Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W169 wentylator włącza się na maxa po uruchomieniu silnika
Witam, dołączam się do tematu, wentylator cały czas chodzi, komputer wyświetla tylko błąd 16360 błąd wentylatora, wentylator wymieniony razem z modułem a problem cały czas występuje, gdzie szukać problemu??
Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swiebodzin / Haga Posiadane auto: Mercedes W168 / Audi A8 D3 Quattro
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 29 Paź 2016, 11:37
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W169 wentylator włącza się na maxa po uruchomieniu silnika
Mam podobny problem w W168 1.6 benzyna 2002. Wentylator włącza się razem z silnikiem i działa przez pół minuty , po czym spokój. Wszystko wraca do normy. Czy to początki czegoś złego......
Sorry ... update. U mnie słychac wentylatorek czy cóś tam od DENSO pompki powietrza wtórnego . _________________ Audi A8 D3, Mercedes A Class W168 A160 - Powered by Germany
Dołączył: 17 Gru 2012 Posty: 52 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Mercedes klasa W 169 A170
Piwa: 7/1
Wysłany: Nie 29 Sty 2017, 22:31
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W169 wentylator włącza się na maxa po uruchomieniu silnika
Ponieważ miałem ten sam problem, opiszę co i jak było u mnie. Auto: Mercedes W169 A170 (150000km). Pewnego ranka auto zaczęło dziwnie drżeć i hałasować. Od razu nie zaskoczyłem co jest grane. Dopiero po wyłączeniu silnika zorientowałem się, że coś jeszcze się kręci pod maską. Okazało się , ze wentylator chłodnicy startuje już w 2 pozycji kluczyka przed rozruchem silnika.Pojechałem do warsztatu. Komputer wykazał błąd układu napędowego - przerwa na przewodzie M/4??. Pan mechanik chwilkę pomyślał, zajrzał pod maskę, wyciągnął cały wentylator ze sterownikiem i kablem, a następnie oznajmił mi, że usterka jest na wejściu przewodów do sterownika. Stwierdził, że widzi tu już zielony nalot gnijącej miedzi i to na pewno jest tu. Zabrał się do roboty i powoli zaczął usuwać cały "syf" jaki nagromadził się w hermetycznie zamkniętym złączu. W między czasie sprawdził w katalogach części, jak to się kształtuje cenowo. Ostatnie włosy mi dęba stanęły na głowie, kiedy mi zakomunikował, że komplet oryginalny to około 3 tys. zł. Nabrałem pokory i z uwagą obserwowałem co się dzieje. I po chwili Pan Mechanik pokazał mi, że jeden z przewodów ma przerwę (zaśniedziały całkowicie) przy styku na wejściu do sterownika. Pan mechanik wszystko wyczyścił, polutował przerwę, zaizolował, zabezpieczył silikonem, włożył do samochodu, sprawdził działanie, wykasował błędy i powiedział 310zł. Odetchnąłem z ulgą.
Pozdrawiam z Olsztyna i życzę wszystkim tak kompetentnych fachowców od swoich aut.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ chłodzenia i ogrzewanie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.