Witaj, sens jak najbardziej jest. Każda instalacja się zwróci prędzej, czy później. Jak dużo jeździsz to już w ogóle. Teraz instalacje już są bardzo żywotne, np BRC, ludzie to chwalą. Patrząc na ceny paliw to widać różnicę. Pozdro.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest sens przeprowadzenia instalacji gazowej? Czy koszt, jaki za to zapłacę wróci mi się w przyszłości?
Na początek przelicz ile kilometrów robisz rocznie,ile zużywasz przy tym benzyny i ile lat zamierzasz jeździć jeszcze swoim autem.....później dodaj do średniego zużycia pb 20-30 % większe zużycie gazu(czyli ilość pb razy 1.3)....
Przelicz średni roczny koszt benzyny i przewidywalny średni koszt lpg wg ceny za litr.Dodaj do tego różnicę w kosztach przeglądu i dodaj średnio ok-do 1 litra pb(przy sekwencji,to zależy od ilości rozruchów i długości pokonywanych odcinków jazdy) i na każdą 100 km trasy.
Wyjdzie Ci koszt roczny na benzynie i przewidywalny na gazie.Różnica pomiędzy to Twój zysk.
Do tego koszt instalacji(jakość i cena to jest ważne) i zobaczysz po jakim czasie uzyskasz zwrot kosztów montażu.
Chyba że nie weźmiesz powyższego pod uwagę a zależy Ci na zadowoleniu podczas tańszego tankowania .
Pozdro. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Jak robisz rocznie ok 10 tys km i nie zamierzasz sprzedawać auta to opłaca się jak najbardziej, doliczając jeszcze parę zł za inne rzeczy (np przeglądy, ale to grosze w porównaniu z kosztami Pb) i tak po 2 latach wyjdziesz na swoje, może nawet wcześniej. Ja też stałem przed takim dylematem bo rocznie nie jeżdżę więcej jak 15 tys km, ale się przemogłem. Koszt założenia instalacji (BRC SQ 24) z lepszym reduktorem i wtryskami wyszedł mi ok 3 tys. Wcześniej koszt pełnego tankowania średnio 150 zł, dziś ok 75. W ciągu roku do pełna lałem ok 25-30 razy czyli ok 3750 - 4500 dziś 1875 - 2250. Różnicę widać gołym okiem. Pomnóż różnicę razy 2 lata wychodzi ci pełen koszt instalacji i zostaje na przeglądy, a potem to już oszczędzanie. Weź również poprawkę na wyliczenia z wcześniejszego postu czyli różnicę ok 20% w spalaniu.
sens jest, zwróci się też prawda, ale trzeba to naprawdę w dobry sposób zrobić i u dobrego fachowca, bo mój kumpel założył instalację w jakimś pseudo zakładzie i po 2 latach z dobrego samochodu zrobił się trup. gaz rozwalił kompletnie wszystko, całą pracę silnika itd. decyduj się tylko na nowoczesne, naprawdę sprawdzone opcje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.