Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: mercedes w202
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 08 Kwi 2015, 12:16
Temat postu:
Porady-Kupno W 245
Witam.Jestem posiadaczem w202 i chcę zmienić na w245 .Jeśli możecie mi doradzić czy warto ? Interesuje mnie silnik benzynowy,rocznik 2007-2009 . Zadam kilka pytań :
1. Czy bać się przedniego napędu?
2.Słyszałem że jest twarde zawieszenie czy to prawda?
3.czy są jakieś bolączki tego modelu na które należy zwrócić uwagę
4.Czy w245 rdzewieje tak jak w202?
5.Nie wiem czy to prawda że w245 ma delikatną powłokę lakieru.
6.Ze nie precyzyjnie się prowadzi .
piszę tutaj na forum zapytania bo gdzie jak u posiadaczy tego modelu można uzyskać prawdziwe odpowiedzi . Z góry dziękuje za odpowiedzi .
Pierwsza rzecz najważniejsza to przebieg, i diagnostyka u kogoś kto ma pojęcie o mercedesie. Jakie są problemy z tym modelem, wystarczy sprawdzić forum w dziale B klasy. Należy jednak pamiętać że w internecie pojawiają się tylko złe opinie, i na tysiące sprzedanych aut problemy ma tylko kilkadziesiąt. Niestety jak w A klasie wszystko zależy od użytkownika, przebiegu i poprzedniego mechanika. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Witaj. Jeżdżę B-klasą już prawie rok mercami od 8 lat, więc postaram się pomóc jak najlepiej.
1. Nie bój się przedniego napędu bardzo dobrze się prowadzi ponieważ ma ABS ASR i ESP (stabilizacja toru jazdy), pewnie na zakrętach w zimę, deszcz czy niekorzystnych warunkach. Nigdy się nie zakopałem w śnieg i nie ma problemu z wyhamowaniem. Prędkość też mu nie straszna
2. Zawieszenie jest w miarę twarde, ale nie bez przesady, jeździ się komfortowo, ze względu na długość auta, ale na pewno bardziej sztywniejsze niż w E-klasie w211.
3. Bolączki to na pewno są:
- napinacz paska i rolki od razu przy zakupie należy się wsłuchać,
- patrz na wycieki w silniku, bo duże koszty robocizny. (ma być suchy!!!),
- STABILIZATOR przedniego zawieszenia, jeśli skrzypi zawieszenie tak jakby się odzywały jakieś gumy na nierównościach i przy skręcie to na pewno gumy stabilizatora i wymienny jest TYLKO cały stabilizator koszt 500zł w ASO !!! Radzę się przejechać po nierównościach bo jak damy tam wodę (np. na myjce to nie skrzypią).
- Skrzynie mam automatyczną i była robiona przy 300tys km. działa bez zarzutu, a opinie że się psują to tak jak ze wszystkim co pracuje więc się nie bój Automatu. koszt robocizny 3500zł, natomiast wymiana w manualu sprzęgła + dwumas to koszt około 5 tysięcy, regenerowany kosztuje ok 1000zł.
Ciekawostka!!! Skrzynia automatyczna zazwyczaj pada po kolizji drogowej (wypadku) ponieważ następuje momentale zatrzymanie trybów !!!
- jeśli chodzi o skórę i półskórę to pękają,
- przy dużych przebiegach wydzierają się boczki i podłokietnik,
- korozja,
- Przy 400tys zaczyna się odzywać napinacz łańcucha i zawory,
- uszkodzeniu ulega opornica rezystor nawiewu,
Plusy:
- wtryski bezproblemowe,
- turbina wytrzymuje długo,
- w środku dopracowany i wszechstronny,
- silniki przejeżdżają dużo kilometrów bez serwisu,
4. Tak w245 dopada korozja:-
- na drzwiach od środka u dołu,
- tylna klapa od środka u dołu,
- i to tyle
5. Czy ja wiem czy delikatną jeśli nie uszkodzony element i powtórnie nie był malowany to nic go nie bierze.
6. BZDURA... Precyzyjnie się prowadzi siedzi się wysoko, wszystko widać w lusterkach, przy skręcie ostrym i prędkości jedzie tam gdzie chcesz... Oczywiście jak jest bezwypadkowy (nie krzywy)
Radzę przed zakupem umówić wizytę w ASO koszt całego przeglądu 500zł.
Jak coś się przypomni to napiszę. Pozdrawiam i oczywiście polecam. Samochód na topie. _________________ A-klasa W169 A170 2004r. przebieg 188tys. km
Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: mercedes w202
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 29 Kwi 2015, 14:15
Temat postu:
w245 Ogledziny
Witam byłem w tamtym tygodnie oglądać B W245 niestety korozja na podszybiu z przodu i z tyłu bod wycieraczką odpuściłem pojechałem pod Szczecin korozja rantów drzwi nie chciał pojechać na servis bo powiedział że niema czasu odpuściłem obydwa były w benzynie jeden z 2006 r.drugi 2007 nie wiem czy wszystkie są pordzewiałe ?Nie wiem co o tym myśleć.Jeszcze jedno pytanie czy wszystkie w245 benzyna 170 mają dwu masę czy zwykłe koła zamachowe.Nie wiem czy dalej szukać w245 bo bardzo mi się podoba czy może coś co nie rdzewieje bo chyba w203 to na potęgę rudy może szukać w211 tylko musiał by być rocznik starszy .Proszę o podpowiedz bo nie mam z kim skonsultować wyboru a sam ze sobą to ciężko . Dziękuję .
takie sprawy jak mozliwosc jazdy do serwisu na sprawdzenie auta, uzgadniaj zanim pojedziesz, w rozmowie telefonicznej, bedzie to taki wstepny test dla wlasciciela czy ma cos do ukrycia czy nie, w przypadku odmowy nie warto jechac
o korozji slyszalem ze auta z poczatkowego okresu produkcji modelu cierpialy na korozje drzwi w ich dolnej czesci ale nie widzialem, znam tylko z opowiadan
Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: mercedes w202
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 29 Kwi 2015, 20:13
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Porady-Kupno W 245
NO właśnie nie pomyślałem bo w ogłoszeniu było że można sprawdzić taka nie jasna interpretacja może miałem pecha będę szukał dalej nie poddam się za bardzo mi się podoba może ktoś z forumowiczów orientuje się czy w benzynie 170 była dwu masa ? .Po przejechaniu się w245pakiet sport była sztywniejsza niż w202 którą posiadam (20 lat) wszystkie są takie sztywne? dzięki
Odpowiem Wam z punktu widzenia właściciela tego auta po 10 latach od nowości.
Korozja to największy problem tego auta, auto stoi pod chmurką i nigdy nie było garażowane i w tym jest problem.
Czy to początek czy koniec produkcji problem korozji występuje a mianowicie:
1. wymienili mi w serwisie klapę na nową i po 4 lat to samo wyszło - korozja zgrzewu na zagięciu profilu zewnętrznego z wewnętrznym korozja następuje od środka i rdza wypiera masę uszczelniającą.
2. to samo dzieje się z każdymi drzwiami - naprawiałem aby nie dopuścić do destrukcji wszystkie drzwi.
Poza korozją co się działo (zrobiłem 170tkm autkiem):
1. Hamulce - kupujcie dobre, żadne TRW - tylko ATE lub oryginał (trw 2 razy reklamowałem, skończyło się w sądzie).
2. Półosie - koszt jednej to ponad 3000zł
3. czujnik hamulca (nad pedałem)
4. przecierają się podciśnienia od EGR
5. linki hamulcowe korodują
6. masa gumowa przycisków przy kierownicy w wilgotne dni klei się do rąk i oczywiście złazi - problem który występuje w VW - guma stworzona jast na określony czas.
7. Napinacz paska - po 4 wymianie stwierdziłem że coś jest nie halo. Mercedes przyznał się że jest problem z paskami, ale nie jest to powód napinacza lecz długości paska. Na filmie instruktażowym z serwisu pokazane jest jak naprawiają podkładając blaszkę pod mocowanie napinacza które powoduje lepsze naprężenie paska. Ja problem ten rozwiązałem w odwrotny sposób - kupiłem pasek od kijanki japoński i problem zginął i nie pojawił się od 3 lat.
8. Licznik - wysiada wyświetlacz - 2400zł - mi się udało nówkę kupić za 240zł - ale nie martwcie się kupcie na allegro używkę i przełóżcie sam lcd - też daje radę.
9. Dysze od sprysków szyby - o pomstę wzywa a nowe to koszt bagatela 600zł
10. jeden głośnik trzeszczy - ale najważniejsze że z tyłu i tego nie słyszę.
11. półskóry pękają bo to syntetyki
12. odklejają się srebrne paski na listwach przy szybach a nowa listweka to koszt ok 100zł - wymieniłem już 4
13. 2 łączniki stabilizatora do wymiany w odstępie półrocznym.
14. Auto jest dość niskie w centralnym miejscu podwozia i wadzi plastikowymi osłonami, jeśli wymienicie na zamienniki to zaczną się problemy - jak u mnie - mam już 2 zestaw.
15. Auto dość paliwożerne w przypadku B180 mocą nie grzeszy - przed modem.
16. Dość głośne - tak mi się wydaje porównując z e90.
A teraz o plusach:
1. Silnik chyba jest ok jak na mój gust - nic w nim nie robiłem
2. Skrzynia automat - u mnie działa idealnie
3. Spalanie spadło po modzie - po 10 latach zmodziłem autko i dostało nowego ducha - warto dać dobremu fachowcowi - 3 razy robiłem za 3 razem jest po mojemu teraz pali średnio ok 5l - 1050km na zbiorniku - realnie.
4. Auto trzyma się jezdni jak przyklejone - jak na swoją klasę.
5. Nawigacja w którą doposażyłem to autko - ntg2.5 dość dobra nie porównywalna z ntg 2.0
6. Wyposażenie - ja mam pełną opcje więc rzadko spotyka się tak wyposażoną b-klasę.
7. Zapomniał bym oświetlenie ksenon - nawet bmw e90lci wymięka - sprawdzone.
8. Żadnego problemu z elektryką i elektroniką działa jak należy.
Wada tego auta a może i każdego - nie powinno stać - jak żona była na macierzyńskim i auto stało prawie 2lata to różne elementy z tego powodu zaczęły korodować itp.
Czy bać się automatu - nie, ja się nie boje, olej co 60 tkm i to wszystko w temacie.
Do silnika wlewam co 20tm i działa jak należy - po 170tkm korekty wtrysków poniżej 1.
Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: mercedes w202
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 30 Kwi 2015, 16:50
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Porady-Kupno W 245
witam.Dzięki za obrazowe wady i zalety to mi go obrzydziłeś bo kształt w245 bardzo mi się podoba .Nie wiem w takim razie co kupić bo w203 podobno też rdza kolega namawia mnie na Laguna III 2.0 140KM że nie ma rdzy i na łańcuchu ale ja jakoś nie wieżę w samochody na F inny że Avensis jak się jezdzi pół życia mercedesami to nie ma się przekonania do innych marek może błąd
Podałem Ci moje spostrzeżenia na co patrzeć.
W moim przypadku jeździ nim moja pani i bardzo go chwali.
To nie jest gnicie jak w okularze e klasy, lecz rdza, którą szybko trzeba usunąć i mieć z bańki.
W tamtym czasie, żałuje że nie wziąłem golfa 5 2.0tdi w automacie, byłby o połowę tańszy a jeździło mi się nim lepiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa B ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.