Dołączył: 24 Lip 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): ostrów mazowiecka Posiadane auto: MB C klasa 2.7 2003r
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 24 Lip 2016, 08:41
Temat postu:
Ciężko pali
tak jak w temacie
mianowicie zaczęło się od regeneracji wtrysków - zrobione
po tym ,przy gwałtownym przyspieszaniu auto gaśnie i wyświetla się EPC, przy 1/4 zbiornika auto gaśnie samo,w przewodach paliwa pusto - po dolaniu jest ok.
przewody wymieniłem,na wszelki wypadek założyłem orginalne oringi,zbiornik mam czysty,leję dobre paliwo, przy 1ym uruchomieniu auta kreci jakieś 4-5 sek i zapala bez problemu,
schody zaczynają się jak silnik jest rozgrzany, wtedy by zapalić auto trzeba dobrze go kręcić około 1min, nie ma powietrza w przewodach,nie mam już siły,
jestem kierowcą zawodowym i robię dużo km i auto jest mi niezbędna.
niestety u mnie w mieście nie ma dobrego mechanika i kompa by pokazało jakie błędy są oprócz tego podstawowego programu .
gdzie szukać usterki?
proszę o pomoc
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 24 Lip 2016, 12:03
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa C ) Ciężko pali
W którym miejscu piszesz, że to diesel? A może to nie diesel?
Zakładam że tak - bo nie było modelu 203 z benzynowym silnikiem 2,7 litra.
Znowu to samo...
Przypuszczam że samym śrubokrętem i kombinerkami ciężko będzie dojść z tym silnikiem do ładu. Skoro masz taki problem z dotarciem do mechanika z komputerem - dlaczego nie kupisz sobie najprostszego testera OBD? Przecież to wydatek ok 30 zł za najprostszy (typu ELM, podłączany do laptopa). Podstawą w takich przypadkach jest niekoniecznie odczyt błędów, lecz sprawdzenie ciśnienia w rail'u w czasie gdy silnik kręci, lecz nie może odpalić. Kiedyś jako absolutne minimum podawano 120 barów, potem przesunięto tą granicę do 180 barów. Jeżeli nie ma ciśnienia, to masz wtedy pole do poszukiwań: może pompa paliwa wysokiego ciśnienia, może wstępna, może któryś wtrysk leje na przelew (co z tego, że regenerowane - to tym bardziej możliwe!). Brak testera diagnostycznego utrudnia pracę, można jednak od biedy wykorzystać w tym celu mechaniczny wtryskiwacz starego typu "ustawiony" na 180 barów. Po prostu wkręcamy go na przewód wysokiego ciśnienia jednego z cylindrów i obserwujemy, czy zaczyna rozpylać w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Z tego, co piszesz podejrzana jest pompa wysokiego ciśnienia. Jak silnik będzie rozgrzany i przestanie odpalać polej pompę obficie wodą (żeby ją schłodzić). Jeżeli po takiej operacji silnik odpali zauważalnie szybciej to masz winowajcę.
Puste przewody przy jednej czwartej baku nie muszą być oznaką zasysanego przez nieszczelności powietrza. Otóż z tyłu są dwa baki-ale paliwo pobierane jest tylko z jednego. Pompka przepompowująca paliwo (zwana pompką dynamiczną) "napędzana" jest strumieniem paliwa z powrotu z układu wtryskowego. Jeżeli strumień powrotu będzie niedostateczny - skuteczność pompki przelewowej gwałtownie spadnie i paliwo przestanie być przelewane. Podejrzewam, że jak poradzisz sobie z usterką główną, to ta "naprawi się sama"
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 27 Wrz 2016, 21:52
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa C ) Ciężko pali
ruta2684 napisał:
wszystkie dolegliwości zniknęły po wymianie czujnika ciśnienia paliwa (tylnego) na listwie
Czujnik ciśnienia jest z przodu. Z tyłu jest regulator ciśnienia. Prawdopodobnie jego wymiana nie była konieczna - one psują się dosyć rzadko. Często natomiast psują się malutkie, silikonowe oringi na osi tego regulatora. Jak pęknie, to auta nie idzie odpalić. Niewątpliwie podłączenie pod komputer serwisowy (lub inny) wykazałoby spadek ciśnienia na listwie w czasie kręcenia rozrusznikiem i ułatwiłoby diagnozę.
Dołączył: 24 Lip 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): ostrów mazowiecka Posiadane auto: MB C klasa 2.7 2003r
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 28 Wrz 2016, 00:37
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa C ) Ciężko pali
tak regulator
po podłączeniu do komputera wykazało że on właśnie się popsuł
mechanik dla pewności zmienił oringi ale nic nie pomogło, więc wymienił cały regulator na nowy.
wszystko wróciło do normy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.