Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Mercedes A klasa, W168, 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Maj 2016, 22:29
Temat postu:
W168 olej w okolicy przepływomierza/turbiny
Posiadam A-klasę w168 z 2002 roku, przebieg 208 tys. km. Kupiony ponad 2 lata temu przy przebiegu 175 tys. km.
Od samego początku mam niewielki problem - kapiący olej. Są to bardzo małe ilości - co pół roku muszę dolać jakieś 0,5 litra. Mechanik mówi, że nie warto robić, bo koszt naprawy będzie większy niż koszt dolewanego oleju. Tylko trochę wstyd brudzić nowy, jeszcze czysty parking.
Zdemontowałem prawy reflektor. Najbardziej brudny jest przepływomierz i fragment gumowego wężyka wchodzącego do przepływomierza. Turbina wygląda na czystą. Spaliny są czyste - olej się nie pali. Proszę o podpowiedź, która część może być wadliwa lub nieszczelna. Trzeba wymieniać jakieś części czy można to jakoś uszczelnić? Poniżej link do zdjęć. Niestety zdjęcia zrobiłem już po wytarciu oleju, ale zaznaczyłem gdzie było najbardziej brudne.
https://drive.google.com/open?id=0B2PmqZvtuLA5TkVnRUFYQmhZVWM.
To moje pierwsze autko, więc nie mam doświadczenia w naprawach samochodów. Do tej pory wymieniałem tylko żarówki i pęknięty reflektor z tyłu.
Pozdrawiam,
Błażej
Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Mercedes A 1,7 (90KM) CDI 2003 r. clasik
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 28 Sty 2017, 14:16
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 olej w okolicy przepływomierza/turbiny
Witam.
Sprawdź odmę bo mogą być tego 2 powody - pierwszy co przy tym przebiegu jest zupełnie normalne to zabrudzony filtr odolejacza, który należy wymienić ( koszt ~ 80 zł ) - drugi to zanieczyszczone emulsją olejową komory odolejacza i odmy.
Obydwa przypadki są szczególnie groźne zimą bo mogą doprowadzić do zamarznięcia odmy i tragicznej w skutkach dla silnika bardzo szybkiej utraty oleju.
Bardzo często zdarza się, że obudowa plastikowa odmy w miejscu łączenia z turbiną nie jest szczelna bo plastykowy pierścień przytrzymujący krótki wąż nie jest zbyt szczęśliwym rozwiązaniem i "nie trzyma."
Ja w swoim autku wyrzuciłem ten pierścień i po dokładnym odtłuszczeniu benzyną ekstrakcyjną połączyłem wąż na stałe z obudową odmy przy pomocy olejoodpornego silikonu Loctit 5926 ( BLUE SILICONE ) którym najpierw posmarowałem czołowe powierzchnie klejonych elementów a następnie z tego samego silikonu wykonałem w miejscu klejenia opaskę zewnętrzną grubości ~ 3 mm od rowka w obudowie odmy do rowka za kołnierzem gumowego węża (zamiast plastikowego pierścienia)
Szczelność tego miejsca jest bardzo istotna dla właściwej pracy przepływomierza szczególnie w zakresie średnich obrotów silnika.
Nie zapomnij przy okazji przeczyścić czujnika przepływomierza co bardzo łatwo wykonasz sprejem do czyszczenia styków elektrycznych ( w "gwizdku" oraz styki w kostce) i sprężonym powietrzem o niezbyt dużym ciśnieniu lub a odpowiedniej odległości aby nie uszkodzić elektroniki. Uwaga! Do demontażu czujnika konieczny jest torx 20 z otworem w środku bo wkręty mocujące go mają w otworach kołki!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.