witam
poniewaz lata temu mialem swietna W124, postanowilem znowu wrocic do marki
wiele wczesniej czytalem o modelu, w zasadzie znalem (teoretycznie) wady i zalety tego auta
trafila sie Mercedes rocznik 2011 B200CDI z niezlym przebiegiem ok. 80 000 km, w manualu i na niskoprofilowych oponach 17'
pierwsza rzecza jaka musialem zrobic byla wymiana oslony silnika, stara zostala przygrzana od tlumika, wypaczyla sie i szorowala po ziemi, dostarczajac nieciekawych efektow dzwiekowych (byla niestety nieoryginalna)
zamienniki byle jakie, opinia o nich taka ze szkoda na nie kasy bo a chwile zrobi sie to samo co z uprzednimi
wizyta w nieautoryzowanym warsztacie, montaz oryginalej oslony przedniej silnika (3 czesci, lewa, srodkowa, prawa) i 1250 zl poszlo sie wietrzyc : /
17' calowa felgi z niskoprofilowymi oponami wygladaja odlotowo ale nadaja sie raczej do jazdy po trasach szybkiego ruchu, autostradach, generalnie poza miastem na rownych nawierzchniach
jazda na nich po miescie, gdzie nawierzchnie ulic pozostawiaja wiele do zyczenia, jest malo komfortowa, przesadzilbym ze jest to jazda wozem drabiniastym na zelaznych obreczach ale juz niewiele brakuje do tego efektu, czuc pod kolami kazda nierownosc
zauwazylem ciekawa przypadlosc: o ile cisnienie powietrza w poprzednim aucie* sprawdzalem raz na ok. 30 - 40 dni tak tutaj po ok. 10 - 14 dniach nalezalo dopompowac kola, i to nie jedno kolo (podejrzewalbym wtedy jego nieszczelnosc) ale wszystkie, z 2,6 bara schodzilo na 2,2
niskie zawieszenie nadwozia a szczegolnie przedniego spoilera sprawia ze przez garby techniczne, niewielkie krawezniki, czy muldy na trasach, nalezy jechac z cala ostroznoscia zeby nie szorowac elementami podowzia po nawierzchni, twarde zawieszenie tez niczego nie lagodzi
silnik 140KM, niezly moment mocy ale niestety, zeby go wydobyc trzeba krecic silnik do 3 -3,5 K obrotow, wtedy auto jest w miare dynamiczne ale ze zbiornika ubywa nieco wiecej paliwa
niby technologia Common Rail a silnik glosniejszy niz moj uprzedni 2.0 TDI w Touranie, moze to wina akustyki komory silnika, moze braku maty wygluszajacej pokrywe silnika
bagaznik pomimo ze pojemny to pomiedzy przednimi oparciami a pokrywa bagaznika roznica 20 cm in minus (W245 544/1530 litrow, Touran 695/1989 litrow), spalinowa kosa ktora transportuje na wies wystaje pomiedzy oparciami przednich foteli : /
auto jest w bialych skorach a tym samym boczki tapicerskie i podszybie w takim samym kolorze, primo utrzymac to cholerstwo w nienagannej czystosci jest dosc klopotliwe, zachowanie bieli kierownicy jest utrapieniem - wlasciwie do jazdy nalezaloby zakladac rekawiczki, przeciez dlon czesto jest wilgotna lub zakurzona
a kuriozum jest podszybie z tworzywa koloru bialego ktore w dzien odbija sie od szyby, im wiecej slonca tym odbicie bardziej kontrastowe, pogarsza widocznosc przez przednia szybe niestety **
bliskosc w jakiej sie siedzi od przedniej szyby sprawia ze w sloneczny dzien czuje sie fale ciepla od nagrzanego szkla, pomimo wlaczonej klimatyzacji
ta sama bliskosc szyby od kierujacego powoduje ze lusterko wewnetrzne zaslania spora czesc pola widzenia, o ile przy jezdzie na wprost to nie przeszkadza, to skrecajac w w prawo musialem sie pochylac i spod lusterka obserowowac jezdnie
kanapkowa budowa podlogi podnosi wysokosc fotela kierowcy co stwarza dobra pozycje do obserwacji ruchu drogowego ale przy dluzszej jezdzie wymusza niezbyyt wygodna pozycje za kierownica, przynajmniej dla mnie
jesli nie przelozylem lewej nogi na podstopnice to noga dretwiala, z prawa juz tego sie nie dalo zrobic, wysoko podniesina podloga sprawia ze kolana kierowcy czy pasazera prawego, przedniego fotela sa na wysokosci dolnej krawedzi okien
nie jestem ociezalym wielkoludem a pomimo to wsiadanie do auta przypomina wslizgiwanie sie weza, najpierw pochylona glowa, pozniej przelozenie prawej nogi pod kierownica i zajecia miejsca w fotelu nie jest fajne
pilot ; ) wsiadajac na prawy fotel tez pochyla glowe zeby nie walnac o obramowanie drzwi
same fotele dosc wygodne
ubozsze opcje wskazan komputera pokladowego, pomimo takich ficzerow jak sprawdzenie poziomu oleju czy cisnienia ogumienia z manipulatorow na kierownicy
brak oswietlenia lusterek w oslonach przeciwslonecznych to juz drobiazg ale razilo mnie np. umieszczenie na tylnym zderzaku kawalkow foli jako elementow odblaskowych, w mniej 'luksusowych' autach widzialem wkomponowanane odblaski z tworzywa
niewystarczajaca ilosc schowkow w aucie, ten przy dzwigni zmiany biegow niewygodny i maly, niewygodny dostep, do tego w podlokietniku np. Iphon 4s nie zmiesci sie, jest za szeroki, jakas stara Nokia albo Sony Ericsson by weszly, pomiedzy fotelami tylko 1 wneka na kubek... a pasazer?
radio System Audio 20 + mikrofon ( Bluetooth) obecne na pokladzie, telefon mozna sparowac z radiem bez problemu ale pomimo ze ja slyszalem dobrze, moi rozmowcy slyszeli mnie gorzej (moze cos z mikrofonem?), nie drazylem tematu bo telefonu uzywam rozsadnie i niewiele
na razie to wszystko co mi przychodzi do glowy, jesli sobie przypomne, dopisze
wszystkie te mankamenty sprawily ze nie polubilismy sie z Mercedes W245 i dlatego znalazla sobie nowy dom, mam nadzieje ze nowy wlasciciel bedzie dla niej bardziej wyrozumialy i zyczliwy
Troche to dziwne co piszesz.Z Twojego opisu wygląda że kupiłeś mercedesa tylko po to żeby go przetestować.Nie sprawdzałeś przed zakupem że żle się do niego wchodzi?,że jasny kolor szybciej się brudzi?że niskoprofilowe opony tak się zachowują?.Co ma wspólnego ciśnienie w oponach z marką samochodu.Nie będę dalej wyliczał.Coś mi się wydaje kolego że reklamujesz konkurencję.Tyle w temacie.POzdrawiam
@ pirs
ja do tego forum dolaczylem duzo wczesniej niz Ty i nie mam potrzeby niczego reklamowac
moja subiektywna ocena jest taka ze gdyby przedemna postawiono nowego Tourana 140 KM i nowa Mercedes 140 KM, to wybralbym tego pierwszego
mam prawo do takich wyborow? mam...
mam prawo o tym napisac? mam...
sam uzywasz W212 jak widze i mozesz sie nie zgodzic z moja opinia, poniewaz Twoje doswiadczenia sa inne
wyobraz sobie ze nie sprawdzilem bo nie mialem gdzie, co innego sa jazdy testowe kiedy bylem podekscytowany a co innego jest codzienne uzytkowanie ktore wypadlo nekorzystnie i dlatego samochod sprzedalem bez zalu, tyle w temacie
pozdrawiam
BTW mam juz auto ale z zupelnie innej stajni, nie napisze jakie bo ktos znowu moze miec pretensje ; ) ze reklamuje konkurencje _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa B ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.