Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) hamulec ręczny



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ hamulcowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kristofer111

Debiutant



Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zabrze
Posiadane auto: clio IV
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 01 Kwi 2016, 18:53
Temat postu:

hamulec ręczny


Witam
Proszę o informację gdzie jest regulacja linki z hamulca ręcznego. Po wymianie szczęk hamulcowych mam zablokowane koła.Samoregulator skręcony na maxa.
Powrót do góry
tomom

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 281
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Pią 01 Kwi 2016, 20:08
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) hamulec ręczny


pod tylną plastikową osłoną podwozia, na środku
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Kristofer111

Debiutant



Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zabrze
Posiadane auto: clio IV
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 01 Kwi 2016, 21:38
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) hamulec ręczny


czy demontaż jest trudny ?
Powrót do góry
MicMie

Dyskutant



Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 52
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: Mercedes klasa W 169 A170
Piwa: 7/1
Wysłany: Sob 02 Kwi 2016, 12:48
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) hamulec ręczny


Łatwizna. Potrzebny jedynie kanał lub podnośnik.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Kristofer111

Debiutant



Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zabrze
Posiadane auto: clio IV
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 02 Kwi 2016, 19:13
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) hamulec ręczny


Dzięki
Temat załatwiony
Pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 02 Kwi 2016, 19:13
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
cemaxx

Czytelnik



Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Busko Zdrój
Posiadane auto: Mercedes Vaneo 1,7cdi, Automat 2004r
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 12 Gru 2016, 19:06
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) hamulec ręczny


Witam, ja również jestem na etapie naprawy hamulca ręcznego w moim Vaneo. U mnie do wymiany jest w zasadzie cały układ, czyli szczęki i wszystkie linki.
Mam póki co pytania dotyczące tylko linki środkowej:
Czy wymiana środkowej linki hamulca ręcznego wymaga demontażu tunelu środkowego w kabinie? Czy może montaż jest w całości od dołu? Rozumiem że od dołu zbiornik paliwa trzeba wyjąć?
Z góry dziękuję za pomoc Smile
Powrót do góry
tomom

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 281
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Wto 13 Gru 2016, 11:04
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) hamulec ręczny


Haynes pisze o demontażu tunelu środkowego. O baku nie wspomina. Może jest prowadnica linki nad bakiem?
Powrót do góry
cemaxx

Czytelnik



Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Busko Zdrój
Posiadane auto: Mercedes Vaneo 1,7cdi, Automat 2004r
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 13 Gru 2016, 22:44
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) hamulec ręczny


tomom napisał:
Haynes pisze o demontażu tunelu środkowego. O baku nie wspomina. Może jest prowadnica linki nad bakiem?

Czytałem tu na forum tematy związane z wymianą linek, wprawdzie o wymianie środkowej nie ma wiele napisane, ale wspominał ktoś o opuszczaniu zbiornika paliwa. Sam będąc w kanale pod samochodem doszedłem do tego samego wniosku. Mimo to spotkałem też jakiś post na forum, być może ten o którym wspominasz, że trzeba demontować tunel. Ta informacja troszkę zbiła mnie z tropu. Zaglądałem do tunelu i nie widać tam linki hamulca.
Powrót do góry
tomom

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 281
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Sro 14 Gru 2016, 08:38
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) hamulec ręczny


Są zdjęcia w książce z zahaczoną linką o oczko w lewarku ręcznego.
Powrót do góry
cemaxx

Czytelnik



Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Busko Zdrój
Posiadane auto: Mercedes Vaneo 1,7cdi, Automat 2004r
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 14 Gru 2016, 10:29
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) hamulec ręczny


Trochę lipa byłaby z rozbieraniem tunelu, ale jeśli będzie trzeba, to trudno. Zabiorę się za ten temat w najbliższych dniach. O efektach poinformuję.
Powrót do góry
cemaxx

Czytelnik



Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Busko Zdrój
Posiadane auto: Mercedes Vaneo 1,7cdi, Automat 2004r
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 18 Gru 2016, 00:44
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) hamulec ręczny


Wczoraj zabrałem się za naprawę hamulca ręcznego w moim Vaneo. Przystąpiłem do opuszczenia zbiornika paliwa, męcząc się przy tym niemało, a później okazało się, że była to strata czasu! Rzeczywiście zbiornika paliwa nie trzeba nawet dotykać, a sama wymiana wszystkich trzech linek wcale nie jest trudna.
Opiszę mniej więcej jak zabrać się za wymianę linek ręcznego w Vaneo w414, być może w A Klasie W168 jest podobnie lub identycznie.

Aby dostać się do połączenia środkowej linki z dźwignią hamulca, należy unieść tunel do góry. W tym celu należy odkręcić śrubę znajdującą pod gumową wykładziną schowka (pomarańczowa strzałka). Następnie należy wyjąć plastikowy element znajdujący się przed dźwignią biegów, opcjonalnie jest tam zapalniczka z popielniczką, lub schowek. Po wyjęciu tego elementu, po bokach są dwie śruby torx, które należy wykręcić. W przypadku skrzyni automatycznej, bo taką mam, nie należy przy dźwigni wybieraka niczego ruszać, no może poza wybraniem innego trybu niż "P", w przeciwnym razie tunel się nie podniesie. Dźwignia ręcznego musi być opuszczona, a fotel kierowcy musi być przesunięty maksymalnie w przód. Na tym etapie można unieść tył tunelu. Kratki nawiewu można wyjąć, powstanie wtedy pomiędzy podłogą a tunelem szczelina na około 10 cm, która spokojnie wystarczy na zdjęcie starej linki i założenie nowej. Ze zdjęciem starej nie patyczkowałem się specjalnie, linkę przeciąłem i wyjąłem a kołnierz pancerza (jest wpięty w podłogę w miejscu żółtej kropki) zmiażdżyłem obcęgami. Niestety aby obcęgi weszły musiałem przeciąć wykładzinę podłogową w miejscu czerwonej linii na obrazku. Tu można się pobawić inaczej, aby nie ciąć wykładziny. Po operacji obcęgami pancerz linki wysunął się pod spód samochodu bez problemu.
Aby założyć nową linkę, należy wejść pod samochód. Plastikowej osłony pod zbiornikiem paliwa nie trzeba ściągać.

Będąc pod samochodem należy włożyć głowę w miejsce czerwonej elipsy, następnie spojrzeć na miejsce, którędy należy poprowadzić linkę. Będzie widoczny otwór w podłodze, w który należy włożyć linkę. W tym otworze kołnierz pancerza linki powinien się zatrzasnąć. Po umieszczeniu nowej linki i pancerza we wspomnianych miejscach wchodzimy ponownie do kabiny i zakładamy końcówkę linki na hak dźwigni hamulca. Przy zwolnionej dźwigni znajduje się mniej więcej w miejscu zielonej kropki na pierwszym rysunku. Następnie można poskładać tunel środkowy w samochodzie. Do tylnych linek jest dobry dostęp, więc chyba nie ma sensu opisywać.
Mogę jedynie wspomnieć coś na inny temat. Vaneo ma osłony plastikowe na całym spodzie. Znajdująca się powyżej podłoga metalowa nie jest w żaden specjalny sposób zabezpieczana przed korozją, jest zwyczajnie pomalowana lakierem. Nie jest to aż tak wielką wadą, poza jednym miejscem. Na drugim zdjęciu widać spiralną chłodnicę paliwa (Bóg jeden wie po co ona jest), w osłonie plastikowej znajdującej się bezpośrednio pod nią, są otwory wlotowe powietrza. Niestety wraz z powietrzem dostaje się też woda, sól itp. U mnie blacha jest powierzchownie skorodowana w tym miejscu i muszę się wiosną za to zabrać.
Moja sugestia jest taka, że albo należy zatkać owe wloty powietrza aby woda nie bryzgała po podłodze, albo dorobić osłonę nad chłodnicą.
Mam nadzieję że komuś w przyszłości przydadzą się moje wypociny.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ hamulcowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ hamulcowy


MercedesGLS Klasa

322 000

2018r.

86 000 km

mazowieckie

MercedesA 180

77 960

2020r.

55 230 km

mazowieckie

MercedesA 180

95 900

2020r.

34 000 km

mazowieckie

MercedesE 200

29 990

2010r.

256 900 km

wielkopolskie

MercedesML 320

48 990

2008r.

266 896 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System