Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 16:54
Temat postu:
Długo Kręci Na Ciepłym Silniku Na Zimnym Pali Na "Dotyk"
Witam,
Od dłuższego czasu borykam się z problemem długiego kręcenia na ciepłym silniku w swoim MB C180 W202, 1994 rok, PB + LPG.
Problem pojawił się już końcem kwietnia 2016 roku. Od samego początku było obstawiane że będą to świece bądź filtr paliwa.
Początkiem maja 2016 roku zabrałem się za wymianę (i tu w kolejności napiszę co było robione)
* Maj: Wymiana 4 świec zapłonowych.
* Maj: Wymiana filtra powietrza.
* Maj: Wymiana filtru paliwa.
* Czerwiec: Wlanie 200 ml STP Formuła Do Czyszczenia Wtryskiwacz do baku.
* Czerwiec: Test akumulatora + prostowanie akumulatora był nie doładowany.
* Czerwiec: Sprawdzenie czujnika położenia wału korbowego.
* Lipiec: Diagnostyka komputerowa LPG + ustawienia.
* Sierpień: Diagnostyka komputerowa - zero błędów.
* Wrzesień: Czyszczenie regulatora ciśnienia paliwa.
* Wrzesień: Jazda 3 dni na Pb tylko i za każdym razem jest tak samo, na zimnym pali na "dotyk" na ciepłym już nie.
* Wrzesień: Sprawdzenie czujnika temperatury cieczy (nie tego co jest do wskazówki tylko tego co jest w silniku).
Sprawdzenie czujnika położenia wału korbowego zmierzyłem go miernikiem i ma takie wartości/oporność jak:
* po nocy po staniu 8 - 10 godzin pali na "dotyk", wówczas (przed uruchomieniem MB) ma 814 Ohm,
* po przejechaniu 5 km ma już 904 Ohm (zmierzone zaraz po wyłączeniu MB) i próba odpalenia tak do 5 minut jest jeszcze na "dotyk" ale też różnie bywa,
* po 3 godzinach stania ma już 891 Ohm (zmierzone przed uruchomieniem MB) i nie opalę na "dotyk" tylko kręci parę sekund.
Sprawdzenie czujnika temperatury cieczy (odkręciłem go, wyczyściłem był delikatny nalot) zmierzyłem go miernikiem i ma takie wartości/oporność jak:
* Na zimnym silniku (po nocy) czujnik temperatury cieczy ma 3.93 - po przeliczeniu daje to 3930 omów.
* Na gorącym silniku (80 stopni) czujnik temperatury cieczy ma 0.49 - po przeliczeniu daje to 490 omów.
* Napięcie: 0.00 V przy wyciągniętych kluczykach. 4.93 V przy przekręconym zapłonie, samoczynne uruchomienie się wiatraka .
Spalanie LPG w normie - miasto 12 - 13 l/100 km, trasa 10 - 11 l/100 km.
Przyznam że na prawdę sam już nie wiem co może być nie tak. Może ktoś z Was ma jakiś pomysł co może być jeszcze nie tak bądź co może być jeszcze przyczyną długiego kręcenia na ciepłym silniku?. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 17:23
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa C ) Długo Kręci Na Ciepłym Silniku Na Zimnym Pali Na "Dotyk"
Jeżeli ciśnienie na cylindrach jest wporządku to problem leży ewentualnie w cewkach lub przepustnicy.Ile sekund trwa zanim silnik jest uruchomiony?Zakładam że łańcuch nie hałasuje,w tym modelu jest praktycznie bezawaryjny. _________________ Piwa nie pije...Robię wyjątek dla Portera
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 17:46
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa C ) Długo Kręci Na Ciepłym Silniku Na Zimnym Pali Na "Dotyk"
Łańcuch nie hałasuje, chodzi cicho.
Po nocy stania dosłownie na "dotyk" odpala. Przejadę 8 - 10 km i postawię na dłużej jak 2 - 5 minut to kręci mimo że jest ciepły/gorący silnik. Trzeba przyznam potrzymać kluczyk w stacyjce z 5 sekund, może nie co dłużej nie raz. Ale w tym przedziale czasowym.
Wspomniałeś o przepustnicy - była także czyszczona, myta, co by mogło być z nią nie tak?. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Wto 13 Wrz 2016, 23:13
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa C ) Długo Kręci Na Ciepłym Silniku Na Zimnym Pali Na "Dotyk"
Robiłem już tak, zakręciłem zawór na butli LPG, przełączyłem na PB centralkę, i jeździłem na samym PB dwa dni i było tak samo. Nic lepiej. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.