Jestem skromny, ale smiem twierdzic, ze posiadam duza wiedze na temat dachu slk r170 ktora chcialbym sie z Wami podzielic. Wiedze zbieralem przez 4 lata uzytkowania r170tki, z roznych zrodel, w wiekszosci z forum zagranicznych ale tez w glownej mierze z wlasnych doswiadczen...
W wolnym czasie bede tutaj pisal miedzy innymi o:
-problemach z dachem i ich rozwiazywaniu,
-Regulacji dachu na zaczepach, ustawieniu konturu, regulacji klapy tylnej itp.
-kody bledow z carsoftu 7.4 (dach mozna zdiagozowac poprzez Pin Nr 20),
-regenracja silownikow, poczawszy od instrukcji ich wyjecia po ich rozkrecenie i regeneracje,
-napisze tez jaki jest potrzebny olej do pompy
-konserwacja dachu
-demontaz malych szybek
-regulacja, naprawa tynej polki
-pare ciekawostek serwisowych...
posiadam spora dokumentacje tj. Np schemat elektryczny, schematy schwitchy, ich rozlkowanie, rozne instrukcje i poradniki itd.
Chciałbym to umiescic na jakims portalu aby kazdy mogl sobie pobrac, wiec jak ktos ma dostep i wolne ok 500mb to dajcie znac, przesle a kros wrzuci na serwer.
Dobra koniec lania wody, macie tutaj kilka podstaw:
-dach obsluguje jedna pompa, 5 silownikow (2 podnosza klape, 2 dach, 1 zamyka dach na zaczepach) te wszystkie funkcje kontolowane sa 9 microswchitchy (wlacznikow krancowych), oraz mechnicznie przez dwie linki, ktore domykaja klape bagaznika oraz dwie linki ktore domykaja tzw. Secondary latches czyli drugie haki w dachu ( to jest bardzo wazne a nie kazdy wie) te 4 linki latwo sie reguluje, tak jak w rowerze hamulce...
-mercedes wydal swego czasu biuletyn serwisowy w ktorym poinformowal o wadliwych krancowkch 1,2,3 i 9. Codzi o to ze te krancowki maja takie gumki ktore pierwotnie mialy chronic przed kurzem i pylem a efekt jest taki ze w bardzo wysokich temperaturach sie po prostu zacinaja i nie dzialaja, wiec jesli w temp 30-40stC dach Wam nie dziala pawidlowo, nie otwiera sie lub po opuszczeniu nie chce sie podniec to wystarczy z krancowki 1,2,3,9 usunac te gumki ( w biuletynie nazywaja to ,,bellows,,) a jak nie wiecie gdzie sa krancowki 1,2,3,9 to juz wiecie : http://www.benzworld.org/forums/attachments/r170-slk-class/134769d1184584041-vario-roof-vario-switches.jpg
Możesz wrzucić to na ogólnodostępne serwery i na forum podać linki. Jak? Pobuszuj w necie a znajdziesz wskazówki.
Pamiętaj tylko jeden problem jeden temat. Jak będzie dużo historyjek obrazkowych to zapewne stworzymy dział z manualami. W obecnej chwili ciekawe tematy i najbardziej chodliwe to przyklejamy. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Różne są formy wdzięczności, stosuję pkt 14 RF.
W obecnej chwili debatujemy jak to ma wyglądać. Oczekujemy propozycji i przedyskutowania jaka forma będzie najlepsza. W większości ciekawe tematy są przyklejane, są też działy z manualami. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Mi chodzi o to aby utworzyc jeden temat o dachu i w nim zawrzec duzo wiedzy i rozwizywanie problemow a nie tak jak teraz pelno tematow o dachu, nikt nic sensownego nie napisze i temat umiera...
Dobraa, macie tutaj rozpiske bledow z carsofta po tescie digital VD
Vario Roof Codes
BI000
Multi-function control unit (N10-3) faulty Replace N10-3
BI0I0
Voltage terminal 30E < 10 V
BI0II
Voltage terminal 30E > 15
BI0I6
Terminal 31A missing (front power windows and inside light not functioning)
BI0I7
Terminal 31B missing (rear power windows and inside light not functioning)
BII20
Left front power window switch (front center console) (S21/1) sticks or short to ground
BII2I
Right front power window switch (front center console) (S21/2) sticks or short to ground
BI263
Hydraulic unit temperature (A7/5)> 95 °C
BI264
Hydraulic unit temperature (A7/5)> 120 °C
BI265
Temperature sensor line open or short
BI266
Soft top hydraulic unit (A7/5) blocked
BI267
Implausible status signal and speed signal at speed sensor
BI268
Status signal at speed sensor invalid
BI269
Vario roof switch (S84) or supply lead short to ground
BI270
Trunk lid "open" limit switch (S69/9) and left or right trunk lid "closed/locked" limit switch(S69/7 or S69/ actuated simultaneously
BI27I
Vario roof "open/lowered" limit switch (S69/11) and vario roof "closed" limit switch (S69/1) actuated simultaneously
BI272
Limit switch signals S69/1 S69/2 S69/3 and S69/11 implausible i.e.vario roof "locked" limit switch left (S69/3) and/or right (S69/2) actuated, whereas vario roof "open/lowered" limit switch (S69/11) and vario roof "closed" limit switch (S69/1) not actuated
BI273
Limit switch signals S69/1 S69/7 S69/8 and S69/11 implausible i.e.: trunk lid "closed/locked" limit switch left (S69/7) and/or right (S69/ actuated, whereas vario roof "open/lowered" limit switch(S69/11) and vario roof "closed" limit switch(S69/1) not actuated
BI274
No limit switch signal AD77.50-P-2000-07A
BI275
Trunk lid limit switch (S69/9) sticks or line open or short
BI276
Left or right trunk lid "closed/locked" limit switch (S69/7, S69/ sticks or line open or short
BI277
Vario roof "open/lowered" limit switch (S69/11)sticks or line open or short
BI278
Vario roof "closed" limit switch (S69/1) sticks or line open or short
BI279
Right (S69/2) or left (S69/3) vario roof "locked" limit switch sticks or line open or short
BI282
Left front power window motor, no block-type current or multi-function control module (N10-3)
BI283
Right front power window motor, no block-type current or multi-function control module (N10-3)
BI400
Left front power window M10/3 or terminal 30A or multi-function control module (N10-3)
BI40I
Right front power window M10/4 or terminal 30A or multi-function control module (N10-3)
BI402
Left rear power window M10/5 or terminal 30B or multi-function control module (N10-3)
BI403
Right rear power window M10/6 or terminal 30B or multi-function control module (N10-3)
BI490
Lines pump relay (A7/5k1) short or multi-function control module(N10-3)
BI49I
Lines trunk lid cylinder (A7/5y2) short or multi-function control module(N10-3)
BI492
Lines vario roof solenoid valve (A7/5y1) short or multi-function control module (N10-3)
BI493
Gong control line open or short
BI494
Indicator lamp leads, vario roof switch (S84) short
Od siebie dodam ze star diagnosis ma lepsze mozliwosci bo w czasie rzeczywistym pokazuje co dana krancowka za sygnal wysyla i po koleji jak co dziala, jednak carsoft jest narzedziem pomocniczym i moze podpowiedziec i naprowadzic na jakas usterke....
No i na koniec dnia macie numery krancowek:
Roof Locked Limit S69/2 Right Upper Windshield 170-820-09-10
Roof Locked Limit S69/3 Left Upper Windshield 170-820-09-10
Open/Lowered Limit S69/11 Next To Right Rollbar 170-820-12-10
Kolego foka_slk,
Bardzo dziękuję za inicjatywę podzielenia się wiedzą o SLK
W czasie deszczu kapie mi na lewą dłoń więc możliwe, że czas na regulację i Twoje informacje będą na wagę złota
Jako, ze nikt nie chce mi pomoc z wrzuceniem materialow na serwer, zalozylem chomika i w tygodniu wszystko powrzuca a tam:
-schematy hydrauliczne
-naprawa silownikow
-wszystko o microswitchach - krancowkach, gdzie jaka i za co odpowiada
-wymiana malych szybek
-naprawa polki
-konserwacja dachu
-wymiana pmpy
-diagnostyka dachu
-regulacja dachu
- i bonus ode mnie: diagnostyka dachu za 10pln czyli jak wykonac narzedzie diagnstyczne do dianstyki dachu za dziesiec zlotych aby oferowalo funkcje diagnostyki krancowek taka sama jak Star Diagnosis
Pozdro
Ps. Nie otwierajcie dachow w temperaturze ponizej 10stC bo czujnik przegrzania pompy potrafi zatrzymac i zlokowac prace pompy...
Dobra, duzo to nie zajelo, cos w wordzie skleilem (ponad 90 stron suchych informacji bez komentarza) i kilka plikow w pdfie, sukcesywnie jak mi sie bedzie chcialo (Czyt. Przy drineczku) bede dorzucal wiecej info na temat R170 i W140
A jak macie problem z dachem to piszcie-postaram sie pomoc. Moze nagram film w ktorym wytlumacze wszystko po koleji co jak dziala i co robic jak nie dziala, jak diagnozowac i regulowac... bedzie taki suplement do tego dokumentu wordowskiego...
Po pewnym czasie uzytkowania olej w pompie hydraulicznej robi sie mocno ciemny, gdy rozkrecilem pompe plyn byl ciemniejszy od kawy, prawie jak kakao, ladnie wszystko wyczyscilem w benzynie ekstrakcyjnej, wyczyscilem tez ten filterek wewnatrz pompy i skrecilem, aby zalac pompe plynem nalezy odkrecic srube na imbus na gorze pompy, po prawej stronie, ale uwaznie bo jest tam podkladka i nalewac bardzo powoli nalac troche i poczekac z 1 min pozniej znowu dolac z 50ml i poczekac az do uzyskania poziomu pomiedzy max a min, otworzyc i zamknac dach i poziom plynu sprawdzac na zamknietym dachu, ewentualnie dolac, przyda sie duza strzykawka do kupienia w aptece no i pyn hydrauliczny Febi zh-m Nr 02615 (ten sam co do nivo koszt ok 20pln za 1 litr, a do calego ukladu wchodzi cos kolo 400ml wiec cena smieszna) Po wymianie mozemy sie cieszyc psychicznym komfortem nowego czysciutkiego plynu (no prawie czystego bo w przewodach teoche zostalo) ale jak komus to przeszkadza to moze pojezdzic z tydzien i orzez ten czas otworzyc i zamknac z dziesiec razy dach to wowczas nowy olej ze starym sie troche wymiesza i jeszcze raz zmienic
Zeby zlac stary olej trzeba odkrecic ten bialy zbiorniczek (opaska zaciskowa).
Dołączył: 22 Maj 2015 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opolskie Posiadane auto: slk r170
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Maj 2015, 08:59
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) R170 dach, roof vario
Witam, piszę z zapytaniem o pomoc w diagnozie usterki dachu w slk r170 2.0 136 KM. Występuje dość nietypowy problem, dach czasem działa, czasem nie, nie ma reguły, że nie działa jak jest zimno, czy ciepło. gdy rozpocznę sekwencję otwierania, otwiera się tylnia klapa, pompa wyje, i na tym koniec, dach nie chcę ruszyć. Gdy dach jest otwarty, i chcę go zamknąć, również otwiera się tylnia klapa, i nic nie chce ruszyć, pompa wyje i nic, nie mogę wtedy nawet klapy opuścić spowrotem, guzik mruga na czerwono, a mechanizm w ogóle nie działa. Zaznaczam że czasami dach działa bez żadnych problemów! Samochód odwiedził już 4 mechaników, wszyscy rozkładali ręce, na komputerze błędów żadnych nie wykazywał. Wymieniłem pompę, sprawdziłem linki, zaczepy w podsufitce, czujnik otwarcia klapy jest cały. Prosiłbym o jakieś rady co robić dalej.
To proste: po otwarciu klapy nie dochodzi sygnal z krancowki po prawej stronie tylnej Lampy I nie rusza dalej,poczytaj moj dokument i ogarniesz wszystko jak to zdiagnoziwac, bledow nie bedzie bo to nie jest blad, zwykly mechanik od vw czy audi tego niegarnie, tu potrzeba mechanika od mb Ktory to kumairozumie a nie tylko potrafi odczytac bledy z kompa i cfaniakowac.
Dołączył: 22 Maj 2015 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opolskie Posiadane auto: slk r170
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 02 Cze 2015, 20:14
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) R170 dach, roof vario
rozebrałem tą krańcówkę odpowiadającą za otwarcie klapy, działa prawidłowo, przy otwieraniu dachu daje napięcie 12,70 V. prosiłbym o rady gdzie szukać dalej...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.