Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa R ) Spadek mocy - świecąca kontrolka silnika



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa R ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablotytek

Debiutant



Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Mercedes R350 CDI 2010
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 18 Lip 2016, 22:53
Temat postu:

Spadek mocy - świecąca kontrolka silnika


Witam,

miałem dzisiaj przejścia z moją "R-ką". Wracając z pracy silnik pracował tylko do max 1500 obrotów. Jechałem więc powoli, ale na jakiekolwiek próby dodania gazu nie reagował. Zarzymałem się w sklepie, odpaliłem auto i przejechałem 1 kilometr do kolejnego sklepu. Nadal brak mocy powyżej, max obrotów 1500. Po zrobieniu zakupów w drugim sklepie, odpalam auto a tu świeci się kontrolka silnika. Moc jest, obrotomierz pokazuje powyżej 2000 obrotów, przyspieszenie jest, tylko kontrolka nadal świeci.

Czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem ?
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4810
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 18 Lip 2016, 23:36
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa R ) Spadek mocy - świecąca kontrolka silnika


Znaczy czego się spodziewasz? Że forumowe wróżki wywróżą co jest popsute? Lista błędów dla tego silnika to kilkaset pozycji i wszelkie dywagacje bez określenia konkretnej przyczyny na podstawie zapamiętanego kodu błędu będą nic nie warte. "Bo mnie się popsuło to", "a mnie coś innego". Będziesz po kolei wymieniać wskazane elementy? I tak się skończy na komputerze - choćby w celu skasowania zaistniałego błędu. Nie tędy droga. Jeżeli już żal ci wydawać pieniądze na profesjonalny test komputerowy, to kup sobie na Allegro najprostszy moduł diagnostyczny. Taki podłączany do laptopa to koszt kilkunastu-kilkudziesięciu złotych. Taki niezależny, z własnym ekranikiem to koszt niewiele większy. Ostatnio nabyłem taki za 11 funtów na e-bayu. Dla zaspokojenia ciekawości i skasowania kontrolki jest wystarczający.
W przypadku usterki (lub zapalenia kontrolki silnika) ZAWSZE zaczynamy od odczytania zapamiętanych błędów. Inne działania są bezcelowe - działanie "na ślepo" rzadko w przypadku nowoczesnych silników prowadzi do postawienia właściwej diagnozy.
Powrót do góry
Pablotytek

Debiutant



Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Mercedes R350 CDI 2010
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 19 Lip 2016, 22:28
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa R ) Spadek mocy - świecąca kontrolka silnika


Witam Gerri,

1. podając jakikolwiek wątek na forum, szukamy informacji w podanym temacie. Forum służy do dzielenia się naszymi spostrzeżeniami i wiedzą w wielu kwestiach. Mój wątek, jak już pisałem, był dla mnie zaskoczeniem, bo wcześniej nie spotkałem się z taką sytuacją, więc rzuciłem temat, bo może ktoś inny już miał takie doświadczenia i może podzielić się wiedzą. W imię powiedzenia - " kto pyta, nie błądzi ... " Smile
Zanim udam się do ASO lub innego serwisu, który specjalizuje się w Mercedesach lubię poszukać w licznych zródłach, co może być przyczyną usterki i poznać opinie innych użytkowników - chyba w tym celu powstało forum?! Nie oczekuje, że ktoś poda mi rozwiązanie, bo w kwestii dzisiejszych samochodów, trudno jest wskazać przyczynę bez głębszej profesjonalnej diagnozy, ale zawsze warto poczytać, co piszą inni.

2. po wizycie w serwisie jest diagnoza - uszkodzony czujnik ciśnienia spalin różnicy ciśnień dpf ( mam nadzieję że nie przekręciłem ). Szacunkowy koszt: czujnik ~170 PLN, czas wymiany ~ 90 minut ( znajduje się w trudno dostępnym miejscu, więc będzie sporo rozbierania ), koszt wymiany: poznam w poniedziałek, bo na ten dzień mam umówioną wymianę.
Ważne: autem nie wolno jezdzić, bo można zapchać DPF, a wówczas to nie będzie już tak wesoło ... Smile

3. jak już będzie po wszystkim, chętnie podzielę się moimi spostrzeżeniami....

Pozdrawiam
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4810
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 20 Lip 2016, 08:04
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa R ) Spadek mocy - świecąca kontrolka silnika


Pablotytek napisał:
lubię poszukać w licznych zródłach, co może być przyczyną usterki i poznać opinie innych użytkowników - chyba w tym celu powstało forum?! Nie oczekuje, że ktoś poda mi rozwiązanie, bo w kwestii dzisiejszych samochodów, trudno jest wskazać przyczynę bez głębszej profesjonalnej diagnozy, ale zawsze warto poczytać, co piszą inni.

W życiu bym nie wpadł po opisanych objawach że uszkodzeniu uległ czujnik różnicowy. W większości przypadków silnik przechodzi w takiej sytuacji w awaryjny tryb pracy i wtedy jego zachowanie jest bardzo podobne przy różnych uszkodzeniach - czy to będzie czujnik temperatury czy czujnik różnicowy czy jeszcze jakiś inny.
Pablotytek napisał:
po wizycie w serwisie jest diagnoza - uszkodzony czujnik ciśnienia spalin różnicy ciśnień dpf ( mam nadzieję że nie przekręciłem ).

Nie pokręciłeś - od czasu do czasu się psują. Czujnik podłączony jest do DPF-u i mierzy ciśnienie przed i za filtrem. Róznica pomiędzy tymi odczytami daje nam pojęcie o stopniu zapchania DPF-u. Żeby czujnik nie był narażony na wysoką temperaturę nie jest montowany bezpośrednio na filtrze, ale w pewnym oddaleniu, a połączenie robi się kilkunastocentymetrowymi rurkami. Otóż do tego zmierzam: Przy nagromadzeniu niekorzystnych warunków pracy układu taka rurka potrafi zapchać się sadzą - wtedy daje odczyt sugerujący uszkodzony czujnik. Nie neguję - czujnik może być uszkodzony i pewnie tak jest, ale drożność rurek zawsze trzeba sprawdzić. Mechanicy popadają w rutynę, wymieniają od razu czujnik, po wymianie jest dalej ta sama sytuacja i wtedy wychodzi, że to nie czujnik a zapchana rurka. Rurkę się przepycha, a nowy czujnik zostaje na miejscu żeby nie podważać kompetencji mechanika Smile
Pablotytek napisał:
Ważne: autem nie wolno jezdzić, bo można zapchać DPF, a wówczas to nie będzie już tak wesoło ... Smile

Bez przesady. Oczywiście nie może to być normalna eksploatacja, ale do zapchania filtra nigdy nie dochodzi tak od razu. Zresztą po uszkodzeniach mających wpływ na pracę filtra komputer serwisowy zaleca jego wypalanie i po wymianie czujnika powinno być to zrobione. Często mechanikowi nie chce się tego robić, i jeżeli z odczytu parametrów DPF-a wynika, że osad jest niewielki, to oddaje auto klientowi bez wypalania. Niby nie będzie mieć to wpływu (z punktu widzenia klienta) bo przy najbliższej okazji wypalanie powinno dokonać się samo, co nie zmienia faktu że powinno zostać wykonane po naprawie.
Jak widać po konkretnym określeniu uszkodzenia można napisać cokolwiek więcej - właśnie tak działa ta nowoczesna diagnostyka Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa R ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa R »

Opinie o samochodach Mercedes klasa R - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa R ) Porady, problemy techniczne


MercedesML 320

48 990

2008r.

266 896 km

pomorskie

MercedesCL 55 AMG

129 999

2012r.

183 000 km

pomorskie

MercedesA 180

95 900

2020r.

34 000 km

mazowieckie

MercedesB 150

105 000

2020r.

46 000 km

zachodniopomorskie

MercedesCLS 350

95 800

2013r.

136 750 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System