Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Okonek Posiadane auto: Audi RS6 Avant
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Lut 2015, 15:35
Temat postu:
Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE
Witam . Przed rozpoczęciem opisu problemu zaznaczę że przeczytałem wszystkie posty na temat problemów ze wspomaganiem .
A więc Mercedes Vaneo 2002r. 1.7
Problem jest taki zniknęło wspomaganie , pompa nie działała ani w aucie ani przy podłączeniu na krótko 0 reakcji . Zamówiłem regenerowaną zamontowałem słychać że chodzi , odpowietrzona zgodnie z instrukcją którą znalazłem na forum. Wspomagania dalej nie ma po odpowietrzeniu . Z maglownicy dochodzi dźwięk taki jak by coś skrzeczało , kolumny mcphersona sprawdzone to nie ich wina , maglownica chodzi stusunkowo lekko lecz ten dźwięk jest przy krótkich szybkich ruchach .
P.S przy odpowietrzaniu płyn w zbiorniczku bardzo się przemieszcza przy skręcaniu kierownica schodzi w stan 20stopni kręcisz podchodzi pod korek , i tak wkółko lecz nie zawsze czasem płyn się nie ruszy w ogóle .
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE
Może ta regenerowana pompa nie jest całkiem sprawna, może elektronika jest ok, ale hydraulika padnięte, poza tym pompa sterowana jest za pomocą niebieskiego kabelka, to jest szyna LIN sterowanie sygnałem cyfrowym, podłączenie tam 12V może ją uszkodzić. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Okonek Posiadane auto: Audi RS6 Avant
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Lut 2015, 19:02
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE
Myślisz że regenerowana pompa za 600zł + oddanie starej z firmy renomowanej jest zepsuta ? Właśnie wiem ze ten cienki kabelek to sterowanie . A jak sprawdzić czy sterowanie jest ok ? dodam ze komputer nie wykazał żadnego błędu oprócz błędu jakiegoś zaworku w skrzyni automatycznej i jest jakiś sposób na sprawdzenie maglownicy ?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE
Pompa włącza się po odpaleniu silnika, powinno być słychać silnik elektryczny wtedy pojawia się ciśnienie w układzie i tyle, podczas pracy pompy widać pracujący płyn w zbiorniczku, maglownicę można sprawdzić tylko po wyciągnięciu, ale ona raczej się nie psuje. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 27 Lut 2015, 21:47
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE
holloww napisał:
pompa sterowana jest za pomocą niebieskiego kabelka, to jest szyna LIN sterowanie sygnałem cyfrowym, podłączenie tam 12V może ją uszkodzić.
Kolor niebieski to w tych rocznikach Mercedesa sygnał D+ (czyli napięcie pojawia się po wzbudzeniu alternatora). W tych latach o LIN jakoś chyba niewiele osób słyszało. Może być jeszcze kabelek zielono/czarny na którym pojawia się sygnał prędkości - czyli zmiana siły wspomagania zależnie od prędkości pojazdu.
Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Okonek Posiadane auto: Audi RS6 Avant
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 01 Mar 2015, 20:16
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE
A więc Panowie możecie mi jakoś pomóc ? Co mogę sprawdzić ? Pompę słychać po odpaleniu samochodu .
Odpowietrzyłem ładnie na zgaszonym silniku , później odpaliłem , pokręciłem kilka razy lewo prawo i nic . ogólnie pompa głośno chodzi i się przestraszyłem ( teraz juz wiem ze tak chodzi dobrze ) . Może za mało razy kręciłem na odpalonym ?
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Nie 01 Mar 2015, 23:10
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE
Sprawdź napięcia, kiedy i jakie są i napisz nam o tym.
Brązowy-masa
Mały przewodzik-alternator wzbudzony
Przewody +12V-często w samochodach są czerwone
Sprawdzając napięcia, sprawdź je pomiędzy stykami masa-(reszta przewodów). Wyniki na włączonym silniku powinny wskazywać tyle co podczas ładowania przez alternator w zakresie 13,7-14,4V.
Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Okonek Posiadane auto: Audi RS6 Avant
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 02 Mar 2015, 09:22
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE
Sprawdzę te napięcia jutro ponieważ leżę z 40 stopniową gorączką ( głupia grypa ) .
Ogólnie tak , mierzyłem kabel + wyszło tam ponad 12v ale nie pamiętam czy to było na zgaszonym zapłonie czy włączonym . Jest jeszcze taka misja że jak podłączałem pompę na zgaszonym zapłonie na 100% i iskrzyło się między przewodem tym plusowym . Powinno tak być ?
P.S Vaneo jest z 2001r.
Chciałbym wiedzieć jeszcze czy czujnik skrętu kierownicy jest tutaj za coś odpowiedzialny ?
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Pon 02 Mar 2015, 17:13
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE
Jeżeli mnie pamięć nie myli, to masz takie zaciski pompy (ogólnie sterownika).
+ 12V z akumulatora
- z akumulatora
+12V na pompę
- na pompę
przewód wskazujący, czy alternator zaczął pracować.
Po włączeniu silnika, zaczyna pracować alternator i w tym czasie w układzie nie ma 12V, lecz jest w zakresie ok 14V.
Z tym iskrzeniem, to jeżeli podłączyłeś się od razu do pompy, omijając sterownik, wtedy takie iskrzenie jest rzeczą normalną. Oczywiście najpierw rozumiem że połączyłeś masę do pompy, a następnie przewód plusowy.
Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Okonek Posiadane auto: Audi RS6 Avant
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Mar 2015, 10:34
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE
Witam Panowie , te kłótnie nie są tutaj potrzebne ....
A więc tak ponowne odpowietrzenie wspomagania nie pomogło .
Masa jest wporządku , na kabelku sterowania po odpaleniu jest ponad 14V to samo ns drugim plusowym przewodzie .
Sposób na "żarówkę" też sprawdzony , świeci się .
Był błąd czujnika skrętu i po wykasowaniu nie ma go i działa poprawnie wdg komputera.
Wyciągnięte kolumny mc'phersona wyczyszczone łożyska .
Wspomagania nadal brak , z maglownicy dochodzi dziwny dźwięk. Słychać że pompa pracuje tak .
Panowie proszę o jakąś pomoc bo ręce mi już opadają .....
Co jeszcze sprawdzić ?? Zaczynam wierzyć w to ze ta pompa regenerowana jest walnięta ale ...
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Czw 05 Mar 2015, 21:51
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE
Przy skręcaniu widać że płyn pracuje?
Jak wygląda sprawa na podniesionym samochodzie np na lewarkach? O wiele lżej?
Luzów na kierownicy nie masz?
Ubywa płynu?
Spróbuj zdemontować sterownik od pompy i zrób zdjęcie. Wizualnie ocenię stan sterownika.
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Pią 11 Gru 2015, 21:10
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE
Gerri napisał:
Kolor niebieski to w tych rocznikach Mercedesa sygnał D+ (czyli napięcie pojawia się po wzbudzeniu alternatora). W tych latach o LIN jakoś chyba niewiele osób słyszało. Może być jeszcze kabelek zielono/czarny na którym pojawia się sygnał prędkości - czyli zmiana siły wspomagania zależnie od prędkości pojazdu.
Potwierdzam. Cienki niebieski kabelek daje sygnał +12V do załączenia pompy. Natomiast jeśli pompę dosłownie słychać, to raczej coś jest z nią nie tak, lub płyn mocno zapowietrzony.
U mnie jej odgłos przypomina pracę silniczka twardego dysku w komputerze, takiego starszego bo współczesne są dosyć ciche.
Wymiana i odpowietrzanie jest bardzo trudne, bo są dwa siłowniki a zawór wyjściowy jeden, ponadto pompa bardzo szybko przepompowuje płyn więc trzeba na bierząco nalewać nowego.
Ja przy wymianie płynu robiłem tak:
-zdjąłem wężyk powrotny, oczywiście zatykając tym samym króciec w zbiorniku
-kręciłem kierownicą lewo-prawa, jednocześnie dając +12V na cienki niebieski kabelek aby pompa pompowała płyn (oczywiście przód samochodu na podnośniku, koła w górze)
-cały czas dolewałem do zbiornika nowego płynu pentosin CHF 11S , przez rurkę i lejek
-gdy z rurki powrotnej wyleciał ok. litr, podłączyłem spowrotem do zbiorniczka i ponownie pokręciłem kierownica od deski do deski ok 30 razy, przy włączonej pompie aby przepchnąć ewentualne pozostałe pęcherzyki powietrza
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.