Dołączył: 01 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zabrze Posiadane auto: clio IV
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 01 Kwi 2016, 18:53
Temat postu:
hamulec ręczny
Witam
Proszę o informację gdzie jest regulacja linki z hamulca ręcznego. Po wymianie szczęk hamulcowych mam zablokowane koła.Samoregulator skręcony na maxa.
Witam, ja również jestem na etapie naprawy hamulca ręcznego w moim Vaneo. U mnie do wymiany jest w zasadzie cały układ, czyli szczęki i wszystkie linki.
Mam póki co pytania dotyczące tylko linki środkowej:
Czy wymiana środkowej linki hamulca ręcznego wymaga demontażu tunelu środkowego w kabinie? Czy może montaż jest w całości od dołu? Rozumiem że od dołu zbiornik paliwa trzeba wyjąć?
Z góry dziękuję za pomoc
Haynes pisze o demontażu tunelu środkowego. O baku nie wspomina. Może jest prowadnica linki nad bakiem?
Czytałem tu na forum tematy związane z wymianą linek, wprawdzie o wymianie środkowej nie ma wiele napisane, ale wspominał ktoś o opuszczaniu zbiornika paliwa. Sam będąc w kanale pod samochodem doszedłem do tego samego wniosku. Mimo to spotkałem też jakiś post na forum, być może ten o którym wspominasz, że trzeba demontować tunel. Ta informacja troszkę zbiła mnie z tropu. Zaglądałem do tunelu i nie widać tam linki hamulca.
Wczoraj zabrałem się za naprawę hamulca ręcznego w moim Vaneo. Przystąpiłem do opuszczenia zbiornika paliwa, męcząc się przy tym niemało, a później okazało się, że była to strata czasu! Rzeczywiście zbiornika paliwa nie trzeba nawet dotykać, a sama wymiana wszystkich trzech linek wcale nie jest trudna.
Opiszę mniej więcej jak zabrać się za wymianę linek ręcznego w Vaneo w414, być może w A Klasie W168 jest podobnie lub identycznie.
Aby dostać się do połączenia środkowej linki z dźwignią hamulca, należy unieść tunel do góry. W tym celu należy odkręcić śrubę znajdującą pod gumową wykładziną schowka (pomarańczowa strzałka). Następnie należy wyjąć plastikowy element znajdujący się przed dźwignią biegów, opcjonalnie jest tam zapalniczka z popielniczką, lub schowek. Po wyjęciu tego elementu, po bokach są dwie śruby torx, które należy wykręcić. W przypadku skrzyni automatycznej, bo taką mam, nie należy przy dźwigni wybieraka niczego ruszać, no może poza wybraniem innego trybu niż "P", w przeciwnym razie tunel się nie podniesie. Dźwignia ręcznego musi być opuszczona, a fotel kierowcy musi być przesunięty maksymalnie w przód. Na tym etapie można unieść tył tunelu. Kratki nawiewu można wyjąć, powstanie wtedy pomiędzy podłogą a tunelem szczelina na około 10 cm, która spokojnie wystarczy na zdjęcie starej linki i założenie nowej. Ze zdjęciem starej nie patyczkowałem się specjalnie, linkę przeciąłem i wyjąłem a kołnierz pancerza (jest wpięty w podłogę w miejscu żółtej kropki) zmiażdżyłem obcęgami. Niestety aby obcęgi weszły musiałem przeciąć wykładzinę podłogową w miejscu czerwonej linii na obrazku. Tu można się pobawić inaczej, aby nie ciąć wykładziny. Po operacji obcęgami pancerz linki wysunął się pod spód samochodu bez problemu.
Aby założyć nową linkę, należy wejść pod samochód. Plastikowej osłony pod zbiornikiem paliwa nie trzeba ściągać.
Będąc pod samochodem należy włożyć głowę w miejsce czerwonej elipsy, następnie spojrzeć na miejsce, którędy należy poprowadzić linkę. Będzie widoczny otwór w podłodze, w który należy włożyć linkę. W tym otworze kołnierz pancerza linki powinien się zatrzasnąć. Po umieszczeniu nowej linki i pancerza we wspomnianych miejscach wchodzimy ponownie do kabiny i zakładamy końcówkę linki na hak dźwigni hamulca. Przy zwolnionej dźwigni znajduje się mniej więcej w miejscu zielonej kropki na pierwszym rysunku. Następnie można poskładać tunel środkowy w samochodzie. Do tylnych linek jest dobry dostęp, więc chyba nie ma sensu opisywać.
Mogę jedynie wspomnieć coś na inny temat. Vaneo ma osłony plastikowe na całym spodzie. Znajdująca się powyżej podłoga metalowa nie jest w żaden specjalny sposób zabezpieczana przed korozją, jest zwyczajnie pomalowana lakierem. Nie jest to aż tak wielką wadą, poza jednym miejscem. Na drugim zdjęciu widać spiralną chłodnicę paliwa (Bóg jeden wie po co ona jest), w osłonie plastikowej znajdującej się bezpośrednio pod nią, są otwory wlotowe powietrza. Niestety wraz z powietrzem dostaje się też woda, sól itp. U mnie blacha jest powierzchownie skorodowana w tym miejscu i muszę się wiosną za to zabrać.
Moja sugestia jest taka, że albo należy zatkać owe wloty powietrza aby woda nie bryzgała po podłodze, albo dorobić osłonę nad chłodnicą.
Mam nadzieję że komuś w przyszłości przydadzą się moje wypociny.
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ hamulcowy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.