Witam
Posiadam A klase 140 (W168) w której nie załącza się wiatrak. Z pompy wody ciekło więc ją wymieniliśmy, termostat, przekaźnik też i dalej wiatrak się nie kręci. Na krótko wiatrak działa. Nie mogę znaleźć tego sterownika. Na chłodnicy go nie ma. Mam pytanie gdzie znajdę moduł wentylatora . Jest to 98 rok. _________________ Ale taki los czarnej natury, aby przed czymś uciekać i coś gonić
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wiatrak nie działa, brak chłodzenia W168
znaleźliśmy taką kostkę która jest podpięta tylko z jednej strony w instalację pod zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy , czy to może być przejście do sterownika, którego nie mam ??
[/url] _________________ Ale taki los czarnej natury, aby przed czymś uciekać i coś gonić
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wiatrak nie działa, brak chłodzenia W168
A pompka spryskiwaczy jest podłączona? Może to być kostka od pompki. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wiatrak nie działa, brak chłodzenia W168
Może to być od pompy powietrza wtórnego. Do sterownika wentylatora dochodzi pięć lub sześć przewodów. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wiatrak nie działa, brak chłodzenia W168
To już ręce opadają Na to wygląda , że sprzedawca wymontował moduł , bo nie ma żadnych innych przewodów.
Możliwe, że wentylatorem steruje komputer i on mógł się uszkodzić ?
_________________ Ale taki los czarnej natury, aby przed czymś uciekać i coś gonić
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wiatrak nie działa, brak chłodzenia W168
Najprawdopodobniej wentylator pracował w trybie awaryjnym tzn kręcił się na maxa z chwilą uruchomienia autka i wtedy mądry spec pozbawił go sterownika. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 04 Cze 2016, 10:33
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wiatrak nie działa, brak chłodzenia W168
Keram2504 napisał:
i wtedy mądry spec pozbawił go sterownika.
To by przynajmniej wtyczka została. To nie jest igła, tylko spora kostka.
specnaz napisał:
To już ręce opadają
Mnie też. Mercedes to nie jest maluch, że napiszesz 126p i wystarczy. To jest MERCEDES - w obrębie jednego modelu mogą być dziesiątki wersji z różnorodnymi zmianami. Zawsze można skorzystać z WIS-a lub EPC (programy serwisowe), ale jest jeden problem: do właściwej identyfikacji pojazdu potrzebny jest numer podwozia.
Numer podwozia to jednak sprawa ściśle tajna. Lepiej się męczyć i bez efektu dyskutować przez kilkanaście postów
specnaz napisał:
znaleźliśmy taką kostkę która jest podpięta tylko z jednej strony w instalację
Widziałeś kiedyś wtyczkę podpiętą z dwóch stron? Bo dla mnie to żadne odkrycie, że wtyczka ma z jednej strony kabelki, a z drugiej otwory do połączenia z drugą wtyczką. W takich przypadkach podaje się KOLORY KABELKÓW we wtyczce. Bo kolory kabli nie są po to, żeby elektrykowi było w pracy weselej, tylko służą do IDENTYFIKACJI OBWODU. Mając schemat jest szansa że się natrafi na wtyczkę o podanych kolorach kabelków. Bo takich wtyczek jaką pokazałeś na obrazku jest w twoim aucie kilkanaście. I co dalej? Poproś wróżkę...
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wiatrak nie działa, brak chłodzenia W168
Widzę, że jak to zwykle jest na forach pojawi się taka osoba, której wszystko przeszkadza. Brawo za arogancję !
Oczywiście, że sobie poradzę i pojadę do elektryka.
Dzięki miłym ludziom jest szansa na zdiagnozowanie przyczyny samemu.
A co do win jakby ktoś w moim temacie powiedział abym go podała to bym to zrobiła, żadna tajemnica. Znam się na samochodach nie gorzej niż niejeden facet ale mercedesa ma od roku i jest że tak powiem trudny w obsłudze. Trzeba mieć małe ręcę.
Ale chyba pójdę do wróżki.
Dziękuję innym za pomoc. _________________ Ale taki los czarnej natury, aby przed czymś uciekać i coś gonić
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 04 Cze 2016, 13:37
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wiatrak nie działa, brak chłodzenia W168
Fajnie. To widzę żeśmy sobie pogadali. Bo już jaśniej nie potrafię napisać, że do sprawdzenia informacji w systemie serwisowym potrzebny jest numer podwozia.
Może nie jest on niezawodny, ale przynajmniej trzeba spróbować - a do tego potrzebna jest współpraca pytającego.
Spojrzyj sobie ilu osobom już pomogłem na forum - może im po prostu zależało na otrzymaniu informacji i się nie naburmuszali przy byle okazji?
W każdym razie miło mi było poznać panią "Zosię-samosię"
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wiatrak nie działa, brak chłodzenia W168
Na samym dole masz grubą wiązkę elektryczną i to po niej przejedziemy się.
Pierwsze odejście jest do dużej kostki serwa, to nas nie interesuje.
Następne odejście idzie na sterownik wentylatora i to po tej nitce powinnaś dojść do wtyczki sterownika.Idzie pod lampą przednią. Może wtyczka jest gdzieś w zakamarkach. U mnie do sterownika dochodzi sześć przewodów.
Wiązka kończy się na reflektorze z wcześniejszym odejściem bodajże na kierunek na błotniku.
Daj fotki jak rozchodzą się przewody powyżej.
Podaj VIN tak jak Kolega prosi. Na pewno wywęszy co tam powinno być. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wiatrak nie działa, brak chłodzenia W168
Podaję VIN WDB1680311J023256
Sprawdziłam wszystko. Nie ma żadnej innej instalacji , która szłaby do wentylatora. Tak jak widać na zdjęciach. Z tej jednej wiązki idzie do serwa, do lampy i kierunkowskazu i to by było na tyle. No i widoczny na pierwszym zdjęciu instalacja z kostką ale to nie na 5-6 przewodów.
Czeka mnie wizyta u elektryka. _________________ Ale taki los czarnej natury, aby przed czymś uciekać i coś gonić
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 06 Cze 2016, 10:03
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wiatrak nie działa, brak chłodzenia W168
specnaz napisał:
Podaję VIN WDB1680311J023256
Robimy podstawowy błąd - szukamy czegoś czego nie ma.
To auto nie ma klimatyzacji (jest tylko ogrzewanie) i w związku z tym NIE MA STEROWNIKA WENTYLATORA.
Jest tylko przekaźnik - zwykła kostka załączająca 12 volt na silniczek wentylatora. Na schemacie przekaźnik oznaczony jest K9/3 i dochodzą do niego nast. przewody:
- gruby czerwono/biały (połączony z plusowym zaciskiem silnika wentylatora)
- gruby czerwono/czarny połączony z plusem akumulatora poprzez bezpiecznik 30 amper oznaczony na schemacie numerem 3
- cienki czerwono/zielony zasilający cewkę przekaźnika. W autach do maja '99 połączony z bezpiecznikiem 10 amper opisanym numerem 1
- całkiem cienki czerwono/niebieski połączony ze sterownikiem silnika. Jak silnik się przegrzeje, to sterownik silnika załącza masę na ten drut i wentylator silnika rusza.
Uwagi dodatkowe:
1. Numeracja bezpieczników wg schematu niekoniecznie musi się zgadzać z oznaczeniami na skrzynce.
2. Prawdopodobnie chodzi o skrzynkę w komorze silnika - ta z dekielkiem, za silnikiem (na przegrodzie kabiny). Nie dam sobie głowy uciąć bo w A-klasie 168 grzebałem sto lat temu - a w takiej bez klimatyzacji to nawet nie pamiętam kiedy.
3. W celu identyfikacji który to przekaźnik podałem bardzo dokładnie kolory i grubości przewodów. Jeżeli odkręcisz dekielek i zobaczysz kostkę (przekaźnik) z takimi kolorami przewodów to na 99.99999999% jest to przekaźnik wentylatora.
4. Auto ma powiększoną moc silnika, ale nie powinno mieć to wpływu na szczegóły instalacji elektrycznej wentylatora silnika
5. Auto kiedyś miało problemy ze sterownikiem silnika, nie mam jednak dodatkowych szczegółów jak to się objawiało.
To tyle.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ chłodzenia i ogrzewanie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.