Tapicerka drzwi (jako finał historii z kontrolką SRS)
Witam.
Niedawno zakupiliśmy A-klasę, auto sprowadzone z Francji, trochę jeżdzone w polsce przez jakieś półtora roku.
Kupiłem z zapaloną kontrolką SRS, wg sprzedawcy potrzeba było wymienić taśmę/zwijaka do Airbaga kierowcy.
i tak też zrobiłem, taśma wymieniona, kalibracja skrętu OK, ale SRS nie zgasło.
Udałem się na wycieczkę do lokalnego elektronika samochodowego, podłączyliśmy się z kompem do auta i okazało się że owszem błąd poduszki kierowcy jest (co skasowaliśmy) ale dodatkowo SRS się świecił z powodu deaktywacji poduszek bocznych. To musiał ktoś zrobić świadomie, i prawdopodobnie we Francji, bo osoba która sprowadziła auto twierdzi że SRS cały czas jej świecił. No ja bym tak nie potrafił, elementy bezpieczeństwa a powyłaczane.
Pytanie mam o tapicerkę, bo sami zobaczcie jaka jest u mnie, i nie wydajemisie, żeby boczne poduszki miały szansę się wydostać w razie detonacji, PRAWIDŁOWO WYDOSTAĆ.
Sądzę, że moje boczki są z wersji bez poduszek. Ale po co? i dlaczego ?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tapicerka drzwi (jako finał historii z kontrolką SRS)
Jeśli podłączysz boczne poduszki to w tym wypadku będzie raczej niebezpiecznie jak bezpiecznie. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 08 Wrz 2016, 13:46
Temat postu:
Re: Tapicerka drzwi (jako finał historii z kontrolką SRS)
noker napisał:
To musiał ktoś zrobić świadomie, i prawdopodobnie we Francji, bo osoba która sprowadziła auto twierdzi że SRS cały czas jej świecił. No ja bym tak nie potrafił, elementy bezpieczeństwa a powyłaczane.
Sądzę, że moje boczki są z wersji bez poduszek. Ale po co? i dlaczego ?
Prawie jak Macierewicz i jego teorie spiskowe...
Wytlumaczenie jest dosyc prozaiczne. Zwróc uwage na daty na boczkach - odpowiadaja dokladnie dacie produkcji samochodu. Równiez numer czesci 168 720 57 70 oraz kod koloru 7F31 (slate grey) to jest to, co wg EPC zostalo zamontowane w fabryce. Natomiast twoje auto nie ma kodu 292 który odpowiada za poduszki boczne. Wystarczy? Czy mam opowiadac dalej?
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 08 Wrz 2016, 22:55
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tapicerka drzwi (jako finał historii z kontrolką SRS)
noker napisał:
Czyli ktoś wsadził drzwi z poduszkami i nie aktywował ich w komputerze, i stąd świecił SRS?
Myślisz jeszcze, czy już śpisz? Wystarczy spojrzeć na śruby zawiasów i od razu wiadomo, czy ktoś przekładał drzwi. Poza tym Mercedes to nie jest maluch, gdzie pętają się dodatkowe kable z bogatszych wersji. Jeżeli jest auto bez poduszek drzwi, to instalacja jest również bez poduszek drzwi. Jeżeli są dodatkowe kable, to jest to od razu uwidocznione w kodach wyposażenia np. "przygotowanie do montażu radia". Kable widoczne na zdjęciu wyglądają na oryginalne - jeżeli drzwi nie były przekładane, to może była przełożona instalacja. Poza tym Mercedes nie miał nigdy w zwyczaju dawać użytkownikowi jakiegokolwiek pola do popisu jeżeli chodzi o systemy bezpieczeństwa. Być może kolor tapicerki nie pasował i zostały przełożone ze starych drzwi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tapicerka drzwi (jako finał historii z kontrolką SRS)
Bogatsze wersje malucha? to chyba nie był najlepszy przykład
W dalszym ciągu najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest że ktoś przełożył boczki z innego auta. Ale czemu nie poszukał takich z poduszkami? Może w tych pudełkach już nie ma poduszek...Albo boczki były tak usyfione że do sprzedaży zostały przełożone na ładniejsze (w takim przypadki pewnie nie tylko boczki).
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 14 Wrz 2016, 08:20
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tapicerka drzwi (jako finał historii z kontrolką SRS)
BrunoJ napisał:
W dalszym ciągu najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest że ktoś przełożył boczki z innego auta. Ale czemu nie poszukał takich z poduszkami?
Trudno dyskutować nad prawdopodobieństwem twojego scenariusza, bo jest całkowicie błędny. Nie ma żadnej wątpliwości, że auto nie miało poduszek w drzwiach jak "wychodziło" z fabryki. Nie ma również wątpliwości, że auto dostało boczki właśnie o tym numerze części jaki jest na zdjęciu (czyli bez poduszek). Do tego data ich produkcji jest dokładnie zbieżna z datą produkcji samochodu, a więc prawie na pewno są to dokładnie te boczki, które auto dostało w fabryce.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 16 Wrz 2016, 18:31
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tapicerka drzwi (jako finał historii z kontrolką SRS)
Dla mnie wiarygodne są dwa scenariusze:
1. Zostały zmienione drzwi. Ktoś kupił drzwi z poduszkami i instalacją i je założył. Widać, że instalacja nie została dołożona bo na czwartym zdjęciu kabelek od poduszki wchodzi w oryginalną instalację i nie wygląda na dokładany. Instalacja poduszek prawdopodobnie kończy się na połączeniu instalacji drzwi z instalacją auta (przy zawiasach na słupku). Ponieważ na zakupionych drzwiach była tapicerka innego koloru niż fabryczna w aucie została założona tapicerka która była do tej pory w aucie. Nie miało znaczenia, że jest do wersji bez poduszek - bo i tak nie ma instalacji czyli poduszki nie wybuchną.
2. Wersja mniej prawdopodobna: ktoś dołożył poduszki na oryginalne drzwi, zakupił całą instalację na drzwi (na czwartym zdjęciu widać na kablach metkę na której mogą być interesujące informacje) i nie wiadomo dlaczego robota nie została zakończona. Mało prawdopodobne dlatego, że takie działanie generuje bardzo wysokie koszty.
Co można zrobić:
-Podłączyć auto pod komputer i stwierdzić, czy sterownik SRS "widzi" poduszki w drzwiach. Wg mnie nie - bo najprawdopodobniej instalacja nie jest kompletna
-Zobaczyć, czy ktoś ingerował kluczem w śruby zawiasów. Jeżeli drzwi były wymieniane, to na śrubach lakier będzie uszkodzony.
-Odszukać na drzwiach wszelakie metki i tzw. "kalendarze". Sprawdzić i porównać daty - to również może pomóc w ocenie sytuacji.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tapicerka drzwi (jako finał historii z kontrolką SRS)
Jedno tylko w tym wszystkim nie pasuje - dlatego ktoś miałby wyłączyć w komputerze poduszki, I dlaczego powoduje to świecenie SRS? Jeśli fabrycznie tych poduszek nie było, to oczywiście że były wyłączone w komputerze, ale nie powinno to świecić błędu. Jeśli ktos wsadził inne drzwi (z obu stron?) z nadmiarowymi elementami, ktore dalej w aucie i tak nie mają instalacji - to nic sie nie zmieniło dla komputera - bez kabli on fizycznie nie wie że są jakies poduszki. Nie powinien więc świecić błąd poduszek.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tapicerka drzwi (jako finał historii z kontrolką SRS)
Cholera wie jak było, ale ja zrobiłem tak.
Elektronik powiedział, że SRS świeci bo są wyłączone poduszki. Aktywował je, błędów innych nie było więc tak zostało.
Dokupiłęm boczki, zamieniłem, i od tamtej pory spokój mam z ta kontrolką.
PS. ABS/BAS/ESP może się zapalać od kończących się klocków hamulcowych?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wnętrze
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.