Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Klima działa tylko w czasie jazdy.
Silnik dmuchawy kręci?
Wrzuć w profil dane tego cacuszka. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Klima działa tylko w czasie jazdy.
U mnie dmuchawa chodzi. Na każdym biegu pracuje i dmucha, wiec nie będzie to raczej problem z bezpiecznikiem. Chyba, że ja nie znam sposobu jej działania? Problem u mnie polega na tym, że na trasie dmucha powietrzem o temp. 6st, a stojąc i po mieście 16st. Sprężarka się załącza i działa. Wentylator pracuje ciagle na 20%(czy Klima załączona czy nie) i tutaj znak zapytania, czy to norma? Napięcie na module wentylatora 13,8. Od czego zacząć? Dziekuje za pomoc. _________________ Pozdrawiam Matys!
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 06 Maj 2016, 08:38
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Klima działa tylko w czasie jazdy.
MatysXsaraPicasso napisał:
Problem u mnie polega na tym, że na trasie dmucha powietrzem o temp. 6st, a stojąc i po mieście 16st.
Zrób sobie prostą analizę warunków pracy klimy - na postoju i w czasie jazdy.
1. W czasie jazdy jest większy przepływ powietrza przez skraplacz (potocznie "chłodnica od klimy")
2. W czasie jazdy są wyższe obroty silnika.
Ad 2: wyższe obroty silnika wpływają na wydajność kompresora. Może po prostu jest zbyt mała ilość czynnika chłodzącego i powstaje w czasie pracy zbyt mała różnica ciśnień co prowadzi do małej skuteczności układu? Podłączenie manometrów serwisowych powinno ujawnić taką usterkę. Wstępny wynik można uzyskać po podłączeniu komputera i odczycie danych z fabrycznych czujników w układzie klimy.
Ad 1: Być może w czasie postoju nadmiernie rośnie temperatura skraplacza (wskutek niedostatecznej prędkości obrotowej wentylatora) i wydajność kompresora zostaje ograniczona. Po ruszeniu samochodem naturalny przepływ powietrza schładza skraplacz i jest możliwe zwiększenie wydajności kompresora.
MatysXsaraPicasso napisał:
Sprężarka się załącza i działa.
Skąd wiesz, że się załącza i wyłącza? Coś nas cyganisz - bo w tym aucie sprężarka jest załączona NA STAŁE i nie ma możliwości jej wyłączenia. Zmienia się tylko jej WYDAJNOŚĆ - ale nigdy nie jest ona równa zero.
MatysXsaraPicasso napisał:
Wentylator pracuje ciagle na 20%(czy Klima załączona czy nie) i tutaj znak zapytania, czy to norma?
To nie jest norma - po co w takim razie regulacja skoro obroty się nie zmieniają?
Obroty wentylatora powinny się zmieniać. Jeżeli silnik nie ma błędów, nie jest nadmiernie gorąco i klima jest na "OFF" wentylator powinien być zatrzymany. Działanie klimy lub wzrost temperatury silnika powinno uruchomić wentylator z prędkością zależną od zapotrzebowania. Błędy istniejące w układzie klimy lub silnika mogą powodować ciągłą pracę wentylatora. Możemy mieć również do czynienia w tym przypadku z uszkodzeniem regulatora wentylatora. Komputer serwisowy ma możliwość wysterowania wentylatora z poziomu klawiatury (z różną prędkością obrotową) i może ujawnić tego typu usterkę.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Klima działa tylko w czasie jazdy.
Gerri wielkie dzięki za te informacje! Już prostuję kilka rzeczy. A mianowicie:
Dziś rano zauważyłem, że wentylator po odpaleniu samochodu nie pracował. Załączyła go dopiero klima, a jej wyłączenie, czyli ułożenie pokrętła w pozycji 0 powoduje jego zatrzymanie!
Samochód był podłączany do SD i wentylator bez problemu można załączyć z pozycji zdalnej. Jego załączenie wywołuje również wypięcie czujnika, który znajduje się obok chłodnicy.
SD pokazuje stan sprężarki jako WŁ, kiedy pokrętło ustawione jest w pozycji 1-5, natomiast pozycja 0 pokazuje WYŁ. Załączenie sprężarki powoduje również ewidentne obciążenie silnika!
Przejechałem dzisiaj zaledwie do sklepu i na pocztę (3km po mieście) i z nawiewu leciało powietrze o temp 2,5 st, natychmiast po zatrzymaniu temperatura wzrosła do 12,5, czyli w zasadzie do temp. otoczenia!
Czyli co jadę sprawdzić stan czynnika na początek? _________________ Pozdrawiam Matys!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ chłodzenia i ogrzewanie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.