Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Wczoraj wyciągałem wszystkie oprócz tego dużego czarnego na dole bo nie mogłem go wy wyjąć. Wyciągałem po kolei i wiatrak zawsze kręcił. Świece dzisiaj podmienię i czujnik przeczyszczę.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 05 Mar 2015, 15:52
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Nie wiem co dalej, ale jak odłączysz moduł od wentylatora to nie powinien się kręcić no chyba że masz na krótko gdzieś podłączony związane ze stacyjką i w tym miejscu bym szukał, według mnie masz w instalacji coś nie tak. Może jeden kabel pominięty od modułu lub gdzieś włącznik w środku jest tak żeby cały czas się kręcił lub je wyłączyć. Podejrzewam że ktoś w ten sposób przerabiał instalację, więcej opcji nie widzę. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Czw 05 Mar 2015, 18:08
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Według mnie też ktoś musiał ingerować w instalacje. Wyjmując przekaźnik, zrobiłeś przerwę w obwodzie. Jednak prąd dalej płynął, także ktoś musiał przy tym grzebać. I do tego zrobił tak, że włącza się dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Mógłbyś zagrzać samochód i wtedy wyłączyć silnik, i sprawdzić czy wentylator dalej pracuje. Tylko wyjmij przekaźnik. Jeżeli wyłączy się po przekręceniu kluczyka w pozycję 0, to znaczy że ktoś ingerował w instalacje. Tylko jak go zagrzejesz do takiej temperatury, bez pokazania na wyświetlaczu? Tego już sam nie wiem:)
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 05 Mar 2015, 18:26
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Tu nic nie trzeba nagrzewać silnika skoro przy zimnym silniku po przekręceniu kluczyka dalej wentylator się kręci, to jasne jest że gdzieś jest zwarcie lub przerabiane. Samego modułu odłączenie to nie powinien już się kręcić a co dopiero mówić przekaźnik, zdejmując przekaźnik to moduł już nie ma zasilania. Także kolega zuh musi posprawdzać po kolei i na spokojnie. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Trzy lata jak uto mamy nie było żadnego problemu z wiatrakiem. Klima chłodziła, auto się nie przegrzewało czyli wiatrak działał normalnie. Wykręciłem kolektor dolotowy wyczyściłem odme i złożyłem i przez pomyłkę chciałem odpalić auto z niepodłączonym komputerem (ten co jest z przepływką) to od tej paro wiatrak cały czas się kręci. Silnik nie musi być odpalony, wystarczy jak zapłon jest włączony. Jeżeli odłączę sterownik wiatraka (ten co jest przed chłodnicą) to wiatrak nie chodzi.
Mama mówiła, że dzisiaj jak jechała to auto nie miało siły. Zgasiła auto poszła do sklepu i po ponownym odpaleniu już było ok. Komputer zapamiętał dwa błędy sporadyczne:
wypadające zapłony w cylindrze pierwszym
regulacja lambda, adaptacja w dolnym zakresie obciążeń częściowych za bogata.
Ten spadek mocy to pewnie spowodowane tym wypadaniem zapłonów.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 05 Mar 2015, 18:41
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Czegoś ja nie rozumiem.
Przepływomierz nie ma nic wspólnego z wentylatorem.
1 Jeżeli po przyjeździe przykładowo ze sklepu, wyłączamy silnik a następnie włączamy zapłon to jasne że wentylator będzie jeszcze chodził aż do ostygnięcia silnika.
2 Co innego kolego zuh, gdybyś na zimnym silniku przekręcił tylko zapłon a wentylator mimo wszystko kręci się to przyczyny już wyjaśnione masz.
Odpowiedz na te dwie pytanie, które masz wyżej opisane. Jaki problem 1 czy 2 _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Wszystko było ok tylko silnik kulał. Wiatrak chodził normalnie. Postanowiłem oczyścić odme. Po skręceniu wszystkiego do kupy i jak pisałem próbie odpalenia bez podłączonego komputera przy przepływce wiatrak już się kręcił.
Mi też się wydaje, że nie ma nic wspólnego z wiatrakiem ale to po tym wiatrak zaczął kręcić się na okrągło.
Wiatrak chodzi cały czas. Na zimnym silniku też cały czas. Chodzi najwyższych obrotach. Wystarczy włączyć zapłon silnik nie musi być uruchomiony. Po odłączeniu modułu/sterownika wiatraka (ten co jest przed chłodnicą) wiatrak przestaje się kręcić. Wcześniej działało bez problemów.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 06 Mar 2015, 11:53
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Kolego zuh, całkowicie już nie rozumiem twojego problemu.
Cytat:
Po odłączeniu modułu/sterownika wiatraka (ten co jest przed chłodnicą) wiatrak przestaje się kręcić. Wcześniej działało bez problemów.
To chyba nie dziwne że odłączając moduł wentylatora przestał chodzić i nie mogło bez podłączenia ci wcześniej działać.
Cytat:
próbie odpalenia bez podłączonego komputera przy przepływce
Przepływomierz nie jest komputerem i gdybyś nawet główny komputer odłączył to też byś nie odpalił silnika i również nic by się nie stało.
Cytat:
Wszystko było ok tylko silnik kulał. Wiatrak chodził normalnie
Dziwne wiatrak chodził normalnie a niby problemy nadal są tylko silnik kulał
Kolego zuh, z całym szacunkiem ale radziłbym do tego auta nie wsadzać pazuchy a dać to mechanikowi oraz dopracuj swoje wypowiedzi bo masz już 6 stron i ciągłość o tym samy jak nie mamuśka to coś tam jeszcze,(nie obraź się ale tak tutaj widać) zauważ że problemy z silnikiem masz od początku a na 5 stronie mamuśka zdążyła już pojechać nie naprawiając auta i dalej ten sam problem opisujesz w sposób lakoniczny i nie zrozumiałe dla innych osób. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Pią 06 Mar 2015, 15:14
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Ja bym sprawdził wiązkę przewodów, od czujnika temperatury do sterownika wentylatora. To wygląda tak, jakby "coś" wolało by silnik się nie przegrzał, dlatego pracuje wentylator na max obrotach i chłodzi silnik. Sprawdzając przewody, nigdy nie patrzymy na "oko", lecz używamy do tego omomierza. Rezystancja przewodów powinna być bliska zeru.
Jeżeli na złączu do sterownika wentylatora jest non stop napięcie, to spróbuj odłączyć przewód sterujący pracą wentylatora. Jeżeli po wyjęciu przewodu sterującego, wentylator nadal pracuje, to możesz twierdzić, że sterownik jest uszkodzony a najbardziej tranzystory znajdujące się na płytce.
Jeżeli po odpięciu sterowania do sterownika wentylatora, wentylator nie pracuje, to znaczy że element sterujący jest uszkodzony itp. To znaczy że wina jest po stronie sterowania. Elementem sterującym według mnie jest czujnik temperatury.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Transit 2 napisał:
To chyba nie dziwne że odłączając moduł wentylatora przestał chodzić i nie mogło bez podłączenia ci wcześniej działać.
Pewnie, że nie jest dziwne. Powiedz mi gdzie napisałem że to jest dziwne? Napisałem, że po odłączeniu wiatrak przestaje działać i tyle. Nie pytałem dlaczego przestaje działać.
Transit 2 napisał:
Przepływomierz nie jest komputerem i gdybyś nawet główny komputer odłączył to też byś nie odpalił silnika i również nic by się nie stało.
Kolejny raz powiedz gdzie napisałem, że przepływomierz to komputer? Też nie napisałem że to jest dziwne. Wiem, że bez sterownika silnik nie odpali. Opisywałem w jakich okolicznościach wiatrak zaczął się kręcić bez przerwy.
Transit 2 napisał:
Cytat:
Wszystko było ok tylko silnik kulał. Wiatrak chodził normalnie
Dziwne wiatrak chodził normalnie a niby problemy nadal są tylko silnik kulał
Przeczytaj całą wypowiedź a nie komentujesz zdania wyrwane z kontekstu.
Przeczytaj jeszcze raz wypowiedzi tym razem ze zrozumieniem. Nie chcesz nie pomagaj, szkoda ale trudno się mówi. Rejestrowałem się na tym forum między innymi dlatego żeby otrzymać albo dać pomoc (jeżeli będe w stanie pomóc) innym użytkownikom. Radą "idź do mechanika" nie pomagasz. Zrobił się taki tasiemiec bo sprawdzam wskazówki i opisuje efekty.
Nie używam tego auta więc opisuje to co mi przekazała mama.
Ostatnio zmieniony przez zuh dnia Pią 06 Mar 2015, 15:42, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 06 Mar 2015, 15:41
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Kolego DamianoOl, mam wrażenie że to też twoje konto zuh.
Napisał DamianiOl;
Cytat:
Jeżeli po odpięciu sterowania do sterownika wentylatora, wentylator nie pracuje, to znaczy że element sterujący jest uszkodzony itp.
A niby czemu miałby wentylator pracować po odpięciu kostki od czujnika temperatury, na jakiej podstawie.
Nie ma czegoś takiego jak sterowanie do sterownika wentylatora. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Pią 06 Mar 2015, 15:46
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Niestety, mylisz się. Jestem zupełnie inną osobą niż ta, która posiada konto o nazwie zuh. Rejestrując się na forum, pragnę komuś pomóc i przy okazji nauczyć się budowy samochodu, jego sterowania itp.
Transit, bierz pod uwagę jedną rzecz. Np: Czujnik temperatury pokazuje Ci złe wartości. Co robi jednostka sterująca? Czy lepiej gdy silnik jest niedogrzany, czy jak jest przegrzany? Oczywiście, że niedogrzany, ponieważ nie istnieje możliwość uszkodzenia silnika przez zbyt niską temperaturę pracy.
Oczywiście, mogę się mylić. Po to jest forum, by sobie pomagać, a na forum każdy może się pomylić, bądź czegoś nie wiedzieć Jakbyśmy wszyscy znali się na samochodzie, to po co byłoby te forum? A jednak całe forum tętni życiem:)
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez DamianOl dnia Pią 06 Mar 2015, 15:47, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Transit 2 napisał:
A niby czemu miałby wentylator pracować po odpięciu kostki od czujnika temperatury, na jakiej podstawie.
Nie ma czegoś takiego jak sterowanie do sterownika wentylatora.
A na takiej podstawie, że jak czujnik ulegnie uszkodzeniu lub odłączymy kostke od czujnika to wentylator uruchomi się automatyczne. Komputer nie wie wtedy jaka jest temp płynu chłodzącego i uruchamia wentylator aby silnik się nie przegrzał.
Dlatego też jest taki długi temat bo trzeba powtarzać co było napisane.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 06 Mar 2015, 15:56
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Kolego zuh, poczytaj to sobie jeszcze raz:
Cytat:
i przez pomyłkę chciałem odpalić auto z niepodłączonym komputerem (ten co jest z przepływką)
Jestem właśnie mechanikiem i proszę cię nie opisuj takich bzdur.
Na koniec mam nadzieję że moderator tym się zajmie, bo post nie jest zrozumiały dla inny osób.
Następna sprawa jak możesz twierdzić że nie pomagam skoro nawet nie raczyłeś odpowiedzieć na kilka pytań. Wróć do początku postu i przejrzyj jeszcze raz. Koniec mi tematu z mojej strony, niech inni się zajmą. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nie odpala
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.