Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kews123

Czytelnik



Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Okonek
Posiadane auto: Audi RS6 Avant
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Lut 2015, 15:35
Temat postu:

Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE


Witam . Przed rozpoczęciem opisu problemu zaznaczę że przeczytałem wszystkie posty na temat problemów ze wspomaganiem .

A więc Mercedes Vaneo 2002r. 1.7
Problem jest taki zniknęło wspomaganie , pompa nie działała ani w aucie ani przy podłączeniu na krótko 0 reakcji . Zamówiłem regenerowaną zamontowałem słychać że chodzi , odpowietrzona zgodnie z instrukcją którą znalazłem na forum. Wspomagania dalej nie ma po odpowietrzeniu . Z maglownicy dochodzi dźwięk taki jak by coś skrzeczało , kolumny mcphersona sprawdzone to nie ich wina , maglownica chodzi stusunkowo lekko lecz ten dźwięk jest przy krótkich szybkich ruchach .

P.S przy odpowietrzaniu płyn w zbiorniczku bardzo się przemieszcza przy skręcaniu kierownica schodzi w stan 20stopni kręcisz podchodzi pod korek , i tak wkółko lecz nie zawsze czasem płyn się nie ruszy w ogóle .

Przepraszam za składnie , jestem w pracy .

Proszę o pomoc . Pozdrawiam !
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Sro 25 Lut 2015, 18:35
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE


Może ta regenerowana pompa nie jest całkiem sprawna, może elektronika jest ok, ale hydraulika padnięte, poza tym pompa sterowana jest za pomocą niebieskiego kabelka, to jest szyna LIN sterowanie sygnałem cyfrowym, podłączenie tam 12V może ją uszkodzić.
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
Kews123

Czytelnik



Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Okonek
Posiadane auto: Audi RS6 Avant
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Lut 2015, 19:02
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE


Myślisz że regenerowana pompa za 600zł + oddanie starej z firmy renomowanej jest zepsuta ? Właśnie wiem ze ten cienki kabelek to sterowanie . A jak sprawdzić czy sterowanie jest ok ? dodam ze komputer nie wykazał żadnego błędu oprócz błędu jakiegoś zaworku w skrzyni automatycznej i jest jakiś sposób na sprawdzenie maglownicy ?
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Sro 25 Lut 2015, 23:04
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE


Pompa włącza się po odpaleniu silnika, powinno być słychać silnik elektryczny wtedy pojawia się ciśnienie w układzie i tyle, podczas pracy pompy widać pracujący płyn w zbiorniczku, maglownicę można sprawdzić tylko po wyciągnięciu, ale ona raczej się nie psuje.
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4810
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 27 Lut 2015, 21:47
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE


holloww napisał:
pompa sterowana jest za pomocą niebieskiego kabelka, to jest szyna LIN sterowanie sygnałem cyfrowym, podłączenie tam 12V może ją uszkodzić.

Kolor niebieski to w tych rocznikach Mercedesa sygnał D+ (czyli napięcie pojawia się po wzbudzeniu alternatora). W tych latach o LIN jakoś chyba niewiele osób słyszało. Może być jeszcze kabelek zielono/czarny na którym pojawia się sygnał prędkości - czyli zmiana siły wspomagania zależnie od prędkości pojazdu.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 27 Lut 2015, 21:47
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Kews123

Czytelnik



Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Okonek
Posiadane auto: Audi RS6 Avant
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 01 Mar 2015, 20:16
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE


A więc Panowie możecie mi jakoś pomóc ? Co mogę sprawdzić ? Pompę słychać po odpaleniu samochodu .
Odpowietrzyłem ładnie na zgaszonym silniku , później odpaliłem , pokręciłem kilka razy lewo prawo i nic . ogólnie pompa głośno chodzi i się przestraszyłem ( teraz juz wiem ze tak chodzi dobrze ) . Może za mało razy kręciłem na odpalonym ?
Powrót do góry
DamianOl

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Nie 01 Mar 2015, 23:10
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE


Sprawdź napięcia, kiedy i jakie są i napisz nam o tym.
Brązowy-masa
Mały przewodzik-alternator wzbudzony
Przewody +12V-często w samochodach są czerwone

Sprawdzając napięcia, sprawdź je pomiędzy stykami masa-(reszta przewodów). Wyniki na włączonym silniku powinny wskazywać tyle co podczas ładowania przez alternator w zakresie 13,7-14,4V.

Chyba, że się mylę to ktoś mnie poprawi Smile
Powrót do góry
Kews123

Czytelnik



Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Okonek
Posiadane auto: Audi RS6 Avant
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 02 Mar 2015, 09:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE


Sprawdzę te napięcia jutro ponieważ leżę z 40 stopniową gorączką ( głupia grypa ) .

Ogólnie tak , mierzyłem kabel + wyszło tam ponad 12v ale nie pamiętam czy to było na zgaszonym zapłonie czy włączonym . Jest jeszcze taka misja że jak podłączałem pompę na zgaszonym zapłonie na 100% i iskrzyło się między przewodem tym plusowym . Powinno tak być ?

P.S Vaneo jest z 2001r.

Chciałbym wiedzieć jeszcze czy czujnik skrętu kierownicy jest tutaj za coś odpowiedzialny ?
Powrót do góry
DamianOl

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Pon 02 Mar 2015, 17:13
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE


Jeżeli mnie pamięć nie myli, to masz takie zaciski pompy (ogólnie sterownika).
+ 12V z akumulatora
- z akumulatora
+12V na pompę
- na pompę
przewód wskazujący, czy alternator zaczął pracować.

Po włączeniu silnika, zaczyna pracować alternator i w tym czasie w układzie nie ma 12V, lecz jest w zakresie ok 14V.

Z tym iskrzeniem, to jeżeli podłączyłeś się od razu do pompy, omijając sterownik, wtedy takie iskrzenie jest rzeczą normalną. Oczywiście najpierw rozumiem że połączyłeś masę do pompy, a następnie przewód plusowy.
Powrót do góry
Kews123

Czytelnik



Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Okonek
Posiadane auto: Audi RS6 Avant
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Mar 2015, 10:34
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE


Witam Panowie , te kłótnie nie są tutaj potrzebne ....

A więc tak ponowne odpowietrzenie wspomagania nie pomogło .

Masa jest wporządku , na kabelku sterowania po odpaleniu jest ponad 14V to samo ns drugim plusowym przewodzie .
Sposób na "żarówkę" też sprawdzony , świeci się .

Był błąd czujnika skrętu i po wykasowaniu nie ma go i działa poprawnie wdg komputera.
Wyciągnięte kolumny mc'phersona wyczyszczone łożyska .


Wspomagania nadal brak , z maglownicy dochodzi dziwny dźwięk. Słychać że pompa pracuje tak .


Panowie proszę o jakąś pomoc bo ręce mi już opadają .....

Co jeszcze sprawdzić ?? Zaczynam wierzyć w to ze ta pompa regenerowana jest walnięta ale ...
Powrót do góry
Emiś

Junior admin


Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 7671
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk.(ok.Lubina|)
Posiadane auto: Citroen C5 Kombi 2.0 16v LPG,,Renault Scenic 2,016v Lpg BRC 2006
Piwa: 209/71
Wysłany: Czw 05 Mar 2015, 11:30
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE


Tak odnośnie Waszych kłótni,to posty są zachowane i jesteście na celowniku.Nie będę tolerować takiego zachowania na dziale.

Co do pompy to regenerowanie nie zawsze oznacza pełną jej sprawność.Wink
_________________
Nie znam się,kobietą jestem ...Wink

(zpa 1256585)
Powrót do góry
DamianOl

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Czw 05 Mar 2015, 21:51
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE


Przy skręcaniu widać że płyn pracuje?
Jak wygląda sprawa na podniesionym samochodzie np na lewarkach? O wiele lżej?
Luzów na kierownicy nie masz?
Ubywa płynu?

Spróbuj zdemontować sterownik od pompy i zrób zdjęcie. Wizualnie ocenię stan sterownika.

Masz multimetr?
Powrót do góry
bluevaneo

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 350
Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie
Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Pią 11 Gru 2015, 21:10
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie Mercedes Vaneo PILNE


Gerri napisał:

Kolor niebieski to w tych rocznikach Mercedesa sygnał D+ (czyli napięcie pojawia się po wzbudzeniu alternatora). W tych latach o LIN jakoś chyba niewiele osób słyszało. Może być jeszcze kabelek zielono/czarny na którym pojawia się sygnał prędkości - czyli zmiana siły wspomagania zależnie od prędkości pojazdu.


Potwierdzam. Cienki niebieski kabelek daje sygnał +12V do załączenia pompy. Natomiast jeśli pompę dosłownie słychać, to raczej coś jest z nią nie tak, lub płyn mocno zapowietrzony.
U mnie jej odgłos przypomina pracę silniczka twardego dysku w komputerze, takiego starszego bo współczesne są dosyć ciche.


Wymiana i odpowietrzanie jest bardzo trudne, bo są dwa siłowniki a zawór wyjściowy jeden, ponadto pompa bardzo szybko przepompowuje płyn więc trzeba na bierząco nalewać nowego.

Ja przy wymianie płynu robiłem tak:
-zdjąłem wężyk powrotny, oczywiście zatykając tym samym króciec w zbiorniku
-kręciłem kierownicą lewo-prawa, jednocześnie dając +12V na cienki niebieski kabelek aby pompa pompowała płyn (oczywiście przód samochodu na podnośniku, koła w górze)
-cały czas dolewałem do zbiornika nowego płynu pentosin CHF 11S , przez rurkę i lejek
-gdy z rurki powrotnej wyleciał ok. litr, podłączyłem spowrotem do zbiorniczka i ponownie pokręciłem kierownica od deski do deski ok 30 razy, przy włączonej pompie aby przepchnąć ewentualne pozostałe pęcherzyki powietrza
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.


MercedesB 180

38 900

2015r.

244 178 km

kujawsko-pomorskie

MercedesGL 450

79 990

2010r.

229 953 km

pomorskie

MercedesC 180

79 900

2014r.

103 000 km

śląskie

MercedesA 180

109 850

2019r.

34 500 km

wielkopolskie

MercedesE 350

69 900

2013r.

252 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System