Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Mercedes R350 CDI 2010
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 18 Lip 2016, 22:53
Temat postu:
Spadek mocy - świecąca kontrolka silnika
Witam,
miałem dzisiaj przejścia z moją "R-ką". Wracając z pracy silnik pracował tylko do max 1500 obrotów. Jechałem więc powoli, ale na jakiekolwiek próby dodania gazu nie reagował. Zarzymałem się w sklepie, odpaliłem auto i przejechałem 1 kilometr do kolejnego sklepu. Nadal brak mocy powyżej, max obrotów 1500. Po zrobieniu zakupów w drugim sklepie, odpalam auto a tu świeci się kontrolka silnika. Moc jest, obrotomierz pokazuje powyżej 2000 obrotów, przyspieszenie jest, tylko kontrolka nadal świeci.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 18 Lip 2016, 23:36
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa R ) Spadek mocy - świecąca kontrolka silnika
Znaczy czego się spodziewasz? Że forumowe wróżki wywróżą co jest popsute? Lista błędów dla tego silnika to kilkaset pozycji i wszelkie dywagacje bez określenia konkretnej przyczyny na podstawie zapamiętanego kodu błędu będą nic nie warte. "Bo mnie się popsuło to", "a mnie coś innego". Będziesz po kolei wymieniać wskazane elementy? I tak się skończy na komputerze - choćby w celu skasowania zaistniałego błędu. Nie tędy droga. Jeżeli już żal ci wydawać pieniądze na profesjonalny test komputerowy, to kup sobie na Allegro najprostszy moduł diagnostyczny. Taki podłączany do laptopa to koszt kilkunastu-kilkudziesięciu złotych. Taki niezależny, z własnym ekranikiem to koszt niewiele większy. Ostatnio nabyłem taki za 11 funtów na e-bayu. Dla zaspokojenia ciekawości i skasowania kontrolki jest wystarczający.
W przypadku usterki (lub zapalenia kontrolki silnika) ZAWSZE zaczynamy od odczytania zapamiętanych błędów. Inne działania są bezcelowe - działanie "na ślepo" rzadko w przypadku nowoczesnych silników prowadzi do postawienia właściwej diagnozy.
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Mercedes R350 CDI 2010
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 19 Lip 2016, 22:28
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa R ) Spadek mocy - świecąca kontrolka silnika
Witam Gerri,
1. podając jakikolwiek wątek na forum, szukamy informacji w podanym temacie. Forum służy do dzielenia się naszymi spostrzeżeniami i wiedzą w wielu kwestiach. Mój wątek, jak już pisałem, był dla mnie zaskoczeniem, bo wcześniej nie spotkałem się z taką sytuacją, więc rzuciłem temat, bo może ktoś inny już miał takie doświadczenia i może podzielić się wiedzą. W imię powiedzenia - " kto pyta, nie błądzi ... "
Zanim udam się do ASO lub innego serwisu, który specjalizuje się w Mercedesach lubię poszukać w licznych zródłach, co może być przyczyną usterki i poznać opinie innych użytkowników - chyba w tym celu powstało forum?! Nie oczekuje, że ktoś poda mi rozwiązanie, bo w kwestii dzisiejszych samochodów, trudno jest wskazać przyczynę bez głębszej profesjonalnej diagnozy, ale zawsze warto poczytać, co piszą inni.
2. po wizycie w serwisie jest diagnoza - uszkodzony czujnik ciśnienia spalin różnicy ciśnień dpf ( mam nadzieję że nie przekręciłem ). Szacunkowy koszt: czujnik ~170 PLN, czas wymiany ~ 90 minut ( znajduje się w trudno dostępnym miejscu, więc będzie sporo rozbierania ), koszt wymiany: poznam w poniedziałek, bo na ten dzień mam umówioną wymianę.
Ważne: autem nie wolno jezdzić, bo można zapchać DPF, a wówczas to nie będzie już tak wesoło ...
3. jak już będzie po wszystkim, chętnie podzielę się moimi spostrzeżeniami....
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 20 Lip 2016, 08:04
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa R ) Spadek mocy - świecąca kontrolka silnika
Pablotytek napisał:
lubię poszukać w licznych zródłach, co może być przyczyną usterki i poznać opinie innych użytkowników - chyba w tym celu powstało forum?! Nie oczekuje, że ktoś poda mi rozwiązanie, bo w kwestii dzisiejszych samochodów, trudno jest wskazać przyczynę bez głębszej profesjonalnej diagnozy, ale zawsze warto poczytać, co piszą inni.
W życiu bym nie wpadł po opisanych objawach że uszkodzeniu uległ czujnik różnicowy. W większości przypadków silnik przechodzi w takiej sytuacji w awaryjny tryb pracy i wtedy jego zachowanie jest bardzo podobne przy różnych uszkodzeniach - czy to będzie czujnik temperatury czy czujnik różnicowy czy jeszcze jakiś inny.
Pablotytek napisał:
po wizycie w serwisie jest diagnoza - uszkodzony czujnik ciśnienia spalin różnicy ciśnień dpf ( mam nadzieję że nie przekręciłem ).
Nie pokręciłeś - od czasu do czasu się psują. Czujnik podłączony jest do DPF-u i mierzy ciśnienie przed i za filtrem. Róznica pomiędzy tymi odczytami daje nam pojęcie o stopniu zapchania DPF-u. Żeby czujnik nie był narażony na wysoką temperaturę nie jest montowany bezpośrednio na filtrze, ale w pewnym oddaleniu, a połączenie robi się kilkunastocentymetrowymi rurkami. Otóż do tego zmierzam: Przy nagromadzeniu niekorzystnych warunków pracy układu taka rurka potrafi zapchać się sadzą - wtedy daje odczyt sugerujący uszkodzony czujnik. Nie neguję - czujnik może być uszkodzony i pewnie tak jest, ale drożność rurek zawsze trzeba sprawdzić. Mechanicy popadają w rutynę, wymieniają od razu czujnik, po wymianie jest dalej ta sama sytuacja i wtedy wychodzi, że to nie czujnik a zapchana rurka. Rurkę się przepycha, a nowy czujnik zostaje na miejscu żeby nie podważać kompetencji mechanika
Pablotytek napisał:
Ważne: autem nie wolno jezdzić, bo można zapchać DPF, a wówczas to nie będzie już tak wesoło ...
Bez przesady. Oczywiście nie może to być normalna eksploatacja, ale do zapchania filtra nigdy nie dochodzi tak od razu. Zresztą po uszkodzeniach mających wpływ na pracę filtra komputer serwisowy zaleca jego wypalanie i po wymianie czujnika powinno być to zrobione. Często mechanikowi nie chce się tego robić, i jeżeli z odczytu parametrów DPF-a wynika, że osad jest niewielki, to oddaje auto klientowi bez wypalania. Niby nie będzie mieć to wpływu (z punktu widzenia klienta) bo przy najbliższej okazji wypalanie powinno dokonać się samo, co nie zmienia faktu że powinno zostać wykonane po naprawie.
Jak widać po konkretnym określeniu uszkodzenia można napisać cokolwiek więcej - właśnie tak działa ta nowoczesna diagnostyka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa R ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.