witam!
Mam taki problem auto wchodzi w tryb awaryjny nie zawsze zapala się kontrolka awarii, kupiłem sobie ten dziwny przyrząd do czytania błędów na smartfona, pokazywało mi błąd sondy lambda wymieniłem na używkę(błąd znikł) , teraz pokazuje błąd p1402 czytałem wyszło egr , kupiłem regenerowany (wysłałem stary zgrali z niego dane i wysłali mi po regeneracji). I [cenzura] ! cały czas błąd p1402, pomóżcie co to za błąd ? auto to sprinter 906 2.2 109 km, 2006 r.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 22 Sie 2016, 23:28
Temat postu:
Re: bład p1402
dziecielewski napisał:
kupiłem regenerowany (wysłałem stary zgrali z niego dane i wysłali mi po regeneracji)
Przecież to zwykły motorek z przesłonką - jakie tam chcesz dane zgrywać??? To tak, jakbyś chciał skopiować dane z gwoździa
Tu masz wątek na podobny temat:
http://sprinter-source.com/forum/showthread.php?t=42740
Jak cokolwiek władasz językiem, to się dowiesz cokolwiek. Np. że gościu w końcu wymienił czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze DPF i błąd zniknął. Co prawda myli go z czujnikiem ciśnienia w wydechu (to zupełnie inny czujnik!), ale jak widać nie był to błąd pochodzący od EGR. W tym momencie inny z dyskutujących zwraca uwagę na bardzo istotny problem: Tanie "code-readery" z portali internetowych posługują się uniwersalnymi kodami OBD i nie zawsze są one zgodne z tym, co w danym wypadku sugeruje producent. Tak więc taki czytnik może być pomocą, ale trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że bezgranicznie wierzyć mu nie można i w przypadkach wątpliwych konieczne staje się skorzystanie z usług "SD"
Od siebie dodam, że wiele błędów wprowadzających silnik w tryb awaryjny prowadzi do nieprawidłowego "zarządzania" pracą filtra DPF i może doprowadzić w niektórych przypadkach do jego zatkania mającego znaczący wpływ na pracę silnika. Dlatego "Star Diagnose" sugeruje w takich przypadkach wypalanie filtra jako ostatni krok który powinien być przeprowadzony bezpośrednio po zakończeniu naprawy. Jako ciekawostkę podam fakt, że zatkanie filtra DPF prowadzi do nadmiernego wzrostu ciśnienia w układzie wydechowym, co w określonych warunkach może prowadzić nawet do niedomykania zaworów wydechowych! Co prawda dotyczy to starszych egzemplarzy modelu 906 - nowsze są już zabezpieczone poprzez odpowiednie funkcje oprogramowania wprowadzające silnik w tryb awaryjny i związane z tym ograniczenie mocy zanim do tego zjawiska dojdzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.