Dołączył: 20 Sty 2020 Posty: 104 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: R170 2.3k
Piwa: 2/5
Wysłany: Sob 04 Lip 2020, 18:42
Temat postu:
ASR a LSD
Cześć,
Taka mała rozkmina, zapewne jest tu jakiś fachowiec. Moje autko (SLK R170) ma ASR, który (jak wiadomo), wykorzystując ABS, hamuje koło na osi napędzanej, które utraciło przyczepność (w dużym skrócie). Z kolei szpera, czyli LSD, robi dokładnie to samo, tylko mechanicznie.
Trochę zacząłem jeździć na torach i słyszałem komentarze, że powinienem wymienić most na taki ze szperą.
Pytanie więc - czy ASR jest mniej wydajny od LSD?
Dodam, że jeżdżę z "wyłączonym" ASR, czyli pracuje tylko hamowanie kół bez zamykania przepustnicy, bo ta druga funkcja to porażka. _________________ ===========================
Mnie też dopadł kryzys: wino piję stare, ser jem spleśniały, samochód mam bez dachu...
Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 439 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Sob 04 Lip 2020, 19:41
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) ASR a LSD
ASR a LSD to zupełnie co innego.
ASR to kontrola poślizgu kół przy ruszaniu. Dlatego ogranicza moc silnika. ABS z kolei przyhamowuje koło, które traci przyczepność by przenieść moment obrotowy na koło które ma przyczepność. Wynika to z zasady działania mechanizmu różnicowego.
Natomiast LSD to mechaniczna można powiedzieć szpera. Jej zasada działania ogranicza się tylko do spięcia półosi, która ma przyczepność lub która ma większą prędkość obrotową. Zależy czy układ jest progresywny czy nie. _________________ X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Dołączył: 20 Sty 2020 Posty: 104 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: R170 2.3k
Piwa: 2/5
Wysłany: Sob 04 Lip 2020, 20:19
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) ASR a LSD
Spięcie półosi następuje przez zahamowanie koła z uślizgiem (poprzez zestaw tarczek), czyli tak jak ASR, tylko bez udziału elektroniki. Moje pytanie brzmi: czy są to układy równoważne, czy nie? A jeśli nie, to na czym polega różnica dla odbiorcy końcowego, czyli kierowcy?
Innymi słowy, na wyjściu z zakrętu wciskam gaz do dechy, miga mi kontrolka na desce, auto jedzie bez poślizgu. Czy to samo będzie jak założę most z LFS, ale bez migającej kontrolki, bo ASR nie wykryje uślizgu? Czy też będzie jakaś różnica w zachowaniu samochodu? _________________ ===========================
Mnie też dopadł kryzys: wino piję stare, ser jem spleśniały, samochód mam bez dachu...
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 05 Lip 2020, 10:52
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) ASR a LSD
notgroove napisał:
ABS z kolei przyhamowuje koło, które traci przyczepność by przenieść moment obrotowy na koło które ma przyczepność.
Przeczytaj i popraw, bo to nie jest tak jak piszesz.
Odnośnie tematu: posiłkując się zamierzchłą wiedzą odnośnie 124/126 zarówno ASR jak i ASD działają tylko przy ruszaniu, do pewnej niewielkiej prędkości. Powyżej tej prędkości układ sygnalizuje kontrolką uślizg, ale się nie załącza.
Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 439 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Nie 05 Lip 2020, 12:08
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) ASR a LSD
Dobrze napisałem.
ABS przyhamowuje koło, które traci przyczepność a silnik ogranicza swoją moc.
ASR jest systemem wspomagającym ruszanie a systemem kontroli trakcji w trakcie jazdy.
Ale bez znaczenia jaki system trakcji to podstawową pracą jaką wykonuje to system ABS przyhamowuje koła, które tracą przyczepność i dalej jest praca hamulców tak by utrzymać tor jazdy i nie przesadzić z momentem obrotowym.
Co do LSD to osobiście nie wiem jak to się sprawdza na torze.
Wiem jak w terenie i codziennym użytkowaniu z napędem na 4 koła.
W Jeepie mam progresywny mechanizm różnicowy z LSD w przednim i tylnym moście.
Moim zdaniem najlepszy mechaniczny układ na świecie. Nic nie jest w stanie go pokonać poza mechaniczną stałą szperą.
Wadą jest niska wytrzymałość na dużych kołach ale to w terenówkach. _________________ X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 05 Lip 2020, 12:21
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) ASR a LSD
notgroove napisał:
Dobrze napisałem.
ABS przyhamowuje koło, które traci przyczepność a silnik ogranicza swoją moc.
Jednak piszesz głupoty:
Po pierwsze - ABS ZMNIEJSZA siłę hamowania na kole które traci przyczepność.
Po drugie - ABS nie wpływa na parametry silnika
ABS działa w czasie hamowania - nie w czasie normalnej jazdy! Żeby ABS zaczął działać MUSI być naciśnięty pedał hamulca.
Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 439 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Nie 05 Lip 2020, 12:36
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) ASR a LSD
Rozumiem o co ci chodzi.
Pisząc ABS nazywam system, który po za pierwotną funkcją obecnie jest rozbudowany do różnych trybów kontroli trakcji.
ASR to funkcja systemu ABS.
System ABS działa cały czas i w najprostszej odmianie pełni co najmniej 2 funkcje. ABS + poddaje prędkość pojazdu.
Oczywiście są też zewnętrzne moduły i nie koniecznie wszystkie funkcje przetwarzane są w jednym module systemu ABS.
Wszystko zależy od rozbudowania bo czujniki ABS nie są jedynymi peryferiami.
Nie rozpisując się dalej chyba teraz będziemy się rozumieć?? _________________ X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 05 Lip 2020, 12:54
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) ASR a LSD
notgroove napisał:
Nie rozpisując się dalej chyba teraz będziemy się rozumieć??
Niestety nie. Pewne rzeczy zostały skonstruowane, nazwane, pełnią określone funkcje i nawet jeżeli między sobą przyjmiemy, że będziemy je nazywać inaczej - to niczego to nie zmieni.
notgroove napisał:
Pisząc ABS nazywam system, który po za pierwotną funkcją obecnie jest rozbudowany do różnych trybów kontroli trakcji.
ABS to jest kolego ABS i będzie dalej ABS-em obojętnie co byś o nim nie napisał.
notgroove napisał:
ASR to funkcja systemu ABS.
Pierwszy przykład z brzegu: 99% aut W124 ma system ABS. Czy to znaczy, że każdy z nich ma ASR?
Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 439 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Nie 05 Lip 2020, 13:49
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) ASR a LSD
Gerri napisał:
Pierwszy przykład z brzegu: 99% aut W124 ma system ABS. Czy to znaczy, że każdy z nich ma ASR?
Zacytuję sam siebie:
Pisząc ABS nazywam system, który po za pierwotną funkcją obecnie jest rozbudowany do różnych trybów kontroli trakcji.
To w sumie podstawa programowa w szkole...
Gerri nie chcę się z Tobą droczyć. O Mercedesach wiesz zdecydowanie więcej niż ja. _________________ X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.