tym czujniku(dla własnej nauki:)) bo pierwszy raz o tym słyszę a jak napisałeś post to szukałem w internecie i nie dokopałem się do informacji by taki czujnik w w168 był.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nie odpala
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.