Witam.
Mam Viano "04 automat 150 koni i głównie jeżdżę po mieście lecz od czasu do czasu zdarza mi się pojechać jakąś trasę i tu zaczyna się problem gdyż na 5tym biegu przy prędkości 100km/h mam ok. 2000 obrotów.. Jazda z prędkością 130- 140 km/h to męczenie silnika i duże spalanie.
Pomyślałem o zmianie dyfra na dłuższy ale znajomy mechanik twierdzi że to nie takie proste bo prędkość obrotowa skrzyni nie będzie się pokrywać z prędkością kół i że będą wychodzić błędy abs i innych systemów. I tu mam pytanie do znawców MB czy ten temat jest do przeskoczenia i czy da się to jakoś sensownie zrobić ? _________________ "Nic nie zastąpi doładowania chyba, że większe doładowanie" gicy vel dexter
ABS nie czepi się napewno, nie wiem jak ESP, prawdopodobnie też nie. ABS czyta prędkość obrotową każdego koła indywidualnie, i jeżeli któreś zaczyna zwalniać bardziej od pozostałych to jest blokowany dany chamulec przez pompę, tak więc inne przełożenie nie spowoduje tutaj błędu, ponieważ i tak nie jest to brane pod uwagę, ESP natomiast wykorzystuje czujniki ABS oraz kąta skrętu kierownicy i taki czujnik wychwytujący poślizgi (zasada działania podobna do czujnika zderzenia SRS, tylko bardziej czuła, nie pamiętam jak się fachowo nazywa, może jakiś kolega dopowie, po prostu element bezwładnościowy który "lata" wewnątrz czujnika).
Sterownik skrzyni też raczej nie zauważy różnicy, ale to jeszcze się kogoś dopytaj.
dedukuje podobnie jeśli chodzi o czujniki, obawiam się tego że informacja z czujnika obrotu skrzyni spotyka się np. w can busie z informacją z inny czujników i różnica tych prędkości może wpływać na pracę całej elektroniki.
Podam przykład takiej zależności:
Zmieniałem piastę bo łożysko zaczęło wyć i założyłem piastę poliftową. Okazało się prawdopodobnie, że w poliftowej piaście jest inny pierścień abs przez co wyskoczył od razu błąd abs, esp, bass, i zblokowało skrzynię biegów, że nie przerzucała w ogóle biegów. Wypięcie czujnika abs spowodowało to, że błędy z tym związane świeciły się dalej natomiast skrzynia przerzuca biegi poprawnie. _________________ "Nic nie zastąpi doładowania chyba, że większe doładowanie" gicy vel dexter
To było koło napędowe? Jeżeli masz chęci to może zdejmij wał i sprawdzi czy szkrzynia będzie biegi zmieniać. Z tymi danymi w CAN, to jest bardziej tak, że czasami błacha usterka paraliżuje całe auto, takie założenie producenta, może problem powodowałe że L=/= R i stwierdziło że może dyfer padł? Pytanie co by było jakbyś oba łożyska zmienił?
to było przednie lewe koło. Znajomy podłączył kompa (sd) i wyszło ze akurat to koło ma inną prędkość obrotową tak jak by pierścień abs miał inną koronkę ale to jest nierozbieralne więc nie idzie tego wymienić. _________________ "Nic nie zastąpi doładowania chyba, że większe doładowanie" gicy vel dexter
Ja bym zrobił tak, jeżeli masz możliwość podpięcia pod SD żeby w razie błędy pokasować. Zapisałbym przy jakich obrotachh na poszczególnych biegach masz jakie prędkości, zdjąłbym wał, auto na sznurek i symulował bym jazdę (po prostu muskałbym gaz, że niby jade, a kolega auto Ci ągnie i masz prędkość). I teraz tak zasymulowałbym mu większą prędkość niż odnotowane i sprawdzał czy ASB w tryb awaryjny nie wchodzi.
Niestety nasze gwiazdy są kapryśne, i teoria tutaj nic nie daje, jedynie test organoleptyczny.
Jestem z tych ludzi którzy zadają skomplikowane pytania na które mało kto zna odpowiedzi i tak jest w tym przypadku. Kolega który ma SD był 4lata szefem mechaników w MB i on twierdzi że to nie będzie działać choć nawet on nie zna odpowiedzi na moje pytania.
Tak jak piszesz trzeba to po prostu sprawdzić organoleptycznie choć odkręcanie tego wału to raczej słabo mi się kojarzy i chyba poszukam po prosty dyfra i na próbę go wymienię. _________________ "Nic nie zastąpi doładowania chyba, że większe doładowanie" gicy vel dexter
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Viano ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.