Witam serdecznie forumowiczów. Mam problem który wygląda następująco. Wczoraj wieczorem byłem w trasie wszystko było ok zostawiłem jak zawsze samochód na przed domem z zaciągniętym hamulcem ręcznym. Dzisiaj rano jadąc do pracy odpaliłem samochód zwolniłem ręczny ruszyłem i po dwóch metrach samochód stanął z zablokowanym prawym kołem. Pojechałem trochę do przodu puściło jednak teraz hamulec ręczny chodzi bardzo opornie. Dojechałem do pracy mam około 3 km i z prawego koła czuć spaleniznę. Forumowicze ktoś tak miał ? Jaki to może być problem ? Proszę o odpowiedź i pozdrawiam.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 16 Lis 2015, 16:45
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Hamulec Ręczny
Witam.
Linka ręcznego do wymiany, a i przy okazji sprawdzisz teraz bębny wraz ze szczękami hamulcowymi, ponieważ wyjęcie linki trzeba zdemontować bębny hamulcowe. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 17 Lis 2015, 14:12
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Hamulec Ręczny
Tak, ale skoro piszesz że ręczny chodzi bardzo opornie, to świadczy o lince a nie okładzina ze szczęki hamulcowej. Linka powinna bardzo luźno chodzić i z niewielkim obciążeniem na pociągnięcie dźwigni, koła mają być zablokowane.
Moim skromnym powiedzeniem, warto dokładniej przyjrzeć się lince, ponieważ z blokowana linka doprowadza również jak w Twoim przypadku do blokowania kół. Gdzie dalszą jazdę zostaje kontynuowana na którym dociśnięte szczęki zaczynają się nagrzewać. A jak wiadomo, co potem się dzieje w kole i oby po takim czymś, łożysko w kole wytrzymało, ponieważ same łożysko zostało już przegrzane przez szczęki hamulcowej, co właściwie poczułeś smród spalenizny. Tak więc masz niezły ubaw i jeśli tylko założysz same szczęki hamulcowe, to życzę powodzenia. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Przed usterką musiałem ręczny zaciągać prawię na samą górę by samochód nie toczył się ze wzniesienia. Teraz tak jak jest opisane w instrukcji na trzecim ząbku samochód nie toczy się. W kole żadnego smrodu nie ma. Koło zablokowało się przez to że okładzina w bębnie latała jak chciała i postawiła się " na skos ". Nieprzyjemny zapach który się wydzielał to zapach ebonitu z których zrobione są okładziny.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 17 Lis 2015, 15:43
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Hamulec Ręczny
Cytat:
musiałem ręczny zaciągać prawię na samą górę by samochód nie toczył się ze wzniesienia.
No tak, przy takim zaciągnięciu ręcznego też mogą być takie objawy jak opisujesz, ponieważ zbyt cienka warstwa okładziny potrafi się rozpaść na kilka kawałków, co w efekcie również może zablokować. Jedynie nadzieję jaką trzeba mieć, to żeby łożysko wytrzymało, bo podejrzewam że będzie często luzy w kole, ponieważ ocieranie okładziny nie wiadomo jak koło musiało się nagrzewać na którym wytworzył się smród od okładziny. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dlatego teraz jest że tak powiem " książkowo ". Wszystkie testy wykonane i na pewno jest różnica. Wróciłem od mechanika przed chwilą i mówi że jest wszystko okej. Do mechanika jechałem 10 mk i bębny nie były nagrzane i nie było czuć smrodu... Mówił że przez brak tej okładziny tak wysoko łapał ręczny i przyzwyczaiłem się do tego że tak lekko chodził teraz jest wszystko okej. Auto jest często oglądane bo wozi dzieci codziennie więc gdyby się coś działo to od razu mechanik. Dobrze że na początku mi zablokowało koło to wiadome że już coś się działo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ hamulcowy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.