Jedziesz do serwisu który umie diagnozowac (nie tylko kasować) i płacisz max 150 zł, Ja mam w Wawie chłopa za 50 zł nawet, zatem na własny użytek nie musisz mieć SD, nie szyba się nie opuszcza - idealnie przylega do uszczelki, chociaż po latach niektórzy regulowali szybę, Ja także...
Witam Kolegów. Przymieżam sie do kupna slk 200 R170 po lifcie. Znalazłem sztukę z uszkodzonym przodem ale jaśki nie strzeliły(zderzak, lampy, mska, błotnik do roboty) Sprzedawca poinformował mnie ze dach niedziała, bo po strzale trzeba zresetować komputer i będzie chulać. Czy to prawda? Na co jeszcze zwrócić uwagę przy kupnie tego modelu? przebieg to ok 170k
Hej . czy ma ktoś namiar na zakład / specjalistę w Wawie (lub okolicach) od dachu ?
Dziś mądra głowa zbiłem szybę w dachu przy składaniu + trochę wgięła się metalowa listwa pod górną krawędzią szyby - jest teraz przerwa i nie dochodzi uszczelka dokładnie do dachu (nie wiem czy można prostować czy wymiana)
Też z dachem (mechanizm pewnie od klapy) coś musiało się trochę nadgiąć bo potrzebuje dociśnięcia klapa aby dach prawidłowo się zaryglował.
Z góry dzięki za pomoc bądź namiary na pw.
Witam nigdzie nie mogę znaleść pomocy. Mam mercedesa slk r170 98 r 230 kompressor dach ładnie się otwiera ale gdy już się schowa w bagażnik to zaczyna dalej pompka wyć tak jak by chciała coś zrobić, niby bagażnik zamknięty ale guzik się świeci i mryga podczas jazdy dodam że szyby od kierowcy i pasażera nie idą w górę gdy dach się schowa w bagażnik . A przy zamykaniu dachu tylne szybki trójkątne się nie zamykają i też pompka cały czas wyje , muszę wyjść otworzyć bagażnik i delikatnie go domknąć i najczęściej za drugim razem sie domykają i jest ok. Proszę o pomoc bo już głupieje . Pozdrawiam
Jak dla mnie to wskazuje na to, że jakieś krańcówki w bagażniku nie działają i proces otwierania dachu nie może się zakończyć. Musisz poszukać w necie gdzie są czujniki położenia krańcowego w bagażniku i posprawdzać wszystkie czy działają poprawnie. Najlepiej byłoby podłączyć do komputera star diagnostic
Jakiś czas temu oddałem moje r170 do blacharza, żeby zrobił wszystkie 4 rdzewiejące błotniki (zrobił też drzwi bo były porysowane). Niestety była to już późna pora roku i przy niskiej temperaturze bałem się otworzyć dachu.
Teraz jak jest sezon to czas tego używać. I pojawił się problem. Fachmany nie wpięli czujnika zamknięcia rolety, tak sobie wisiał za klapką. To nie problem, wpiąłem, dach działa. Ale coś sknocili z tymi małymi szybkami z tyłu. Otwierają się one tak max 1-3 cm obie i dalej nie idą. Dach mimo wszystko składa się poprawnie.
Kolego DonAndreas a powiedz mi gdzie jest ten czujnik rolety? Mam co prawda r171 ale szukam każdej opcji, bo spieprzył mi się zamek w bagażniku i nie mogę się za cholerę do niego dostać. Nawet mechanik w servisie kazał mi wchodzić przez tyną lampę Nie mogę otworzyć dachu, bo roleta jest złożona, Chce oszukać czujnik że roleta jest rozłożona i podnieść dach - bagażnik od drugiej strony, przy pierwszym etapie skladania dachu i dostał sie do zamka.
Kolego DonAndreas a powiedz mi gdzie jest ten czujnik rolety?
U mnie czujnik rolety jest po prawej stronie stojąc przodem do bagażnika, tuż pod plastikiem-osłoną boczną, jakieś 15 cm od krawędzi tylnej bagażnika.
Ale ja mam roletkę, której pałąk siada na specjalnych wgłębieniach, coś jak rolety w samochodach kombi, tylko że w jednym z tych zagłębień jest stycznik.
Z tego co się orientuję, to u Ciebie jest sztywna przegroda do zasuwania, zgadza się? Jeśli tak to styczniki na pewno masz gdzie indziej. _________________ Pozdrawiam,
DonAndress
Cześć,
miałem wczoraj lekką stłuczkę, samochód za mną za wcześnie ruszył i uderzył mi w tylny zderzak. Zderzak nie jest pęknięty, nawet nie jest zarysowany, generalnie nic się nie stało, ale mam wrażenie, ze lekko skrzypi klapa bagażnika przy jeździe na wybojach lub dziurach. Macie pomysł co mogło się stać, albo gdzie coś wyregulować/dokręcić w mechanizmach dachu żeby usunąć ten problem?
Drugi problem - może odeślecie mnie do jakieś innego wątku - zaparowany przedni reflektor. Po kradzieży przedniego kierunkowskazu i wstawieniu nowego zaczął się problem parowania i skraplania wody w przednim reflektorze, można coś zrobić poza wymianą reflektora?
Dołączył: 21 Lis 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok Posiadane auto: Scenic II Grand
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Sty 2018, 12:54
Temat postu:
Zaparowany reflektor
Jam miałem podobnie. Pomogło nawiercenie otworu na górnej-tylnej części obudowy i osadzenie na silikonie plastikowego kolanka z ramieniem skierowanym w dół. Dodatkowo wygrzałem reflektor długimi światłami.
W moim slk pomogło.
Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupsk Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 26 Mar 2018, 19:53
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) R170 dach, roof vario
Witam.
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi w jaki sposób zdemontować uszczelkę dachu prawą (nad szybą pasazera)? Mam delikatnie przeciętą - nowa z Aso juz czeka ale mam problem z demo razem starej.
Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Maz Posiadane auto: R170
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 23 Maj 2018, 11:00
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) R170 dach, roof vario
Dzień dobry
Mam nietypowy problem, wymieniałem lewą krancowke odpowiedzialna zazwolnienie lewego chwytaka klapy baganizka w momencie otwierdania dachy( tam jest tez uklad ktory odpowiada za obnizenie szebek trojkatnych. Przewleklem linke do cylinda bagaznika i zablokowaniu kulke na koncu stalowej linki miedzy widelkami.Tam tez przykrecilem srobkami mechaniz podobny do linki hamulcowej w rowerze;) Zauwazyle ze co i rusz sie to obluzowuje w sensie ta linka nie jest napieta a jak jest nie napieta to wtedy mi nie podnosi dachu po otworzeniu klapy bagaznika. Czy napiecie tej linki ma na to jakis wplyw czy usterka jest gdzie indziej? Ja tam nie wiedze zadnego obwodu elektrycznego poza jednym przelacznikiem ktory odpowiada za ten poczatkowy moment zwolnienia zaczepu bagaznika zeby klape otwierac do tylu. Czy dobrze kombinuje?
Wiem Wiem - kolejny gość z problemem. Ale pochłonąłem już wszystkie tematy z tym problemem na SLKForum i benz forum i ten problem się często pojawia i niestety nikt nie podaje jak się zakończył i jak go rozwiązał. Ja chcę ten temat zakończyc i opisać wszystkim co robić - bo pewnie jest to jakaś błachostka. Wiem też że należy podpiąć pod diagnostykę i będzie wszystko jasne - ale za każdym razem lecieć podpinać do komputera ?
Problem - dach się nie otwiera. Szyby się opuszczają obie mała i duża w dół , lampka świeci na czerwono w przycisku podczas trzymania do otwarcia i pompa nie startuje. Nic nie miga i nie bipa. Po prostu pompa nie pompuje więc nic się nie dzieje. Działało wszystko w 100 %. Tydzień temu wsiadłem i chciałem go otworzyć i wcisnąłem ale na zamykanie , dach trochę zatrzeszczał , potem włączyłem na otwieranie i już nie działał - najpierw myslałem że bezpiecznik ale w 1999 roku nie było bezpieczników przy pompie - nawet nie wiem gdzie on jest i czy wogóle jest
Co sprawdziłem:
Sprawdziłem wszystkie krańcówki - każda dotknięta i sprawdzona - po ruchu switchem lampka przyciku dachu mrugała lub się zapalała na stałe więc zakładam że krańcówki są sprawne. Jest ich 9 i wszystkie przeleciałem w ten sposób ruch switchem dawał objaw na lampce przycisku dachu - dlatego uwazam ze są sprawne - ale mogę być w błędzie.
Sprawdziłem pompę podając na nią napięcie bazpośrednio i działa
Przekaźnik przy pompie wymieniony na nowy ( nie chiński )
Sterownik N10-3 wyjęty i przejrzany pod kątem zimnych lutów czy też przegrzania. To w nim słychać cykające przekaźniki
Akumulator naładowany w 100 % - bo też jest problem jak jest słaby
Co nie działa :
Po przekręceniu zapłonu lampka na włączniku dachu się zapala i gaśnie - czyli system sprawny.
Wciskam włącznik dachu do otwarcie i obie szyby jednocześnie idą w dół i potem cisza. Słychać tylko jak cykają przekaźniki pod maską i w bagażniku. Nic się nie dzieje - jak w polskim filmie
Nie wiem dlaczego pompa nie startuje. Pod pompa są dwa zawory sterujące ruchem płynu - albo pompa otwiera albo zamyka dach - zaworki sterują chyba kierunkiem przepływu płynu - czy one mają jakieś elektryczne krańcówki ? Napięcie podane na pompę bezpośrednio uruchamia ją i czuć że chce się dach mocniej zamknąć więc zakładam że jest sprawna.
Gdzie jest zabezpieczenie silnika pompy - jakiś bezpiecznik jak wogóle jest - powinien być bo pompa mało prądu nie bierze patrząc po przekroju przewodu. Po 2000 roku obok pompy jest mały fuse box - w roku 1999 nie ma go.
Czy mogę ręcznie otworzyć dach i ręcznie go zamknąć ? Może jak to zrobię to cos wróci do normy. Wszyscy piszą o ręcznym zamykaniu dachu a czy mozna go ręcznie otworzyć i procedura jest taka sama jak przy zamykaniu ? Zwolnić kluczem haki w dachu , przekręcić zawór na pompie i jedziemy z dachem ? czy nic nie popsuję ? Stracznie dużo pytań ale też i problem nie jest łatwy, a nie jestem w mechanice słaby , ale też i ekspertem nie jestem.
próbuję to rozwiązać i jak ktoś wie czy silnik pompy ma jakieś zabezpieczenie to będę wdzięczny.
Wydaje mi się że krańcówki wszystkie dają do N10-3 sygnał że są w odpowiednim położeniu - połączone sa w szereg i jak któraś przewie układ to obwód na pompie się nie zamyka i ona nie ruszy - przekaźnik przy pompie załącza biegun dodatni , ale co z masą tej pompy. Jak podam pluc na pompe bezpośredni - nie działa - dopiero jak podam + i - zaczyna działać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.