Witam.
Mam problem z moim A160 benzyna, automat z 99 roku. A więc tak, po nocy auto musi długo kręcić aby odpalić, czasami zdarza się, że jak odpali to za chwile gaśnie. Obroty falują, czasami są za niskie. Przy dodaniu gazu pulsująco wzrastają obroty. Na ciepłym silniku odpala lepiej. Odcina obroty około 4 tys na min.
Po kilku dniach takiego odpalania, na kolejny dzień rozrusznika kręci i słabnie i już nie ma siły kręcić. Jak ładuje akumulator to ładowarka wskazuje 12,2V wydaje mi się, że powinien jeszcze kręcić?
Dwa razy zdarzyło mi się, że przy odpaleniu słychać było tylko "pyk" i rozrusznik nie kręcił. Odpaliłem silnik poprzez kable od drugiego auta i odpalił, po chwili zgasiłem i już sam odpalał więc raczej alternator nie naładował przez pół minuty akumulatora. Proszę o pomoc?
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sro 04 Lut 2015, 11:55
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Co do mechaniki to znam tylko podstawy benzyniaków, ale postaram Ci się pomóc.
Według mnie przyczyn może być kilka.
1)Sprawdź czy syczy Ci spod korka wlewu paliwa (zapchanie odpowietrzania w zbiorniku też powoduje takie objawy).
2)Przepustnica-ogólnie czy jest sprawna i nie zapchana i (weź pod uwagę potencjometr przepustnicy)
3)Odma + wszystkie przewody dolotowe ( sprawdź czy nie dostaje lewego powietrza)
Jeżeli mówię źle, to ktoś mnie najwyżej poprawi i razem się nauczymy
Co do elektryki bo na tym się bardziej znam. Co do akumulatora.... Większość ludzi błędnie myśli, że jak ma napięcie 12V to akumulator jest naładowany. Jednak jest to nie prawdą. Sprawny akumulator na postoju bez obciążenia powinien wskazywać powyżej 12,5V. Jeżeli napięcie jest niższe, tym mniejsze prawdopodobieństwo zapalenia samochodu. Wynika to z prostej przyczyny, tzn wzoru na prąd I=U/R . R-jest takie samo, natomiast U-napięcie się zmniejsza to i prąd do rozrusznika się zmniejsza i trudniej zapalić.
Co do ładowania z drugiego samochodu, to sprawa wygląda tak, że prąd płynie z większego potencjału do mniejszego. Skoro kolegi samochód ma 14,4V to automatycznie ładuje Twój akumulator, a podczas rozruchu prąd pobierany jest od niego. Dlatego może Ci się wydawać, że po minucie możesz sam zapalić samochód
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 05 Lut 2015, 18:39
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Witam, koledzy raczej większość myśli że akumulator może wytrzymać wieczność i można kręcić rozrusznikiem cały dzień bez uszczerbku dla akumulatora.
Tylko diagnostyka SD może stwierdzić co jest przyczyną a potrafi wiele zaoszczędzić, także przyczyny może być wiele poczynając od pompy paliwowej, zapchanym filtrem, czujnik wału i wiele inny rzeczy które nie sposób wymieniać. Na koniec, jakie błędy wykazało komputer bo tylko na tej podstawie można stwierdzić co jest w autku.
Uszkodzony akumulator też takie objawy powstają, spróbuj podmienić akumulator i zobacz co się dzieje wtedy.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Jak już nie będzie wyjścia to pojadę na komputer, teraz to co mogę chciałbym sprawdzić. Może się uda zaoszczędzić 130zł. Akumulator dzisiaj wsadziłem z drugiego auta (centra futura, dwa miesiące temu kupiony) jutro zobaczę co będzie. Jutro sprawdzę syczenie w baku.
Dzisiaj rano nie odpalił, kręcił i już powoli chwytał ale mocy mu zabrakło (mama odpalała bo nim jeździ) przyszedłem i odpaliłem poprzez kable z mojego auta. Moje auto było odpalone i podłączone do albatrosa po około 3 minutach jak akumulator w albatrosie się podładował odpalił bez najmniejszego problemu. Po dystansie około 12km auto zostało zgaszone i po 7 godzinach odpaliło kręcąc jakieś 5-6 sekund.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Pią 06 Lut 2015, 01:07
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
W takim razie akumulator możesz mieć już w złym stanie i nowy akumulator będzie lekarstwem tylko na część problemów a dokładniej mówiąc to na odpalanie samochodu.
Dla pewności od razu sprawdź woltomierzem jakie jest napięcie na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika. Powinno znajdować się w zakresie 13,6-14,4V.
Odnośnie falowania obrotów, zacząłbym sprawdzanie od przepustnicy, ponieważ gdy jest zapchana, występują właśnie takie objawy jakie Ty masz. Nie powiem Ci jednak jak się do niej dostać, ponieważ mam diesla:)
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Dzisiaj rano ma akumulatorze z mojego auta odpił bez większego problemu ale jak piszesz obroty dalej falowały. No ale i tak akumulator do wymiany. Do przepustnicy wiem jak się dostać, jutro sprawdzę jak wygląda od środka.
No i jaki akumulator kupić?
Albatros ma klime, podgrzewane siedzenia, automatyczną skrzynie, i silnik benzynowy 1.6
Był zamontowany 70 Ah 640a car technic, nie wiem czy oryginalny.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Pią 06 Lut 2015, 11:32
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Im większy prąd rozruchowy tym lepszy
A tak na poważnie, to jak miałeś 70Ah to w zupełności wystarczy... Ja w dieslu mam gdzieś z przedziału 50-60Ah i chodzi bez żadnych problemów.
Tak więc przy doborze akumulatora kieruj się jego pojemnością i prądem rozruchowym. Jeżeli miałeś 70Ah to taki sam osobiście bym kupił. Jednak jak będziesz w sklepie z akumulatorami, mówiąc markę samochodu, powinni Ci sami dobrać najbardziej odpowiedni do naszego auta.
Odnośnie falujących obrotów, ubywa Ci oleju, bądź cieknie np bagnetem?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Bagnetem chyba nie ale ogólnie cieknie olej. Duł silnika po stronie rozrządu mam mokry od oleju. Wczoraj jak wyciągałem akumulator to musiałem od spodu auta przytrzymać śruby żeby wykręcić mocowanie akumulatora to widziałem mokry silnik. A to może mieć coś wspólnego?
Więc kupie akumulator taki jaki miałem.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Odma, zamarznąć?
Tak, przy odkręcaniu korka słychać zasysanie ale po jego odkręceniu obroty dalej falowały. Gdzie szukać odpowietrzenia baku? żeby je udrożnić. A może mała dziurka w korku by załatwiła sprawę?
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Pią 06 Lut 2015, 16:25
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Na krótkich odcinkach nie zdąży wyparować wilgoć i powolutku się zapycha, zamarza. Im niższa temperatura tym mniej "wody" może być w powietrzu (prawa fizyki itp). Teraz jest niska temperatura, warto sprawdzić. Kiedyś mój kolega miał właśnie taki sam problem. Okazało się że miał zapchaną odmę. Gdy odma była zapchana, odkręcił wlew paliwa i silnik się ustabilizował. Po oczyszczeniu odmy, wszystko wróciło do normy, a gdy odma jest czysta, odkręcenie wlewu paliwa powodowało nierówną pracę silnika. Dlatego pytałem się o ten wlew paliwa. Oczywiście wlew paliwa nie oznacza na 100% czy odma jest sprawna czy nie.
Wiadomo, że najłatwiej byłoby podłączyć komputer i odczytać błędy, jednak czasem warto samemu poszperać i spróbować naprawić. Naprawa=satysfakcja:)
Powiedz mi jeszcze, czy podczas pracy silnika, pod maską nie słychać "lewego" powietrza. Teraz sprawdź cały dolot, czy nie ma nigdzie lewego powietrza. Wszystkie przewody, złączki itp rury. Jeżeli jest wszystko sprawne, to poszukaj w internecie jak sprawdzić odmę czy jest zapchana czy nie.
Kolejnym punktem do sprawdzenia jest silniczek krokowy i przepustnica.
Ostatnio zmieniony przez DamianOl dnia Pią 06 Lut 2015, 16:39, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
W tej sytuacji odmę zostawcie w spokoju. Przyczyna jest w innym miejscu. Poszukajcie na forum. Jest kilka tematów. Wykorzystajcie szukajkę.
Akumulator 70 Ah może być. Mam takowy. Wyrabia. W sklepie zaproponują wam wg katalogów sprzedawcy 50 Ah. Natomiast mądrości katalogowe typu Neorignal bądź Ilcats podają 62 Ah. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Tak. auto jeździ krótkie docinki, 2x po 12km dziennie. Jutro posprawdzam co się da.
Więc kupie taki sam akumulator jaki był.
A tak z innej beczki. Są jakieś interfejsy które ogarniają a-klase? Odczytywanie/kasowanie błędów. Chodzi o takie które się podłącza pod laptopa albo bezprzewodowo się łączy. W ogóle to a-klasa ma złącze OBDII, tak?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Rozebrałem dzisiaj górę silnika i się okazało, że ta dziurka od odmy była zatkana więc odma nie działała. Miałem tam jeszcze jeden problem ale jutro o tym napisze i wstawie fotki.
Teraz mam inny problem. Przy składaniu (spieszyło mi się) zapomniałem podłączyć komputera tego co przepływka z nim jest. Po próbie odpalenia rozrusznik nie zakręcił ale uruchomił się wiatrak chłodnicy. Potem zorientowałem się, że komp nie podłączony i go podłączyłem. Silnik odpalił ale wiatrak dalej chodzi. Co się mogło stać?
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Nie 08 Lut 2015, 00:03
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Czyli odma? Po przeczyszczeniu jest ok? Pytam się bo chciałbym wiedzieć czy problem ustąpił
Odnośnie wentylatora.... Stanął po jakimś czasie? Pomiędzy próbą a zapaleniem, dalej pracował?
Czy mimo wszystko nadal pracuje mimo wyłączonego silnika?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Obroty jakby się ustabilizowały ale wszystko się jutro okaże.
Włączam zapłon wentylator chodzi chyba na max obrotach uruchamiam silnik wentylator chodzi, po chwili jak silnik chodzi to wentylator cały czas działa, gaszę silnik wentylator przestaje działać.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Odłączyłem akumulator na noc. Dzisiaj przyszedłem i odpaliłem po sekundzie zgasł silnik, drugie odpalenie i już chodził. Wiatrak cały czas chodzi. Obroty dalej falowały ale inaczej.
Jak narazie moja teoria, że padł czujnik temperatury odpowiedzialny za włączanie wentylatora albo gdzieś zaśniedział/urwał się przewód od niego. Gdzieś może ruszyłem kabel i teraz nie styka. Jakoś specjalnie nie przyglądałem się temu ale zauważyłem tylko jeden czujnik temp cieczy chłodzącej. Znajduje się on za kolektorem ssącym po prawej stronie jak się patrzy od przodu auta. Ten czujnik odpowiada za uruchamianie wentylatora czy jest gdzieś jeszcze jakiś czujnik?
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Nie 08 Lut 2015, 19:43
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Nie jestem pewny, ale czy wentylator chłodnicy nie załącza się automatycznie z uruchomieniem klimatyzacji w celu zwiększenia sprawności układu? Sprawdź czy wentylator chodzi gdy klimatyzacja jest włączona/wyłączona.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Klimie wyłączyłem. Wentylator włącza się po włączeniu zapłonu, nawet jak silnik nie jest jeszcze odpalony. Sprawdziłem "drożność" przewodów i od czujnika do komputera jest przejście. Od komputera do sterownika(tego przed chłodnicą) wiatraka też jest przejście.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Nie 08 Lut 2015, 22:24
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Coś mi tu nie pasuje. Poprawnie działający czujnik temperatury cieczy powinien informować sterownik o jej temperaturze i po przekroczeniu temperatury progowej, załączyć wentylator. Czy jest możliwość, że problem istniał przed Twoim zaglądaniem pod maskę? Czy to się stało od razu po Twoim czyszczeniu odmy?
Według mnie, na samym początku sprawdź styki do samego wentylatora i przy samym czujniku. Możliwe że gdzieś jest przetarty ze starości i zwiera
Co do falowania obrotów. Rozumiem że dalej falują, ale jest jakaś poprawa?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Mi też nie pasuje.
Napewno tego wcześniej nie było bo wentylator chodzi na dużych obrotach i słychać go. Wcześniej była cisza.
Mi to wygląda na niesprawny czujnik który przekazuje komputerowi że silnik jest mocno nagrzany i komp załącza wiatrak.
Jak odłączyłem czujnik to nic się nie zmieniło. Ale jak zwarłem piny z wtyczki czujnika dalej było to samo. Fakt, że nie jestem pewny czy dobrze stykała ta zworka.
No jest jeszcze jedna opcja, że komputer złapał błąd jak za pierwszym razem chciałem odpalić a nie miałem komputera podłączonego. Tylko dlaczego miał złapać błąd skoro nie był podłączony.
Chyba, że to nie ten czujnik?
Zaobserwowałem, że jeden przewód od czujnika idzie do komputera a drugi przewód rozdziela się na dwa i jeden idzie do komputera a drugi gdzieś w stronę kabiny. Może do kontrolki?
Od wiatraka idą dwa kable do tego sterownika aluminiowego przed chłodnicą. Do tego sterownika dochodzi dwoma innymi kablami masa i +12V. I są jeszcze dwa cienkie kable które też idą do komputera ale do tej drugiej wtyczki.
Obroty na początku falują (ale już inaczej) a nawet raz mi zgasł po sekundzie. Jak się silnik rozgrzeje to wszystko się stabilizuje i chodzi już równo. To też by wskazywało na czujnik temp chłodzącej. Na początku jak silnik jest zimny powinien dostawać większą dawkę paliwa (ssanie) a nie dostaje bo komputer myśli, że silnik jest nagrzany bo czujnik tak wskazuje. Potem jak się silnik rozgrzeje to już potrzebuje mniejszą dawke i wtedy już jest wszystko ok, oprócz tego wentylatora.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 09 Lut 2015, 12:33
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Witam, może zainteresuje. Falowanie silnika może być różnie poczynając od czujnika temperatury który idzie do sterownika lub czujnika wału korbowego i ten właśnie ostatni bardziej odpowiada za falowanie silnik lecz bez diagnostyki trudno jest powiedzieć, spróbuj wyczyścić czujnik położenia wału korbowego często jest zawalony pyłkiem.
Jeśli przeszkadzam to sorki .
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Pon 09 Lut 2015, 20:41
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Cieszę się transit że zasiliłeś grono starających się rozprawić z problemem zuha:)
Według mnie, zuh ma rację. Z działającym non stop wentylatorem, obstawiałbym czujnik płynu chłodniczego. Mechanikiem nie jestem, lecz zuh- masz możliwość by ten czujnik odłączyć i sprawdzić jego rezystancję przy kilku różnych temperaturach? W taki sposób będziemy pewni czy mamy problem z czujnikiem. Według mnie to jest przyczyną. Chyba, że masz znajomego, od którego pożyczyłbyś i sprawdził działanie jego czujnika w swoim aucie. Według mnie czujnik do wymiany, skoro obroty nie falują na ciepłym silniku, a wentylator załącza się od razu. U siebie sprawdziłem, że mimo działającej klimy, wentylator się nie załącza.
Tak więc, przede wszystkim sprawdź czujnik
Jak dowiem się jakie wartości rezystancji powinny być, post edytuję
Edit:
Zuh- nie próbuj odkręcać itp tego czujnika, tylko spróbuj wejść z miernikiem i zmierzyć jego rezystancję gdy jest zimny(po nocy np) i po kilkuminutowej jeździe. Wykonaj z 4-5 pomiarów przy różnej temperaturze. Wtedy okaże się czy mamy do czynienie z PTC czy z NTC. Po wartości rezystancji, dowiemy się czy czujnik sprawny czy nie.
A co do przewodów... Ten czujnik zmienia rezystancję. Jeden z tych przewodów jest dostarczony, a poprzez jego rezystancję zmieniają się charakterystyczne wartości dla prądu stałego. Natomiast drugi przewód rozdziela się na 2, ponieważ jeden przewód musi wrócić do sterowania silnikiem, a drugi do kierowcy (pomijając, do licznika).
Mam nadzieję że zrozumiałeś
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Wentylator wam wariuje??
Poczytajcie ten temat, podobnych tematów też poszukajcie.
http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=206761 _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Z sprawdzenie czujnika będzie ciężko aczkolwiek nie jest to niemożliwe. Piny czujnika są tak jakby od tyłu i ciężko będzie miernikiem podejść, chyba że się wbije w kable. Coś się pokombinuje.
Mam znajomego w sklepie motoryzacyjnym i mówił mi, że jeżeli będą mieli na stanie taki czujnik to mi go da i jeżeli po wymianie nie będzie poprawy to zwrócę ten czujnik a jak się poprawi to po prostu zapłacę za niego. No chyba, że nie będą mieli go na stanie.
Tamten temat czytałem ale tam chodził pulsacyjnie. A już nie chciałem przenosić rozmowy do innego tematu. Mówili też o przetartym kablu dlatego sprawdzałem wiązkę. No i też było wspomniane o czujniku.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Jak sprawdzić czujnik?
Masz filmiki w sieci. Oto jeden z nich;
https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU
Ciśnienie paliwa na listwie sprawdzałeś?
Najlepiej sprawdź autko pod komputerkiem i podaj błędy. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Sprawdzić wiem jak ale nie wiem gdzie jest czujnik wału. Narazie czujnikiem wału się nie przejmuje gdyż czujnik wału nie ma nic wspólnego z wentylatorem chłodnicy. Interesuje mnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Wiem jak go sprawdzić ale nie ma tam dojścia. Jeżeli uda załatwić na podmiankę to po prostu podmienię i wtedy się zobaczy.
Mam nadzieje, że wcześniejsze falowanie obrotów było spowodowane zapchaną odmą i zasyfiałym dolotem i przepustnicą a teraźniejsze falowanie (już inaczej faluje) na zimnym silniku spowodowane jest tym że komp nie puszcza większej dawki paliwa.
Ciśnienie na listwie sprawdzałem ale manometrem do sprawdzania ciśnienia w kołach ;/ Skala na manometrze jest do 3 bar a wskazówka powędrowała dalej, aż się zatrzymała na kołku oporowym ale z drugiej strony.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Wentylatorem steruje aluminiowa puszka. Dochodzi do niej masa i +12V grubymi kablami i odejście do wiatraka też dwa grube kable. Są jeszcze dwa cienkie kable sterujące które idą od komputera. Podejrzewam, że zależnie od tego jakie napięcie podaje komputer wiatrak kręci się szybciej lub wolniej. W tej puszcze aluminiowej jest jakiś układ scalony, nie znam się na elektronice. Są tam (chyba 4) takie czarne kostki na trzech nóżkach (regulatory napięcia?) które przylegają do radiatora (obudowy) i to może one sterują prędkością obrotową silnika wiatraka? Każdy przepuszcza inne napięcie? Nie wiem jak sprawdzić czy działa ta puszka.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Wto 10 Lut 2015, 17:17
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Mógłbyś zrobić zdjęcia? Jak wygląda obudowa, jak wygląda w środku? Podstawy elektroniki znam, więc być może pomogę w interpretacji części i ich zastosowania. Ze zdjęć byśmy mogli coś wywnioskować.
Jedna rzecz mi nie pasuje. Na tych małych pinach (dokładnie mówiąc to na kostce) jest 1V albo 2V (dokładnie nie pamiętam) po włączeniu zapłonu. Nawet jak odłączę komputer (niby steruje wiartakiem) to po włączeniu zapłonu wiatrak i tak się włącza.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Czw 12 Lut 2015, 17:38
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Skoro załatwiłeś nowy czujnik, to zajmijmy się tym czujnikiem:)
Jak wymienisz na nowy, daj znać jak z wentylatorem. Czy dalej jest to samo, czy jednak wentylator pracuje prawidłowo. No i również poinformuj nas o falowaniu obrotów, a dokładniej czy przestały wariować.
Jeżeli po wymianie czujnika dalej wentylator będzie tak pracował jak na starym czujniku, wtedy zaczniemy grzebać w tej płytce, co zamieściłeś zdjęcia.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 12 Lut 2015, 18:50
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Witam, ja zauważyłem że płytka cała nigdzie nie ma przepalonego, przyczyna leży gdzie indziej, czujnik lub przekaźnik albo przerwa w instalacji. Dalsze szukanie w tej puszce nie ma sensu.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Myślisz że jest jeszcze przekaźnik oprócz tej puszki?
Wymieniłem czujnik i z obrotami nie wiem czy lepiej czy nie ale dalej falują po dłuższej chwili przestają a wiatrak dzielnie się kręci. Wydaje mi się, że przy mrozie jest gorzej ale pewny nie jestem bo już mi się myli. Mnie zastanawia dlaczego wiatrak się włącza pomimo odłączonego komputera, bo to chyba komputer steruje wiatrakiem?
Po przygodach z mechanikami z komputerami. Kupiłem EML 327 i połączyłem się poprzez jakiś program ale był w demo wersji więc wywalił mi tylko kody błędów. Całą litanie błędów.
P017005
P017002
P017009
P060001
P060009
P06000D
P060003
P060004
P030100
P017003
Wie ktoś co to za błędy?
I wszystkie mają typ permanentny.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 13 Lut 2015, 11:25
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Nie tylko myślę że przekaźnik i jeżeli chodzi o wiatrak to nie wiem czy sprawdzałeś czujnik temperatury chłodnicy(nie silnika), w chłodnicy jest też czujnik i to on odpowiada za załączanie wiatraka, A co do błędów to już nie znam tych kodów, wiem tylko że wprowadzają w błąd. Najlepsza diagnostyka to SD.
Odłącz kostkę z czujnika temperatury w chłodnicy i zobacz co się dzieje.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Szczerze mówiąc to byłem pewny, że jest jeden czujnik który daje info do komputera i komputer już steruje wiatrakiem. Poszukam dzisiaj czujnika na chłodnicy. W okolicy (małe miasto) nikt nie połączył się z moim autem.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sob 14 Lut 2015, 13:20
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Transit, po części masz rację. Jednak warto też dogłębnie sprawdzić płytkę, gdzie zuh zamieszczał zdjęcia. Uszkodzenie kondensatora mógłbyś sprawdzić wzrokowo(puchnięcie lub rozlanie elektrolitu, lecz najlepiej miernikiem-mogło wystąpić mikrozwarcie), lecz tranzystora już nie(jedynie gdy wybuchł). A na tej płytce są 3 tranzystory, sterujące pracą wentylatora. Jeżeli wystąpiło w nim wewnętrzne zwarcie, tranzystor będzie non stop zwarty i wentylator będzie ciągle pracował.
Zuh, wyjmij jeszcze raz tą płytkę i zrób zdjęcie każdego z tranzystorów. Chodzi mi o oznaczenia byśmy mogli zdefiniować co to za rodzaj tranzystora i jak go sprawdzić
Oczywiście że transit, też może mieć rację i warto także sprawdzić jego pomysły odnośnie naprawy tego problemu. Według mnie, może też być wina w przekaźniku, jednak:
Przekaźnik od wentylatora powinien się zwierać w momencie gdy przekręcimy kluczyk na zapłon bądź zapalimy samochód (tak mi się wydaje). Jednak teraz mam do was pytanie. Czy podczas długiej jazdy w lecie, po wyłączeniu samochodu i wyjęciu kluczyków, wentylator wam pracował?
Jeżeli tak, to oznacza, że przekaźnik jest sterowany przez komputer. A jeżeli nie, to oznacza, że przekaźnik jest sterowany stacyjką.
W przypadku gdy jest sterowany stacyjką, na zapłonie zwierają się zestyki przekaźnika, doprowadzając napięcie do płytki sterującej wentylatorem(której robiłeś zdjęcie). Napięcie "dochodzi" do tranzystorów i gdy wszystko jest ok, tranzystory są sterowane przez komputer. Komputer pobiera informację od czujników, że należy załączyć wentylator i i tranzystory przepuszczają prąd do wentylatora i wentylator działa.
A w przypadku zuha, możliwe jest uszkodzenie tranzystora/ów, dzięki czemu on non stop jest zwarty i przepuszcza prąd do wentylatora.
Oczywiście należy też sprawdzić ciągłość przewodów, jak i ich złącz.
Edit:
Tak więc zuh, jak możesz to zrób dokładne zdjęcia każdego tranzystora w szczególności skupiając się na oznaczeniach
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sob 14 Lut 2015, 21:20
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Co do tego sterownika pracy wentylatora:
Jeżeli masz jakieś podstawy elektryki samochodowej, możesz sprawdzić działanie sterownika.
Dokładnie to chodzi o wyjęcie listwy z wiązką przewodów od sterownika. Następnie przygotowujesz dość długie 2 przewody. Musisz zlokalizować na którym pinie znajduje się +12V a na którym jest masa. Jeżeli będziesz miał problem to pisz:)
Następnie przewody łączysz z akumulatorem. +12V z akumulatora łączysz z zaciskiem +12V sterownika i tak samo postępujesz tylko że z minusem.
Jeżeli uda Ci się to wszystko dobrze połączyć, sprawdź miernikiem, czy na sterowniku -wyjście do silnika - pojawi się +12V i masa). Jeżeli sterownik nie wystawi napięcia to znaczy że pracuje poprawnie. Jeżeli sterownik wystawia +12V do silnika i masa jest połączona z ujemną klemą akumulatora(w zależności czy styki sterownicze są na plusie czy na minusie), to znaczy że sterownik jest do naprawy. Koszt tranzystorów jest niewielki, więc w takiej sytuacji najłatwiej jest samemu to naprawić przy odrobinie umiejętności.
Proszę o te sprawdzenie, ponieważ chciałbym wykluczyć czy tranzystory są uszkodzone:)
Co do przekaźnika:
Jeżeli zlokalizujesz owy przekaźnik, zrób zdjęcia. Na obudowie powinien znajdować się schemat elektryczny danego przekaźnika. Wstawisz zdjęcie, wtedy będę mógł Ci wytłumaczyć jak powinien działać przekaźnik i jak go sprawdzić miernikiem.
Ważne do rozwiązania problemu:
Wentylator jest silnikiem prądu stałego, tak więc powinien być sterowany poprzez regulację PWM. Na tych złączach pojawia się 1-2V, które otwierają tranzystor na sterowniku i dlatego wentylator pracuje. Jednak warto sprawdzić ogólnie czy sterownik jest sprawny.
Co do przewodów: Warto sprawdzić, tylko sprawdzić te przewody, które są podłączone do sterownika (te małe 2 przewody, które odpowiadają za sterowanie).
Osobiście, spróbowałbym na chwilę odłączyć sterownik klimatyzacji, być może to on załącza wentylator(jeżeli się mylę to proszę o poprawkę )
Czujnik temperatury płynu chłodniczego sprawdzałeś, tak więc to powinno odpaść.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 14 Lut 2015, 22:18
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Tak, ale żeby załączył wiatrak to musi napięcie przejść przez czujnik temperatury chłodnicy( nie mylić z silnikiem), jeśli czujnik uszkodzony to będzie cały czas chodzić lub wcale(na to nie ma reguł), z kolei uszkodzony sterownik to wiatrak wcale by nie chodził. Jeśli mowa o czas letni to po zgaszeniu silnika wiatrak chodzi nadal aż do ostygnięcia czujnika temperatury chłodnicy (zgadza się). W tym przypadku możliwe że czujnik temperatury chłodnicy ma uszkodzony lub zwarcie instalacji idące do tego czujnika.
Z opisu wcześniejszego sprawdzenia to był czujnik temperatury silnika a nie chłodnicy? (Czujnik silnika nie jest odpowiedzialny za sterowania wiatrakiem).
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sob 14 Lut 2015, 22:46
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Sprawdzany raczej był czujnik temperatury silnika.
A możesz powiedzieć, jak ten czujnik wygląda bądź gdzie się znajduje? Chciałbym się dowiedzieć, bądź poczytać o tym czujniku(dla własnej nauki:)) bo pierwszy raz o tym słyszę a jak napisałeś post to szukałem w internecie i nie dokopałem się do informacji by taki czujnik w w168 był.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 14 Lut 2015, 23:36
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Sorki wam koledzy, właśnie miałem okazje zobaczyć bliżej i faktycznie nie posiada czujnika tylko sterownik a mieści się ona w przodu po podniesieniu maski przedniej, jeszcze raz sorki. Jak obejrzę dobrze te auto to dam znać.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Jutro spróbuje sprawdzić ten sterownik jak pisałeś. Poszukam też tego przekaźnika.
Te małe kabelki ze sterownika wiatraka idą do komputera tego co jest razem z przepławką.
Wymieniany był czujnik cieczy chłodzącej, ten który jest przy bloku silnika. Z tego czujnika idą przewody jeden się rozdziela i idzie do kabiny (chyba na kontrolke) a drugi idzie już bez rozdziału do komputera. Że od czujnika kable idą do komputera to myślałem, że to jest czujnik który obsługuje i kontrolkę i wiatrak. Nie szukałem czujnika w chłodnicy.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Nie 15 Lut 2015, 12:02
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Mi osobiście nie pasuje ten 1-2V po włączeniu zapłonu. Świadczy to o tym, że coś jest nie tak. Dlatego sprawdź też rezystancję przewodów z czujnika do komputera. Możliwe że jest uszkodzony a komputer interpretuje to jako np podwyższoną temperaturę płynu chłodzącego.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Nie 15 Lut 2015, 13:54
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Dlatego sprawdź sterownik:)
Sprawdź też, czy przewody od wentylatora idą tylko do sterownika wentylatora czy gdzieś jeszcze.
Ponadto sprawdź, dokąd idą te cienkie przewody które wchodzą do sterownika wentylatora. Takie szczegóły mogą pomóc w rozwiązaniu problemu. Im więcej znajdziesz, tym łatwiej będzie mi dojść do rozwiązania problemu.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3Następny
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nie odpala
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.