Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sob 04 Kwi 2015, 15:27
Temat postu:
Naprawa wycieraczki przód i tył
Opis jest jeszcze w budowie. Z każdą naprawą bądź nowymi opiniami, post będzie edytowany i dodawane będą kolejne potrzebne zdjęcia i opisy. Z biegiem czasu, sam będę uzupełniał ten wątek i jeżeli czas na to pozwoli, to jeszcze przed świętami zamieszczę opis naprawy tylnej wycieraczki. Niestety, z powodu dzisiejszej pogody, nie byłem w stanie zrobić pomiarów we wtyczkach.
Opis naprawy wycieraczek – przód i tył
Przód:
Objawy u mnie:
Silnik działał prawidłowo, wycieraczki pracowały dobrze, oprócz tak zwanej czasówki. Wycieraczki skakały mniej więcej co 2/3 długości szyby. Po naprawie co zostało napisane niżej, wszystko pracuje bez problemów. Możemy się domyślać, że jeżeli silnik chodzi a nie pracuje któryś z biegów, to warto sprawdzić miedziane blaszki w obudowie silniczka.
Potrzebne narzędzia:
-Wkrętak krzyżowy rozmiar 2
-Torx (o ile dobrze pamiętam to Torx 20 i 30)
-Klucz nasadowy 13 i 10
-Multimetr uniwersalny
-Smar
-WD40
-Jakiś preparat do zabezpieczenia by nie dostała się woda przez sworzeń
O ile dobrze pamiętam, napięcia we wtyczce:
Od prawej:
1- +12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce
2- masa
3- +12V po włączeniu 2 lub 3 biegu
4- +12V po włączeniu 2 lub 3 biegu
3)Odkręcamy obydwie wycieraczki kluczem (chyba 13) i je wyjmujemy
4)Zdejmujemy jedną pokrywę
5)Naszym oczom pokaże się druga pokrywa. Odkręcamy 2 śruby wkrętakiem krzyżowym. Śruby znajdują się po lewej i po prawej stronie.
6) Zdejmujemy osłonę
7)Naszym oczom ukaże się cały zespół silnika wycieraczek i filtr kabinowy. Przy okazji można sprawdzić filtr kabinowy
8)Osobiście, udało mi się odczepić 2 elementy od siebie, dzięki czemu mogłem odkręcić silniczek. Jest to łączenie przy prawej wycieraczce stojąc przodem do maski samochodu. Udało mi się jedną wyciągnąć do góry, tak samo zrobiłem z drugim łączeniem, dzięki czemu przy silniku został tylko jeden "pręt"
9)Odkręcamy silniczek kluczem 10. Będzie tam z 5 śrub
10)Próbujemy wyjąć silniczek razem z jednym metalowym „prętem”
11)Naszym oczom ukazuje się silnik. Odkręcamy z 6 śrubek TORX 20(tak mi się wydaje), po czym otwieramy osłonę
12)Zobaczymy coś takiego
13)Należy sprawdzić, czy wszystkie blaszki są sprawne, czy nie są połamane. Czy plastikowe koło zębate jest sprawne, czy z silniczka jest sprawny taki jakby ślimak, który napędza plastikowe koło zębate, które za pomocą przekładni, wykonuje ruchy wycieraczek jakie widzimy:)
14)Jeżeli blaszki są połamane, to należy je przylutować. Blaszki muszą mieć taką samą długość jak oryginalne.
15)Można jeszcze przesmarować wszystko smarem
16)Montaż w odwrotnej kolejności
Odnośnie samego silniczka:
Jeżeli dochodzi prąd a silnik po przeczyszczeniu nie działa, należy przysłuchać się, czy słychać "pstryk" przekaźnika. Na pozycji I (czasówka), co jakiś czas usłyszymy pstryk przekaźnika. Natomiast podczas włączenia 2 i 3 biegu usłyszymy pojedynczy pstryk przekaźnika, to oznacza, że przekaźniki są sprawne.
O tyle dobrze, że w naszej A-klasie można łatwo naprawić taki silniczek. Jeżeli mimo wszelkich prób wina leży w samym silniku, należy rozkręcić 2 śruby kluczem TORX 20 i wyjąć stojan silnika (czarny owalny element). Po wyjęciu, ukaże nam się silnik. Należy sprawdzić, czy szczotki są w dobrym stanie. Jeżeli nie, to wymieniamy szczotki.
Tylna wycieraczka
Narzędzia praktycznie potrzebne są takie same jak do rozbiórki przednich wycieraczek.
Etapy pracy:
1)Odkręcamy nakrętkę mocującą ramię wycieraczki, o ile mnie pamięć nie myli, kluczem nasadowym 14
2)Wyjmujemy ramię wycieraczki
3)Otwieramy bagażnik i zobaczymy plastikowy element, który znajduje się wzdłuż zamka zamykającego bagażnik. Podważamy wkrętakiem płaskim plastikowe zatrzaski i opcjonalnie wkręty
4)Zdejmujemy plastikową klapę zamocowaną na dole szyby klapy bagażnika (światła stopu)
5)Zdejmujemy tapicerkę z klapy bagażnika
6)Zobaczymy już silniczek tylnej wycieraczki. Silnik zamocowany jest na 3 śrubach. Odkręcamy je Torxem 20.
7)Po tym wszystkim wyjmujemy silnik ciągnąc do siebie
8)Zdejmujemy osłonę silnika odkręcając kilka śrub. Tutaj chyba jest torx 15
9)Po zdjęciu osłony, zobaczymy silnik, praktycznie podobny do silnika przedniej wycieraczki
10)Naszym zadaniem jest wyjęcie sworznia, który najprawdopodobniej jest "przyłapany" przez rdzę do plastikowej obudowy. Ja posłużyłem się małymi szczypcami, łapiąc za koła zębate sworznia i kręcąc w boki i równocześnie do siebie. Po 10-20minutowej walce, sworzeń wychodzi. Naszym zadaniem jest oczyszczenie całego mechanizmu z rdzy i następnie przesmarowanie to jakimś smarem, który zatrzymuje wodę.
11)Po nasmarowaniu całego silniczka, wszystko składamy i cieszymy się z działającej wycieraczki.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Naprawa wycieraczki przód i tył
witam,
u mnie problem polega na tym, że tylna wycieraczka zatrzymuje się na różnych wysokościach, rozebrałem i dokładnie wyczyściłem silniczek, sprawdziłem i psiknąłem wtyki i problem nie zniknął :/ przyciskiem od spryskiwaczy chodzi równo bez zacinania, natomiast po włączeniu tym bez spryskiwacza wycieraczka zatrzymuje się w różnych miejscach po czym po chwili idzie dalej i tak w kółko zacina...to białe plastykowe koło zębate nie jest uszkodzone, ślimak też wydaje się być ok...nie mam pojęcia...będę wdzięczny za pomoc...pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.